Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 23

2007
‎Erabilera sustatzea eta praktika sustatzea ez dira nahastu behar. Praktikak erabilerarako bidea egiten laguntzen du baina ez da hor amaitzen.
‎Erabilera sustatzea eta praktika sustatzea ez dira nahastu behar. Praktikak erabilerarako bidea egiten laguntzen du baina ez da hor amaitzen. d. Normalizazioari begira lan egin nahi bada, komenigarria da lehenengo eta behin zer nahi dugun ahalik eta ondoen zehaztea, eta bigarrengoz hori lortzeko bidea antolatzea. e. Euskara irakasle askok pentsa dezakete aparteko saltsetan sartu barik, jarduera didaktikoan zentratuta ikasleak euskara ondo menperatzea lortuz gero horrela ere ekarpen handia egiten zaiola normali...
2008
‎Orduan gero analizatu esaldi bera lematizatzailearekin. Lematizatzaileak analisi morfologikoa egiten du baina gero hitzaren testuingurua aztertuta hitz bakoitzerako analisi bakarra aukeratzen du (ikus 5 irudia).
2009
‎Hizkuntza normalizaziotik bideratzen ditugun plangintzetan, maila zehatza eta orokorra uztartu behar izaten ditugu. Tailer hau, zalantzarik gabe, lehenengoan kokatzen da, pertsona gutxirengan eragiten du baina, tantaka tantaka, kultura aldaketa bat bidera liteke horrela. Ikuspegi kualitatiboei bidea zabaldu litzaieke, gure iritziz.
2010
‎social and educational perspectives" Gizarte Hezkuntzako ikasgaian, eleaniztasunean eta modalitate anitzean oinarritzen den fokapena erabiltzen da. Hizkuntzen trataera dela eta, irakasleak ingelesez soilik hitz egiten du baina ikasleei aukera ematen zaie euskaraz eta gaztelaniaz hitz egiteko ere. Materialak ingelesez daude baina euskaraz edo gaztelaniaz material interesgarria badago, ez dago hura erabiltzeko oztoporik.
‎Honek eramaten gaitu pentsatzera erakundeetan kidetasuna indartu daitekeela hizkuntza kudeaketaren bitartez gizarte sarea zaintzen bada. Hau ez bada egiten, langileen aldetik joera dago ikusle bezala jokatzeko edo erakundearekin uztarketatik urruntzeko, hau da, langileak bere lana eta ardura behar bezala beteko du baina bestelako aspektuetan modu pasiboan jokatuz. Hizkuntzaren ikuspegitik aktibo izateak ondorio negatiboak izan ditzakeela aurre ikus daiteke, hizkuntza kudeaketa ez badago egituratuta enpresan.
2011
‎Gazteen pertzepzioa argia da gai honetan: hauen ustez euskarak gai batzuetaz aritzeko balio du eta beste gai batzuetarako, agian balio du baina ez da erabiltzen. Hemen argi ikusten da euskara zerekin lotzen duten gazte askok:
‎Laburpena. euskarak bere lekua behar du baina, nola irudikatu hizkuntzak bere berea behar duen leku hori, diglosia kontzeptuaren oinarrian dagoen konpartimentazio hierarkikoa eta hizkuntza funtzioen irudikapen dikotomikoa arazotsua gertatzen zaizkit orain eta hemen euskarak ezinbertzez behar dituenak zehazteko. eta bertikalki antolatzen den funtzio segida ordez, euskaldunok geure erdigune eta erreferentzia osoa atxikiko genukeen harreman sare, zirkuitu, sistema, ibilbide... edo nolanahi eratutako moldea irudikatuko bagenu?
‎Baina gure gizarte konplexuan mintzairen arteko harremanak aztertzeko baliagarriak al zaizkigu dikotomia paretzat agertutako kategoria horiek? zalbidek" gure arteko hizkeramoldeek euskal/ erdal continuum baten arrastoak" dituztela onartu du baina diglosiaren oinarrian dagoen konpartimentazio soziofuntzionalaren ikusmolde hierarkiko eta dikotomikoa ez du zalantzan jarri. demolinguistikoki, oro har, gure elebitasun tasa apal apala da eta horrek zaildu egiten du mintzairen erabilera tokibanatzeko edozein planteamendu (zalbidek arnasgune deitzen dituen horietan kontua bertzelakoa bada ere). erabiltzen ohi ditugun bi hizkuntzen konpartim... Baina ez da hori, urrundik ere, gure egoera. eskura ditugun hizkuntzekin eratzen ditugun harremanak ez ditugu irmoki eta zorrozki tokibanatzen. ezin dugu. zalbideren iritziz, behinola izandako konpartimentazioa galduxe dago:
2014
‎Azkeneko item honek," euskararik gabe euskaldun izan naiteke", batez besteko 3,38ko puntuazioa lortu du baina bariantzari (1,57) begiratuta esan daiteke euskararekiko lotura afektiboa aztertzeko erabili den I. bloke honetan ez adostasun edo iritzi desberdin gehien bildu duena dela item hau, edo bestela tarteko zenbakira asko hurbildu dela. Euskararekiko jarrera positiboa izanda, gazteek iritzi desberdina dute euskalduna zerk egiten duenaren inguruan.
‎Oteizak zioen bezala: " Zerbait berria sortzen duenak arraunlari baten tankeran egiten du, aurrera egiten du baina bizkarka, atzera begira, iraganera. Atzera begira lantzen du bere bide berria".
2015
‎bat Herri Eskolan eta bestea Ikastolan. Batzorde bakoitzak eskolaren ezaugarrietara egokitutako plangintza garatuko du baina elkarrekin egingo dituzten jarduerak ere egongo dira.
2016
‎Horren ondorioz, haur eskola bat eta manxerako lehen hezkuntzako ikastetxe bat sortu ziren. Gaur egun, ikastetxe hori beteta dago 70 haurrekin (gobernuak finantzatzen du baina hizkuntza erakunde batek kudeatzen du). Ikasleek, bigarren hezkuntzan, hiru irakasgai manxeraz ikasteko aukera dute.
‎Edonola ere, beste hipotesi bat garatu aldera, posible litzateke ere ezagutzaren hazkundeak gora egitea baina abiadura geldoagoan, eta agian hori da etorkizuneko dinamikaren gakoa. Hipotesi honen arabera, euskarak gora egingo du baina gero eta erritmo motelagoan, behintzat abiapuntuan ezagutza nahiko nabarmena deneko kasuetan. Horrela, duela gutxira arte, kezka euskararen ezagutzaren igoera bazen, aspaldian erabilera eta ezagutzaren arteko jauzira joan da.
‎" Euskararen erabileren bilakaera ere orokorrean baikorra da, azken 20 urteotan batez beste 4 puntu igo da euskararen erabilera. 2011n inkestatuen %20k euskara erdara beste edo gehiago erabiltzen du eta %8, 9k euskara erabiltzen du baina erdara baino gutxiago. Kale neurketen datuak ikusi dira argitaratzen direnean, ea datu horiek baieztatzen diren.
2017
‎Ondoren, paradigma honek bete ditzakeen hutsuneen gainean puntu batzuk azalduko dira. Euskal soziolinguistikan transmisio kontzeptuak indar handia eduki du baina Kasaresek hutsune batzuk aurkitzen dizkio: " kontzeptuak bere baitan duen ideia goitik beheitikoa eta noranzko bakarrekoa, gurasoengandik seme alabengana edo helduengandik haurrengana doana, ez da egun euskal hiztun berriak hazten diren testuinguru guztiak biltzeko egokia" (Kasares, 2014, 27 orr.).
2019
‎aplikazio aukerak eta eragozpen mugak plangintza askoren interbentzio bide arauzkoa, paradigmatikoa, aurrez aurrekoa edo berariazkoa da. ...entzeko neurri sorta definitzen (eta, ahal delarik, adosten) da, eta puntuz puntu praktikara eramaten. horrelakoak izanik dira XX. mendeko" blue ink" moduko planning theory gehienak. denborak erakutsi du, abantaila ukaezinak izateaz gainera eragozpen larriak sortzen dituela berariazko (behinola" blue ink" deituriko) plangintza saio askok. zenbait korapilo askatzeko balio izaten du baina, aldi berean, era askotako arazo iturri izaten da maiz (ikus, adibidez, a. Branchadell, 2000). garai bateko plangintza zaletasun entusiastiko hura asko epeldurik dago, horregatik, han hemen. unibertsitate askotan, esate baterako, garai bateko planning ikasketei aski bestelako orientazioa eman izan zaie64.
‎Denborak erakutsi du, abantaila ukaezinak izateaz gainera eragozpen larriak sortzen dituela berariazko[...] plangintza saio askok. Zenbait korapilo askatzeko balio izaten du baina, aldi berean, era askotako arazoiturri izaten da maiz.
‎EuSTATen 2016ko datuen arabera, eskuartean ditugun berrienak, hernanin biztanleen %61ek badaki euskaraz, %16ak ulertu egiten du baina kosta egiten zaio hitz egitea, eta gainerako %23ak ez du euskara ulertu ere egiten.
2020
‎Azken hauen artean LTDaren etorkizuna ageri zaigu, izan ere, adituen arabera ez dago batere argi lurreko telebista digitalaren etorkizuna. Esan zigutenez, Europako Batasunak lurreko telebista digitala 2023 urterarte bermatuko du eta 2025ean berrantolaketa bat egingo du baina ondoren ez dago oso argi zer gertatuko den.
2021
‎Gainera, uhain horrek, estatua, gobernua eta gizartea bateratzen ditu. Azkenik, Seaskak, borrokaren beste alderdi bat erakusten du, hala nola, autarkia batean, ondoan duen lurraldeak herriaren menpekotasuna lortu nahi duelarik, dortoka bezala, bizkarra makurtzen du, bere burua babesten du baina aitzina doa. Hala izan ere, uhartea eta dortokak ez dituzte euskararen paradisuzko bakantzak islatzen.
‎Hain zuzen ere, parte hartzaile bakoitzaren motibazioaren bilakaerari dagokionez,% 58aren motibazioa igo egin da eta% 7arena jaitsi, azken hauetatik ia guztiek pixka bat bakarrik jaitsi dutelarik. Honela, parte hartzaileen% 35ak motibazioa mantendu du baina kontuan izan behar da mantendu duten hauek lehendik ere oso motibazio handia zeukatela. Hau guztia zehatzago 26 grafikoan ikus dezakegu:
2022
‎Tokiko denden desagertze prozesu honekin batera, lokal hutsen ugaritzea nabaria da. Hiri honetan bertan, joera orokorrak horrekin bat egin du baina, gainera, egoera areagotu egiten da Alde Zaharrean. 2017an, Eduardo Dato kaleko lokalen% 11a hutsik zegoen eta Alde zaharrean, aldiz, lokalen% 41a 4 Lokalak jarduerarik gabe egoteak, lokalak itxita egotea esan nahi du eta, ondorioz, kalearen izaera erabat eraldatzea.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia