2000
|
|
Eta ondoren, adierazi nahi duen ideiaren atari gisa, lau txiste kontatzen ditu, eta denak barrez lehertu beharrean jarri dituenean, beste azalpen hori irteten da bere ahotik, ezari ezarian: " Aldarte ona
|
du
bai liburu honen irakurleak, aldarte umoretsua, eta distantzia; baina beste gauza bat ere aitor dezadan: hemen espiritu ludikoa trajikotasunari gailentzen zaio".
|
2001
|
|
Guztiz barneraturik baitu, bere portaera guztia markatzeraino, kate-begi bat dela, ez gehiago; baina ezta gutxiago ere. Historia luze baten kate-begi izaki, adanismoaren batere arrastorik gabeko talaia batetik begiratzen
|
du
bai atzera eta bai aurrera, jasotako talentuak bere hastean eta garbian atxiki ordez, ugaritu eta geroari eskaini nahi baitizkio. Horregatik guztiagatik, ez da nitanoz jardun zale, ez du segundorik galtzen bere nia puzten, higuin ditu bere burua eta txaloak erantzukizunaren gainetik jartzeko gai diren intelektual ustekoak:
|
2003
|
|
Aitzitik, aurreko mendeetako euskarazko testuetan murgilduta ibili diren hizkuntzalari eta lexikologoek ez dute âhorrela formulatuta, behintzatâ esapide hori aurkitu, harik eta XX. mendeko lehenengo hamarkadetan ugaltzen hasi zen arte. Horrela aitortzen
|
du
bai Diccionario Retana de Autoridades del Euskerak() eta baita  Koldo Mitxelenaren Orotariko Euskal Hiztegiak (1992) ere. Autoridades hiztegiaren arabera(" fededun" sarreran datorrenez)," la expresión euskaldun fededun, lejos de ser antigua (del tiempo inmediato próximo al Concilio de Trento, según se viene repitiendo por algunos) parece ser muy moderna, y en el sentido restrictivo en que la quieren entender algunos aparece el primer cuarto del presente siglo en Lhande y  Veyrin, y no se refiere únicamente a los euskaldunes (vascoparlantes) sino a los vascos en general:
|
2009
|
|
Ez da bertsozalea, apenas dakien musean. Txikitan txistua jotzen irakatsi nahi izan zioten, eta ordutik gorrotatu egiten
|
du
bai musika tresna bera bai haren hots zorrotza...
|
|
gogarazten dit, baina berez matriarkalismo hori Jungen eta Heideggerren hibrido bat da (hermeneutikaren bidez). Teoria horrek azaldu eta argitu nahi
|
du
bai historia bai gizartearen egitura bi printzipio horien borrokaren bidez. Emakumezko printzipioa intuizioarekin eta komunitatearekin lotuta dago; gizonezkoa, berriz, arrazoiarekin eta indibiduoarekin. Hasieran printzipio femeninoa nagusi zen, hau da, gizarte matriarkalistak, solidarioak, berdintzaileak eta bakezaleak?, baina gero, indarrez eta armez aurrekoak menderatuz, gizarte patriarkalak, indibidualistak, hierarkikoak eta gerrazaleak?
|
2012
|
|
Nahi duzuna hautatu: denak balio
|
du
bai sartzeko bai irteteko. (Moleskine Notebook)
|
2019
|
|
Gogoan dudan arrastoetako bat, Ana Isabel Moralesek utzitakoa Jane Austenen Harrotasuna eta aurrejuzguak liburuaren hitzaurre luzean (testuak merezi du liburu formako argitalpen aparte bat, moldatua zein dagoen dagoenean): oso modu zorrotzean ematen
|
du
bai nobelaren beraren, bai nobelak ispilatzen duen garaien berri ugari eta jakingarri asko.
|
|
Ba, badakizue astronomia ikasgai nagusia izaten zela greziar eta erromatar haien artean. Ba, hortxe
|
du
bai, bere iturburua.
|
|
Ezta hego bafada sorgin bulkada txoroxketan datorkeenarena ere. Gau garbi eta baketsua behar
|
du
bai: baina hego xuabe geldoa, hego punttua menditik behera disimuluan datorrenekoa lur haize, lehor haize, barren haize hori genuke terrala, berez, propialki esanda.
|
2021
|
|
Gasteiztarrek bi haiek nahi zuten horixe pentsatzen zuten, eta haiek beren egunkarietako orrialdeetan seinalatzen zituzten haiexek zituzten susmagarritzat. Nire ustez, erredakzio bat kontrolatzen duen inork ahalmena
|
du
bai dohakabe bat santutzeko eta bai santua goietatik erorarazteko ere, hura munduko pertsonarik zintzoena izan arren. Eta gure egunkari agurgarrietako zuzendariak ez dira, hain zuzen ere, lan horretan ikasle hasiberriak.
|