2004
|
|
Honek guztiak erakusten digu matematikaren berezko zailtasuna kanpokotasun horren izate fisikora heltzeko. Ezagutza matematikoaren objektibotasuna oinarritzeko balioko
|
du
baina ez gorputzezko gai horien existentzia. Honela, bada, matematikaren oinarrizko elementuak balioko digute, beharbada, munduaren egitura zertan datzan argitzeko, baina zailagoa suertatuko da horretan oinarriturik erakustea gai korporalen existentzia.
|
|
Egitura razionalak, psikikoak edota soziologikoak, nolabait esatearren, ez dute egitura biologikoa ezabatzen ez eta bigarren mailako bilakarazten. Gizakiaren baitan, gorago esan dugunez, egitura biologikoak bere substantibitatea galdu egiten
|
du
baina horrek ez du inolaz ere esan nahi ezaugarri biologikoek beren berezkotasunak galtzen dituztenik. Alta, azpimarratu behar da, giza substantibitatearen mesedetan ezaugarri biologikoek beren substantibitatea galtzeak inplikazio metafisiko eta etiko garrantzitsuak dituela, gero ikusiko dugunez etikari dagokiola.
|
2005
|
|
Berau arnasa bezalakoa da: guztia inguratzen
|
du
baina, finegia delako, ezin da bere forma elementu batean antzeman; mendietako lainoarekin ere hauxe gertatzen da, ze honek urrutitik begiratuta bakarrik dauka forma, baina hau desagertu egiten da lainoan bertan sartuz gero. Hizkuntzaren naturara edo esentziara gehiago hurbiltzen gara baldin eta, batetik, hizkuntza ezberdinak zehatzago behatzen baditugu eta, honela, gizadi osoaren hizkuntz formazioaren aktibitate orokorrean sartzen bagara, eta bestetik, hizkuntza bakoitza —beronen zatitze analitikoa ezinbesteko aurrelan bat delarik— karaktere nazional jakin baten espresio indibidual eta zehatz bat bezala antzematen ahalegintzen bagara.
|
|
B. Condillac) urruntzen da eta, bere kabuz, problematika honi buruzko teoria propioa lantzen du63 Kontua da, eta hau azpimarratzea ezinbestekoa da, biraketa honek ez diola bere pentsamenduari etenik edo oinarrizko printzipioen desegiterik ekartzen. " Humboldten hizkuntzaren filosofiak", honela idazten du Quillien ek," filosofiA rekin hausten
|
du
baina ez Bere filosofiarekin" 64 Oraindik ere bere horretan diraute jatorrizko eta sakoneko kezkek, gizakiaren izatea eta bere garapena, eta egiaz berria den gauza bakarra arazo hau planteatzeko perspektiba linguistikoa da, berrikuntza honek beti ere berebiziko garrantzia duelarik. Honela azaltzen du C. Menzek antropologia konparatutik hizkuntz estudiorako haren pausoa:
|
2011
|
|
[soka ekuazio matematikoak dena hemen dago eta hemen egon da ez da ezer sortzen, ez suntsitzen ni ez naiz sortu, ez naiz hilko edo, beharbada, dena beti haraxeago dago eta haraxeago [egon da ez da ezer erabat sortzen, ez erabat suntsitzen ni ez naiz erabat sortu, ez naiz erabat hilko ez naiz erabatekoa, itxaron beharra daukat igaroa den etorkizun bati itxaron beharra. Anaximandroren mundu infinituak, apeiron Brahmaren antz handia
|
du
baina apeiron physis da eta Brahma kontzientzia
|
2014
|
|
Lengoaiaren elementuen kateek denboraren zentzuan dagoen bektore baten itxura daukate, O-tik I-ra, adibidez; hitz egitean soilik eteten da kate hori, eta zentzua dauka soilik amaierako puntua jartzen duzunean, puntuazio bat. Puntuazio ikurrik gabe, kateak ihes egiten
|
du
baina ez du ezer esan nahi, biltegi hutsa da. Atzeraeragmez soilik existitzen da esanahia, fikziozko bektoreari beste orientazio bat emanda kontrako noranzkoan joango da.
|