2008
|
|
Lehenik, boterea sistema itxi baten barruan ondasun eskas eta finitu bat bezala ikusten duten gatazkaren ikusmoldearen teorikoak daude. Kasu honetan boterea zero batura suposatzen duen jokoa da, indibiduo edo talde batek izan dezakeen boterea ezin
|
du
beste batek aldi beran izan, batek irabazten duena besteen kontura da, eta horrexegatik banaketa gatazka gisa aurkezten da.
|
|
Ondasun edo baliabide (material edo sinbolikoa) finitu eta eskas baten gaineko kontrola hartzea da. Baliabide hori eskasa denez, batek duena ezin
|
du
beste batek aldi berean disfrutatu, eta, horrela, boterearen gatazkaren ikusmoldearekin identifika dezakegu.
|
2009
|
|
(a) Autonomia erkidego batek ezin
|
du
beste batek emandako legeen eragina zehaztu; horregatik Estatuak du arauen eragina zehazteko eskumena.
|
2010
|
|
Aipatutako azken horiek zeharkako kostu gisa uler daitezke. Hala ere, ikerlan bildumako atal batek Natura sareak jardueretan eragindako murriztapenak ekonomiako sektore ezberdinetan izandako zeharkako eragina balioztatu
|
du
beste era batzuetako efektu positiboekin batera (adibidez, kostu zuzena osatzen duten gastu publikotik eratorritakoak) (Fernández et al., 2008); hauexek, oro har, zeharkako efektua deritzona osatzen dute. Ikerlanak, input output metodologia erabili du kalkulu horietarako.
|
2011
|
|
Besteen kontrolaren eta besteek mendeku hartuko duten beldur izaten da. Antisozialak pentsatzen
|
du
besteen mendeku gosea dela bere erasokortasuna pizten duena, baina bere erasokortasuna eta sentikortasun gabezia dira besteen erasokortasuna eta gogortasuna eragiten dituztenak. Besteenganako duen etsaitasuna, bere kontrako besteen etsaitasun bihurtzen da.
|
|
Histrionikoek, mugakoek eta antisozialek manipulazioa erabiltzen dute eta oldarkorrak dira. Baina, antisozialak edo psikopatak menderatzeagatik edo saria lortzeagatik manipulatzen
|
du
bestea. Mugakoak besteen sostengua eta arreta bilatu nahi izaten ditu manipulazioaren bidez. Histrionikoak arreta zentro izateko manipulatzen du, baina erasokortasunik ez du erabiltzen.
|
2012
|
|
Lankideen, menpekoen eta bezeroen beharrak antzematean eta asetzean datza. Gaitasun hori daukan liderrak klima emozional egokia sortzen
|
du
besteekin harreman onak izateko, beti haien «esanetara» egonda.
|
|
114). Nagusiarenak, bere burua baino ez du behar izateko, eta horrezkero bakardadea bilatzen
|
du
beste autokontzientzia suntsituz azkenik libre eta benetan independentea izateko. Besteak, morroiarenak, beldurra du hezurretan; ez da bakarrik egotera ausartzen eta besteak kontserbatu nahi ditu bizirik; dependentea nahi du izan.
|
|
Erresuminak gidatzen ez duenez botere nahia ez da mendeku nahia. Horrezkero, gizaki aktiboak ez
|
du
besteen beharrik bere burua baieztatzeko, ez baitu inor mendean hartu nahi horretarako, ezta inoren menpe egon nahi ere.
|
|
Alde batetik, «zaintzako azpiegitura zibikoan» gertatzen den gainordezkaritzak nabarmentzen
|
du
besteen premia eta interesen defentsak akuilatzen duela emakumeen mobilizazioa. Mobilizazio kolektiboaren ohiko azterketek azpimarratu izan dute sari material nahiz sinbolikoen banaketan desabantaila egoerak nozitzen dituzten talde sozialak izan ohi direla egintzaren subjektuak.
|
2013
|
|
Eta bestea, zorrotzagoa, ironikoagoa, kritikoagoa, filmaren alderdi negatiboak agerian utziz norentzakoa bideratzen saiatuko dena. Hondarrik hondarrean, enuntziatu parentetikoari esker, kontaketa iruzkindu, epaitu egingo
|
du
besteren ikuspegia alde batera utzi eta bere hatza uzten duen esatari enuntziatzaileak.
|
|
Kontua ez da bikoizketa eta azpidazketa aurrez aurre jartzea, bi itzulpen mota baitira: batak ez
|
du
bestea baztertzen, eta bat ez da bestea baino hobea.
|
2014
|
|
Lehenik, estereotipo zabalduenetako bat da ijito musikari gitarra jotzaile eta kantariaren (batez ere flamenko kantariaren) irudia. Era berean, arteari eta artisaugintzari lotutako alderdiari dagokionez (buztingintza, bitxigintza, etab.), bai eta komunitateon tradizioei (kondairak, mitoak, etab.) dagokienez ere, inkestatuen ustez bisitarien interesduntzat jotzen dituze bete betean, eta horrek egiaztatu egiten
|
du
beste behin ere ijito eskulangile dohaintsu eta originalaren irudi estereotipatu zabaldua. Ijitoen ezkontza tradizionalak (erritua, zeremonia, etab.) zein sukaldaritza tradizionala askoz ezezagunagoak dira Frantzian.
|
2015
|
|
Adostasun eta negoziazioak hartzea baino gehiago, bestearekin sentibera izatea defendatzen
|
du
beste elkarrizketatu batek. Euren bikotean ez dutela akordio handirik hartzen eta adostasunak eguneroko praktikaren eta akordio txikien ondorio direla adierazten du.
|
2016
|
|
Alceste softwareak klase lexikalen eta aldagai askeen arteko erlazioa neurtzen du independentzia testen bidez. Klase batekoak diren hitz multzo esanguratsuki gehiago baldin badaude aldagai askeko maila batekin lotuta beste maila konbinatuekin baino, klasea lehenengo maila horri lotua dagoela esateko bermea egongo da. Programak analisi bera burutzen
|
du
beste aldagai aske maila eta klase guztiekin ere. Gure kasuan parte hartzaileen erantzunak emandako dataren arabera sailkatu ziren (2014ko abuztua edo azaroa).
|
|
Baina euskarazko zerbitzuaren «kalitatea» azpimarratu dute bezeroek, «beste eremu batzuek eskaintzen ez dutena», alegia. Kalitateko kazetaritza lana ere azpimarratu
|
du
beste bezero batek.
|
2017
|
|
Lehenengo liburuan, Frederick izeneko satitsuak ez
|
du
besteek bezala lan egiten eta ez du alerik jasotzen negua heltzen denean jateko. Frederick poeta da, eta beste eginkizun bat du:
|
|
Izaten ikastea norberaren izaera garatzea da, eta autonomia, zentzu eta ardura pertsonal gehiagoz jokatzeko gaitasuna. Elkarrekin bizitzen ikasteak, bestalde, esan nahi
|
du
bestea ulertzea eta bestearekiko interdependentziaren estimua garatzea.
|
|
akademikoaren adierazgarri hain zuzen. Medikuntza, fisika eta astronomia bezalako arloetan Akitaniak lotura sendoagoa
|
du
beste erakunde espainiarrekin.
|
2019
|
|
eta espero dezagun gero eta emakume anitzagoak sartzea eta sartzen ari dira, baina esan nahi dut gaur egun beste emakume horiek ere ba ekarri dute estetika izugarri femeninoa, ez? Ba, igual, beste muturra ekarri dute, oso propio gainera eta, bueno, ekarri
|
du
beste zerbait plazetara, ez? (150223_ ET5_ E)
|
|
HESLO indarrean sartu zenetik, ordea, zehapenek gora egin dute eta horren helburua pertsonei beren oinarrizko eskubide eta askatasunak egikaritzeko edo aldarrikatzeko edo defendatzeko beldurra ematea da; mezu hertsatzaile bat zabalduz. HESLOk, bestalde, ez
|
du
beste mota bateko zehapenik planteatu (ohartarazpena, adib.) eta horrek, gure eskubide eta askatasunak jokoan egonda, proportzionaltasunaren aurka gogor jotzen du eta botere publikoen neurrigabeko esku hartzea aintzatesten du legeak.
|
2020
|
|
2016rako, pedagogia alternatiboko 800 proiektu zenbatu zituen guztira (Garci' a, 2017). Horrek adierazten
|
du
beste hezkuntza eredu batzuk azkar hedatzen ari direla eta haiekiko interesa haziz doala.
|
2021
|
|
Errepertorio berriak hartu emaneko harremanean sortzen direlako gertatzen dela esan daiteke. Ekite horien ekintzarako eremua mikroharremanak izaten dira (Puga Rayo, 2012), hau da, errepertorioko autoreak bere diskurtsoa konpartitzen
|
du
beste batzuekin, beste horiek ere diskurtso horrekin identifikatuta sentituko dira (Briceño Arango, 2018).
|
|
Istorioa askoz laburragoa izanik, elementu asko galtzen dira: aita/ erregearen irudiaren aipamenik ez da egiten, printzearekin hiru aldiz topo egin beharrean bitan baino ez da topatzen, bi ahizpa dira eta ez hiru, etab. B3 k, osoagoa bada ere, antz gutxiago
|
du
beste biekin erkatuta, nahiz eta lekuko berari eta garai/ leku berean bildua izan. Ez hori bakarrik, A, B, C eta G-tik ere nahikoa urruntzen da.
|
|
Ikasle batzuek atzerriko beste edozein hizkuntza bezala ikasi dute euskara, eta beraientzat ez dauka inolako balio erantsirik edo ez dute atxikimendu berezirik euskararekiko. Aukeratu duten profesiorako garrantzitsua da, baina ez
|
du
beste funtziorik, Euskal UZTARO 119, Bilbo, 2021eko urria abendua
|
2022
|
|
Hizkuntza irakaskuntza goiztiarrari beha, oro har, ikerketek erakutsi dute txikitatik hizkuntza bat baino gehiagotan murgiltzeak mesede egiten diela funtzio kognitiboen eta prozesu linguistikoen bilakabideei (Berken, Gracco eta Klein, 2017; Maluch eta Kempert, 2017); hain zuzen ere, hizkuntzak aldi berean jaso edota hizkuntzamaila altuak dituzten ikasleen emaitzak nabarmen hobeak dira hirugarren hizkuntza ikasterakoan (Kalashnikova eta Mattock, 2014; Maluch eta Kempert, 2017; ThomasSunesson et al., 2016). Gainera, ikasle elebakarraren eta elebidunaren hizkuntzaikaskuntza prozesuak bereizten ditu (Jessner, 2016); izan ere, ele bat gehiago ikasteak esperientzia handiagoa dakar, eta hiztun eleaniztuna bultzatzen
|
du
beste gaitasun eta estrategia multzo ezberdinak garatzera. Hain zuzen ere, bizipen linguistiko horiek hizkuntzak ikasteko entrenamendu saioak dira haren hitzetan, kognizio abilezia garatzeko eta ikaskuntza katalizatzeko.
|
2023
|
|
Alardeen gatazkaren inguruko ikerketa historikoa da egin dudana, horren sorrera azalduz eta lehen hamabost urteetan gertaturiko prozesuak eta dinamikak aztertuz. Horrek lagunduko
|
du
beste hainbat konfliktotan errepikatzen diren elementuak identifikatzen, eta, batez ere, gatazka ulertzen eta berriro gerta ez dadin kontzientziak astintzen.
|
|
Etxebizitzaren auziak, aurrez aipatu ditugun beste hainbat faktorerekin batera, eragin zuzena
|
du
beste aldagai batzuetan, esaterako, gaur egungo jaiotza tasan10 2020ko datuen arabera, jaiotzek behera egin dute EAEn," 1941az geroztiko minimo historikoraino". Urte horretan, zehazki, 14.721 haur jaio ziren, aurreko urtean baino 697 gutxiago.
|