Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 9

2001
‎Gizarte primitiboak hotzak dira, gure gizarte moderno beroekin konparatuta. Erlojuen modukoak dira, desordena, aldaketa eta entropia gutxi sortzen dute, eta gizarteak berdintsu jarraitzen du belaunaldirik belaunaldi, ia historiarik gabe. Gure gizarte historikoak, ostera, esklabotza edo ekonomia kapitalista bezalako zapalketa gogorretan oinarritzen dira eta, bapore makinen moduan, itzelezko presio eta indarrak eragiten dituzte, injustiziak eta errebeldiak, ordenak desordena dakarrela eta desordenak ordena berria, aldaketa eta entropia geroago eta gehiagorekin...
2007
‎Posibilitateak ez dira posibilitateak baino; horiek praxian eman zer emango duten, hots, izpiritu objektiboa, herri batena edo aro batena?, de fakto historian eratzen diren ohitura, lege, erakunde sozial eta politiko, moral eta pentsaera kolektiboan zertzen da, alegia, historia duen zernahi obratan. Honen errealitatea izpirituala da, gizakiak berak antolatua (nahiz oinarrian natura eduki); berak markatzen du belaunaldien jarraitasuna, eta nor bakoitzarena, jarraitasun horren barruan?, eta historiaren norabidea, aurrerabidea. Izpiritu objektiboan ageri da gizakia (gizadia) naturaren gainetik igoa, izaki historiko, izpiritu autokreatzaile.
2017
‎...ta pentsamendu ildo nagusiak kontrakoa iradoki arren, partzialtasunarena albiste pozgarria da; izan ere, bai, egia da amaierarik gabe ez dagoela amaiera zoriontsurik, baina amaierarik ezak atea irekitzen dio etenik gabeko gatazka konstitutiboari, eta, beraz, etengabe alda daitezke gizakion komunitateak, eta hain zuzen ere horrexek ematen dio aukera belaunaldi bakoitzari, are, horrexek derrigortzen du belaunaldi bakoitza bere askapen eta demokratizazio modu propioak sortzera.
2019
‎Zorionaren ideala etxean gauzatu da beti, etxola zein jauregia izan; etxea iraupena eta bereizketa da. Etxeko hormen tartean, familia zelula bakartu bihurtzen da, eta bere nortasuna berresten du belaunaldien joanaren gainetik; altzarietan eta arbasoen erretratuetan gordetako iraganak arriskurik gabeko etorkizun bat iragartzen du; lorategian, urtaroek beren ziklo lasaigarria erakusten dute barazki jangarrietan; urtero urtero, lore berberez jantzirik, udaberri berberak hitzematen du uda aldaezina itzuliko dela, eta orobat udazkena, udazkeneroko fruitu beti berak aldean: ez denborak eta ez espazioak ez dute ihes egiten infiniturantz, baizik eta jiratuz doaz soseguz.
2020
‎Luis Sanzok pentsatzen du belaunaldien arteko itun eta elkarlan baten beharra dagoela. Haren iritziz, akatsa izango litzateke pentsio publikoen auziari begirada sektorial batekin heltzea.
‎pentsio sistemaren bideragarritasunari eta gazteen bereizgarri den prekaritateari. Sanzoren esanetan, belaunaldi gazteek elkartasunik ez balute erakutsiko pentsiodunen alde," euren buruari harrika egitea izango litzateke hori"; halarik ere, era berean, ezinbestekotzat jotzen du belaunaldien arteko itunak gazteak bazter ez uztea," aurreko krisi ekonomikoetan gertatu den bezala".
‎Silvia Federici pentsalari eta aktibista feministaren arabera, ikuspegi kapitalistatik begiratuta, edadekoak" gizaki ez produktibo moduan" ikusten dira, eta haiek mantentzeko eta zaintzeko lana ere debaluatu eta estigmatizatu egiten da," eskulan handia eskatzen duelako baina ez duelako sortzen baliorik edo produkturik". Federicik, gainera, ohartarazten du belaunaldien arteko eta klase sozialen arteko elkartasuna desaktibatzeko erabili izan dela ikusmolde hori: " Botere ekonomiko eta politikoek zabaltzen duten mezua da edadekoen pentsioak eta zaintza lanak pagatzeko erabiltzen diren aurrekontuetako diru sailak erloju bonbak direla herrialdeko ekonomiarentzat eta hipoteka astun bat gazteen etorkizunarentzat" 2.
2021
‎Ez dut nostalgiko jarri nahi, mundu baten alde eta besteren kontra egin. Baina, agian, gure garai hipermodernoak bereziki zail egiten du belaunaldien arteko solasaldi hori. Zergatik ote da?
‎Ez dut nostalgiko jarri nahi, mundu baten alde eta besteren kontra egin. Baina, agian, gure garai hipermodernoak bereziki zail egiten du belaunaldien arteko solasaldi hori. Zergatik ote da?
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia