2008
|
|
Auzia ikusteko modu berri horrek identitateari buruzko debatea osatzeko dimentsio berriak sortzen ditu. Argudio osoaren arabera, etorkinaren definizioa berezko irizpideetan oinarritzen ez den bitartean, hiritartasunari buruzko debateak gehiago balioko
|
du
diskurtso erretorikoak elikatzeko autogobernuaren ikuspegitik funtzio politiko publiko bat betetzeko baino.
|
|
Joera orokorra halakoa bada ere, Flandesen Vlaams Blokek behartzen
|
du
diskurtso publiko etnikoari eustera, waloniarrekiko ezberdintasunak funtsezkotzat jotzen dituen diskurtsoa hain zuzen. Hainbestekoa da flandestar eta waloniarren arteko bereizketa, ezen ia ez baitago komunitateen arteko truke edo elkarrizketarik.
|
2012
|
|
Zer da kopuru hori, ordea, euskalgintzaren normalizazioak lukeenarekin? Aisia liburuarekin batera, liburu honen ahuldadeak erakusten
|
du
diskurtso guztiek baino gehiago hizkuntz normalizazioaren defizit estrukturala. Liburu hau (soziologia, ekonomia, politika, zuzenbidea, etnografia, historia eta beste) horren apal urtero mantentzeak gordin salatzen du euskaraz bizi omen den gizartearen diglosia, gezurra, autoengainua.
|
2013
|
|
Ekintza errepresioa ekintza eskemari atxikirik, euskal herria Espainia eta frankismoaren aurka altxa dadila bilatzen du. Frankismoaren errepresioak erraztu egiten
|
du
diskurtsoa, eta ETAk herri sostengua lortzen du: ETAren biolentzia sozialki justifikatu egiten da.
|
2017
|
|
Are gehiago, diskurtsoaren bidez ideologia jakin batzuk transmititzen dira, legitimitatea bilatzen eta indartzen da eta, oro har, identitate jakin bat sozializatzen da (Van Dijk 1998). Nazionalismoak herritarren atxikimendua bilatzen
|
du
diskurtsoaren bidez, denak nazio bereko partaide direla sinetsiz eta sinetsaraziz. Hori dela eta, diskurtsoaren arrakasta ez datza, berez, ideien razionalizazioan edo egiaztagarritasunean, bere eraginkortasunean baizik.
|
|
Egungo diskurtso hegemonikoak, demokrazian oinarritutako Euskal Herria proposatzerakoan, itxura batean, badirudi euskal nazioa euskalduntasunarekin lotu nahi duela (ikusteko dago etorkizun hurbilean hala izango ote den). Baina subjektu demokratikoa jarri
|
du
diskurtso horrek nazioaren ardatzean, hots, eskubide indibidualak de facto aitortzen zaizkion subjektua. Gehiengo gutxiengo eskemaren joko zelaia onartu du, eta beste aukera batzuk onetsi ditu; besteak beste, Euskal Herri plurinazionala onartzeko prest agertu da.
|
|
Gorago aipatu dugun bezala, maila sinbolikoan ez da aldaketa handirik gertatu azken urteotan diskurtso abertzalean; euskarari aitortzen zaio oraindik ere, neurri handi batean, nazioaren funtsa izatea. Baina helburu politikoa demokrazia ereduan sakontzea den neurrian, euskararen ezinbestekotasuna erlatibizatu egin
|
du
diskurtso abertzaleak, herritar guztien eskubideen izenean. Demokrazia sistema bateko administrazioak euskara nazio hizkuntza izendatuta ere, praxian zer neurri har litzake herritar guztiek euskara ikas eta erabil dezaten?
|
|
Baina, adierazi dudan bezala, feminismo zuriak indar handiz erreproduzitzen
|
du
diskurtso hori, batzuetan modu sotilean eta inkontzienteki. Adibidez, feminismoaren ‘historia’ Ilustraziotik ondorioztatzen dela aspertu arte errepikatuz (Celia Amorosen gisako espainiar feministen ohiko teoriak); edo beren ‘hiru olatuekin’, Hegoaldeko aktibisten mugimendu teoriko eta praktikoekin horietako batzuek, gainera, patriarkatuaren aurkako erresistentziazko historia askoz ere zaharragoak dituzte gurea bainoinola ere bat ez datozenak.
|
|
Hizkuntzaren eta horrek identitatearen ideiarekin duen loturaren historia horrek eragin
|
du
diskurtso batzuk mugimendu nazionalista galegoetan sakonago sartzea testuinguru bereko beste batzuetan baino. Zehatzago, diskurtso feminista tradizionalki askoz errazago sartu da esparru nazionalista galegoan beste leku batzuetan baino.
|