Emaitzak: 5
2007 | ||
Nonbait han 200 elkarte mugitzen dira euskalgintza eta kulturgintzaren alorretan. Familia bakoitzak elkarte batean edo batzuetan parte hartzen | du belaunaldiz belaunaldi. Gainera ikastetxeak elkarteen dinamikaz baliatzen dira beren kultura ekintzak antolatzeko. | |
2008 | ||
Epe luzeko ikuspegiz, horiek indartzea ezinbesteko oinarria da euskarazko hedabideak baliatuko dituztenen kopuruak handitzeko. Garrantzi berezia izango | du belaunaldi berrien artean gaitasuna eta erabilera sendotzeak, ikusi dugun bezala, egindako argazkiaren alde ilunenetakoa horixe baitugu, gazteek gainerakoek baino gutxiago erabiltzen dituztela euskarazko hedabideak, teorian euren hezkuntza ibilbideak aurkakoa pentsarazten badu ere. | |
2017 | ||
Ikerlaria eta Bortzirietako euskara teknikaria laburpena. euskararen jarraipenaren gaia dugu aztergai, ipar euskal kostaldean. Familia bidezko transmisioa kolokan da bertan eta hezkuntza sistemak funtsezko rola jokatzen | du belaunaldi berriak euskalduntzen. ingurumaria horretan, guraso batzuek beren seme alabak murgiltze ereduan eskolatzen dituzte, eta horien artean bada guraso erdaldunik. hautu horren atzean dauden arrazoiak azaleratzen saiatu gara. hizkuntza sozializazioaren hurbilpen teorikoaren baitan interpretatu dugu guraso horien erabakia. hizkuntza biografiak erabili ditugu haien bizitza praktikora hurbiltze... bizitza ibilbideen azterketatik abiatuta, seme alabak euskaraz (ere) sozializatzeko arrazoiak, gertaerak eta prozesuak atzematen saiatu gara. | |
2019 | ||
Hitzezko jardun formallandu (ago) eta erdal erasanago horrek inpaktu argia | du belaunaldi berrietan (eskolan dabiltzanetan edo ibili berrietan). ardatz eta iturri" ez izatea, eta beste bat" ardatz eta iturri" ez izatea. Funtsezko puntua da hau, arnasguneetan bereziki. zer esan liteke, beraz," ardatz/ ez ardatz" horretaz? | |
kontuak horrela izan balira, euskara aspaldi galdua zen erdara hutsezko eskoletara joan izan diren (garen) haur gazteon artean. aparteko eragina du eskolak, orain, arnasguneetan ere: lehen ez bezalakoa da, hainbatetan, bertako gazteen hitzezko jarduna (aldaera formal espositibo landua eta, maila batetik aurrera terminologikoki zabaldu aberastua). erdal inpaktu handiagokoa ere bada, barne osaeran. hitzezko jardun formal landu (ago) eta erdal erasanago horrek inpaktu argia | du belaunaldi berrietan (eskolan dabiltzanetan edo ibili berrietan). hori ezin da ahaztu. Inpaktu horrek ez du, ordea, gainerako guztia baztertzen eta ezabatzen. eskola garrantzitsua da. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
du | 5 (0,03) |
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
ukan belaunaldi | 2 (0,01) |
Konbinazioak (3 lema)
ukan belaunaldi berri | 2 (0,01) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |