2011
|
|
Normalean, akats begiztak lurrerako erresistentzia bat izaten du zirkuitu lehenetsiaren zati batean. Horrek ez
|
du
esan nahi konexio elektrikoak, borondatezkoak edo ez, egin ezin daitezkeenik instalazioaren eta elikaduraren masen lur harguneen artean.
|
|
Egoera larriengatik edo epailearen aginduz gurasoek ezin baldin badute adingabea zaindu, erakunde publiko eskuduna arduratuko da hura zaintzeaz behar den denboran. Zaintza idatziz ematen da, eta gurasoei seme alabekiko izaten jarraitzen dituzten arduren berri ematen zaie; izan ere, zaintza ez edukitzeak ez
|
du
esan nahi guraso ahala galtzen denik.
|
|
Ikusi denez, baliteke heziketa estilo arduragabeegia edo autoritarioegia duten familiek zailtasunak izatea seme alaben jarrera kontrolatzeko, eta horrek handitu egiten du tratu txarretarako edo gehiegikerietarako arriskua. Horrek ez
|
du
esan nahi beste heziketa estilo batzuk dituzten familietan horrelako egoerarik gertatzen ez denik. Bestalde, heziketa estilo demokratiko edo adierazpenezkoak ditu ondorio onenak haurrentzat, eredu horrek gurasoen zein seme alaben betebeharren eta eskubideen arteko oreka bilatzen baitu.
|
|
Zeregin batzuk eskualdatzeak ez
|
du
esan nahi gurasoak libre geratzen direnik seme alabak hezteko duten arduratik, ez eta ardura hori guztia eskolaren gain geratzen denik ere. Alderantziz, familiek jarraitu behar dute heziketako protagonista nagusi izaten, eta familiaren eta eskolaren arteko harremana ahalik eta estuena eta baliagarriena izatea ahalbidetu behar da.
|
|
Ana lasaitzen saiatu behar zara eta bere gernuaren kolorea guztiz normala dela esan, hartzen ari den antibiotikoak kolore hori ematen baitio gernuari. Honek ez
|
du
esan nahi bere osasun egoerak txarragorantz jo duela.Tratamendua bukatzen duenean gernuaren kolorea behatzeko eta normaltasunera itzuli den ikusteko gomendatuko diogu Anari.
|
|
Eskularruak kendu ondoren, garbitu eskuak. Eskularruak erabiltzeak ez
|
du
esan nahi eskuak garbitu behar ez direnik.
|
2012
|
|
Bestearen tokian jartzeko gaitasuna da, une oro sentitzen duena ulertzen saiatzeko, betiere norberaren nortasuna galdu gabe. Ez
|
du
esan nahi bestearen iritzi berekoa izatea, baizik eta bestearen ideiak eta emozioak onartzea.
|
|
Horrek ez
|
du
esan nahi nahitaez inprimaki horietan aurkeztu behar denik; aldiz, eskatzaileak egindako dokumentuetan aurkez daiteke, betiere egitura finko baten arabera.
|
|
Aintzat hartu behar dugu beti espazio horietan zerbait gerta dadin lagundu nahi dugula. Halaber, proposamenen bat markatu gabe utzi badugu, ez
|
du
esan nahi jolaseko eta mugimenduko gunean horiek landu behar ez direnik.
|
|
Errepikatzeak eginkizun garrantzitsua du haurren heltzeko garapenean. Hasieran ekintza jakin bat arazorik gabe egiten badute ere, horrek ez
|
du
esan nahi aukera berriak eskaini behar zaizkienik, zeren eurek adierazi behar baitute beste elementu batzuekin esperimentatzeko gogoa. Prozesu mentalak sendotzeko, denbora tartea utzi behar da.
|
|
Lekuaren eta materialaren bidez, haurraren interesa piztea eta haurrak elkarrekin komunikatzea lortu behar dugu. Hizkuntza, jakina, haurraren garapen kognitiboaren ardatza da, eta haur eskolan etengabe erabiltzen da edozein egoeratan (haur oihalak aldatzen direnean, jateko orduan, kantatzen denean...), baina horrek ez
|
du
esan nahi haurrei beste aukera batzuk eman behar ez zaizkienik hizkuntzaren aldetiko jakin mina pizteko, elementu eta objektu berriak eskainiz.
|
|
Proiektu gehienetan antzeko egitura edo faseak daudela ohartzen bagara ere, horrek ez
|
du
esan nahi egitura zurrun bati erantzuten diotenik: lan proiektu bakoitzak bere ezaugarriak ditu, emozio desberdinak eragiten ditu eta kezka eta zalantza desberdinak sortzen ditu.
|
|
gertaerak sortu aurretik egin beharreko jarduera da eta, beraz, askotan, ez dator bat errealitatearekin. Baina horrek ez
|
du
esan nahi egin behar ez denik. Gainera, programazioa hezitzailearen eginkizunetako bat da, eta, ondorioz, erantzukizuna ere hezitzailearena da.
|
|
Ez dugu ahaztu behar administrazioek oinarrizko curriculum diseinuaren bidez egiten duten proposamena lehen aukeran oinarritzen dela, hau da, curriculum arloen araberako programazioan. Horrek ez
|
du
esan nahi, hezitzaileek hirugarren zehaztapen maila, ikasgelako programazioa,, nahitaez, era berean antolatu behar dutenik.
|
|
Programazioa egokitzeak ez
|
du
esan nahi programazio berria egin behar denik; premia berezietara egokitu beharreko alderdiak baino ez dira aldatu behar. Adibidez, heltze prozesuan arazoak dituelako 16 hilabeterekin oinez egiten ez duen haurrarentzat, denboraldi jakin batean egiteko motrizitate ariketa bereziak prestatu behar ditugu.
|
|
Neurketen emaitzetan ikusi zen musika klasikoak haurrari mugimendu geldoak eragiten zizkiola eta ez ziola garuneko eta zirkulazioko konstanteetan ezer aldatzen; rock musikak, aldiz, mugimendu urduriak eragiten zizkion, eta bihotz maiztasuna areagotzen zion. Horrek ez
|
du
esan nahi rock musika kaltegarria denik edo klasikoa onuragarria denik; musika motak jokabidean eragina duela esan nahi du, besterik gabe. Hortaz, behar bezala erabiliz gero, musika sendatzeko tresna bat izan daiteke, gaitzaren ondorioz galdutako bibrazioa berreskuratzen lagundu baitezake.
|
|
–hil?). Beraz, heriotza ona edo ondo hiltzea besterik ez
|
du
esan nahi.
|
|
Zaharra izateak ez
|
du
esan nahi gaixo egotea. Hala ere, agerian da, denborak aurrera egin ahala, organismoak hainbat aldaketa izaten dituela.
|
|
positiboek edo negatiboek maila hori positiboki edo negatiboki aldatzera bagaramatzate ere, gizakiak maila horretara itzultzeko joera du. Horrek ez
|
du
esan nahi dena egina dagoenik eta zoriontsuago izateko ezer egin ez dezakegunik. Aitzitik, adinarekin, aurkako gertaerei gaztetan baino arrakasta handiagoaz aurre egiten ikasten da, bai eta lortzen errazagoak diren helburuak planteatzen ere.
|
|
Konfigurazioari dagokionez, hemen adierazitako pauso guztiak jarraitu badituzue, segurtasun maila nahiko egoki batekin izango duzue SSH zerbitzua. Noski, horrek ez
|
du
esan nahi zuen sistema guztiz segurua denik. Fitxategia gordetzea eta zerbitzua berrabiatzea besterik ez zaizue falta.
|
|
Turismoaren arloan eskumen esklusiboa izateak ez
|
du
esan nahi, dena den, EAEk turismoari dagokion guztia erregulatzeko edo arautzeko erabateko ahalmena duenik. Aitzitik, zenbait kasutan, EAEk ez du erabakitzeko eskumenik, kasuak argiak ez direlako, erabaki eskumen hori Espainiako estatuari dagokiolako edota kasu horiek turismoari zeharka eragiten diotelako.Horren adibide bat kostaldean eraikitzeko jarduera da, bai Espainiako Konstituzioak bai 1998ko Kosta Legeak Espainiako estatuari ematen baitiote horretarako eskumena.
|
2013
|
|
Zenbait autorek gurutzaldiak ere sartzen dituzte uretako kiroletan (sailkapen honetan, beste atal batean aztertuko ditugu gurutzaldiak). Askotan, turismo jarduera hau eguzki hondartzetako turismoari lotzen zaio (turismo mota hori egiten den tokietan baitaude kirol portuak, eta ingurunea egokia baita horretarako), baina horrek ez
|
du
esan nahi kostaldera mugatzen denik, barrualdeko zona batzuetan ere egin baitaiteke uretako turismoa (aipatutako ur ingurunerik badago: ibaiak, urtegiak, aintzirak...).
|
2014
|
|
idatziz jasota egon dadin, kontsumitzaileak egin behar duela hartarako eskaera. Horrek guztiak ez
|
du
esan nahi, ordea, saltzailea, hornitzailea eta fabrikatzailea beren gain hartutako kontratuzko betebeharretatik salbu geratzen direnik, ez eta produktuen segurtasunari buruzko arauak, produktu akastunek eragindako kalteen erantzukizunari buruzkoak edo aplikatzekoak diren bestelako edozein aplikatu ezin direnik.
|
|
Ura neutralizatzeko prozesua, zenbait substantzia botata ez dadin izan ez azidoa ez basikoa. Neutralizatzeak ez
|
du
esan nahi zehatz mehatz pH-a 7,0 izatea; azido base erreakzio baten baliokidetasun puntua lortzea baino ez.
|
|
Lerroan ereiteaz ari bagara, lehen zenbakiak hazi arteko batez besteko distantzia adierazten du.Ilarrak 3 x 60 tartean esaten badugu, horrek ez
|
du
esan nahi elkarrengandik 3 cm-ra daudela lerroan, baizik eta metroko 30 hazi inguru dagoela gutxi gorabehera banatuta (100cm/ 3cm= 33,3 landare 100cm tan edo metro 1ean).
|
|
Jarraian, lurzoruaren emankortasuna ebaluatzeko erabiltzen diren indize normalak aipatuko ditugu (horrek ez
|
du
esan nahi, baina, zenbait kasutan komenigarriak izan daitezkeen beste indize batzuk erabili ez direnik):
|
2015
|
|
Sailkapen horrek ez
|
du
esan nahi preso batek gradu horietatik guztietatik igaro behar duenik aurrerapenak egiteko. Preso bakoitza sailkatzeko garaian, kontuan hartzen dira haren nortasuna, historia (batez ere, soziala) eta delituen historia, horrelaxe balioesten baitira ingurune sozialean birgizarteratzean nahiz tratamenduan izan ditzakeen zailtasunak.
|
|
Zerbitzu hau espetxe sistematik kanpo dauden erakundeek kudeatzen dute. Hala ere, horrek ez
|
du
esan nahi espetxe administrazioak koordinazio funtzioetan parte har ezin dezakeenik (organikoki, espetxe baten pean daude, baina, funtzionalki, bakoitzak bere arauak ditu). Hirugarren graduko espetxeratuei dagokie zigor mota hau, eta prestakuntza, lan eta tratamendu izaera duen funtzioa du.
|
|
Ezkontzeko bi modu daudela esan dugun arren, horrek ez
|
du
esan nahi bi ezkontza modalitate daudela, onarpena emateko bi modu direla baizik.
|
|
Etxeko autonomia: Hemen ez
|
du
esan nahi etxeko tresneria, erabiltzeko autonomia izatea, baizik eta ezagutzen dituen egoeretan jarduteko gaitasuna izatea, aurretik ikasitako jokabide eskemak errepikatzeko gaitasuna baitu.
|
|
Gizarte autonomia: hemen ez
|
du
esan nahi jendearen artean aritzeko gaitasuna izatea, baizik eta egoera ezezagunei aurre egiteko gaitasuna.
|
|
Adingabe batek zigor erantzukizunik ez izateak eta kasu batzuetan babes neurririk ez edukitzeak ez
|
du
esan nahi erantzukizun zibilikez duenik; baina haren tutore edo legezko erantzuleariezarri zaio.
|
|
moduan diseinatzen, berez sortzeko izurrite eta gaixotasunen kontrol onargarria. Horrek ez
|
du
esan nahi erabat desagertuko direnik, ezta gure laborantzetan intsektu bat bera ere ikusiko ez dugunik. Baina haietako gehienak gure aliatuak izango dira, izurriteak kontrolatzen lagunduko digutelako, izurriteon berezko etsaiak diren heinean.
|
|
Enpatia izateak ez
|
du
esan nahi bestearen iritzia onartu edo harekin ados egon behar dugunik.
|
|
Pertsona batek, kalean istripu bat ikusi, eta etxetik deitu du, baina ez
|
du
esan nahi nor den, arazorik ez izateko. Izan ere, beldur da epaiketa batean testigantza eman ote duen edo antzeko beste arazoren batzuk izango ote dituen.
|
2016
|
|
Dena den, ez
|
du
esan nahi guztia toleratu behar denik. Halako egoeretan, animatzaile soziokulturalak errealista izan du, eta egoki jokatzeko zer egin behar duen jakin.
|
|
Mendi bide bat egote hutsak ez
|
du
esan nahi bertan interpretazio ibilbide bat jartzea egokia denik. Ziurtatu egin behar dugu han badirela:
|
|
Teknologia hau instalatzea errazagoa izateaz gain, kendu egiten baitu kableatu guztia?, Wireless erabiltzeak ez
|
du
esan nahi ordaindu egin behar denik edo erregistratu egin behar denik hura erabiltzeko; izan ere, hura modu guztiz askean erabiltzeko liberatutako maiztasun banda hauek daude:
|
|
Herzberg en ustez, lan, baldintza txarrak (segurtasun eta higiene gutxi, soldata apala?) hobetuta, langilea hobeto sentituko da; baina horrek ez
|
du
esan nahi motibatuko denik. Lan baldintza batzuk (higieneari dagozkionak, batik bat) hobetu arren, ez da motibazio?
|
|
Besteen azalean jartzeko gaitasuna da enpatia, sentimendu eta pentsamenduak ulertzeko gaitasuna. Enpatikoa izateak ez
|
du
esan nahi besteekin bat etorri behar duenik, besteen sentimenduak ulertzeko gai izan behar duela baizik. Hona hemen saltzaile enpatikoaren ezaugarriak:
|
2017
|
|
gose naiz, logura dut, aspertuta nago, jostailu hori edo gozoki hori nahi dut? Bulkadak izateak ez
|
du
esan nahi txarrak direnik; hezkuntzaren bidez ikasi dugu noiz asetu eta noiz ez.
|
|
Hala ere, aurrekoak ez
|
du
esan nahi orain esaten dugunak biharko ez duenik balio. Konposizioaren hatsarre batzuek aspaldi diraute indarrean, eta badirudi luze iraungo dutela.
|
|
Horrek abantaila ugari ekartzen ditu: komunikatzeko gaitasun handiagoa kableak ez partekatzeagatik, sendotasun handiagoa, tarte bat deskonektatzeak ez
|
du
esan nahi sare osoa deskonektatu behar denik, elementu batek huts eginez gero gainerakoak normaltasunez jarraitu lezake...
|
|
Aukera hau desaktibatuta dagoenean, NXk ezkutatu egiten ditu geziak. Hala ere, horrek ez
|
du
esan nahi krokisa erabat mugatuta dagoenik.Aukera hau aktibatuta dagoenean, murrizketa ikurrak ez dira bistaratuko lotutako geometria oso txikia baldin bada. Lotutako geometriaren tamaina edozein izanda ere, murrizketak bistaratzeko, desaktiba ezazu.Aukera hau aktibatuta dagoenean, krokis dimentsioek ikusgai jarraituko dute krokis bat desaktibatu ondoren.
|
|
– Historiaren modu askeak ez
|
du
esan nahi irudirik ez duenik.NXren komando batzuk, hala nola Zuloa, Biribiltzeaeta Gontza, eta modelaketa sinkronikoko kota komandoak irudi lokal gisa tratatzen dira modelaketa sinkronikoan.Sortzen diren modu berean edita daitezke.Etorkizuneko bertsioetan, irudi lokal gehiago sartuko dira.
|
|
Modelaketa sinkronikoko komando hau eta beste batzuk egokiak dira aurpegi analitikoz osatutako ereduetarako (hau da, planoak, zilindroak, konoak, esferak eta toroidalak). Horrek ez
|
du
esan nahi pieza sinpleak direnik, bai baitaude milaka aurpegi dituzten ereduak horrelako aurpegiz osatuta daudenak.
|
2018
|
|
Ikerlari gehienak ados daude: telebistan zenbat eta programa bortitz gehiago ikusita, hainbat eta jarrera erasokor gehiago izan dezakegu eta jokabide erasokor gehiago har dezakegu; baina horrek ez
|
du
esan nahi biolentzia ikusteak jokabide erasokorra eragiten duenik (bi aldagaien arteko kausa ondorio erlazioa): agian, haur erasokorrek programa bortitzak nahiago dituzte; agian, gurasoen abusua jasaten duten haurrak, edo gurasoek ondo zaintzen ez dituzten haurrak?
|
|
Definizio hau ez da bere osotasunean onartzen: subjektiboa delako (osasun sentsazioa ez da berdina izango bi pertsonarentzat), utopikoa delako (ia ezinezkoa da ongizate osoa lortzea denbora luze batez), ongizatea eta osasuna parekatzen dituelako nahiz eta beti gauza bera ez izan (adibidez, duen pertsona bat ondo sentitzen da droga hartzean, baina horrek ez
|
du
esan nahi osasuntsua denik), eta estatikoa delako (ez ditu osasun mailak kontsideratzen, ongizate osoa baizik).
|
|
Gaixotasun askok osagai genetikoa dute. Kasu gehienetan, gaixotasuna garatzeko joera handiagoa izatea baino ez
|
du
esan nahi, eta garatuko den ala ez beste faktore batzuen menpe egongo da, batez ere bizimoduaren menpe. Adibide dira:
|
|
Elkargoan jakinarazi behar dute nortzuk elkartu diren eta taldean inoiz bajarik gertatuko balitz horren berri eman. Taldean lan egiteak ez du norberaren ardura pertsonala ezabatzen eta hierarkiaren menpe antolatuta egoteak ez
|
du
esan nahi bata bestea zapaltzea.
|
|
suebakianberak prozesatzen duela paketea, bai suebakianzuzendutakoa delako, bai suebakiansortutakoa delako. Prozesatze lokalak, hortaz, ez
|
du
esan nahi sare lokal osoan prozesatzen denik.
|