Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 27

2006
‎B k, fusilatzera zeramatenean, ihes egin dutaldetik. A errepublikarrak, kobazulo batean ezkutatuta, mela mela eginda etahotzak akabatzen aurkitu du B falangista. «Hor al dago?» galdetu dio bereburuzagiak.
‎Baina, A k zergatik alboratu behar du B ri dion gorrotoa. Zerk eragiten du ikuspuntu tinko eta orokorrerako jauzia?
2007
‎Kausen azalpen orokorrean, oinarrian dagoen eskema hauxe da: Ak sortzen du B, edo A da Bren arrazoia. Gaien berezko konplexutasunak direla medio, argudio eredu desberdin eta, era berean, osagarriekin egiten dugu bat:
2009
‎1 kanporako bideratze protokoloari esker jakingo du B sistema autonomoko sareetara joateko bidea P2 pasabidea dela, eta
‎uzteko, eta, herriaren interesen aurkakoa den adierazpena? baztertzeko eskatu du B+ I taldeak.
‎–Dike bat bukatzea baino urrunagoko asmoak daude?. Mutriku Natur Taldea, Ekologistak Martxan eta Eguzkiren babesa jaso du B+ I plataformak. Baita Alternatiba, Aralar, Berdeak eta Ezker Batua alderdiena ere.
‎Hondartza haren, fisonomia eta dimentsioa? berreskuratzeko eskaera egin du B+ I k, dikea luzatuta galdu egingo litzatekeela uste baitu. Hargatik, babes dikea egun dagoenean bukatzearen alde agertu da B+ I, eta herri galdeketa egiteko ere eskatu du.
2010
‎alde batetik, azken hiru hamarkadetan euskarak tresna balioa irabazi duen pertzepzio orokorra positiboki baloratu behar da. tresna balioa oso lotuta dago arestian aipaturiko ageriko ospearekin, eta ez dago zalantzarik euskarak azken hamarkadetan nabarmen igo dela. euskara normaltzeko neurriak hartzen hasi zenean euskara zein egoeratan zegoen kontuan hartuta, aurrerapen handi bezala hartu behar da aipaturiko pertzepzioa. edonola ere, zaila da esaten hizkuntzaren balio instrumentala handitu izana zein eraginari esker gertatu den: erakunde publikoen kanpoko eraginari esker, gizartean hizkuntzaren ageriko ospea handitu delako, ala arrazoi biek bultzatuta. bestetik, interesgarria da euskararen egoeran dagoen hizkuntza bati, berreskuratzeari begira, balio instrumentala emateko izan behar luken kanpoko sustapena baloratzerakoan, partaideek muga ezberdinak ipintzea. batzuen ustez (ikus du b, (5) aipua), kanpoko sustapena beharbeharrezkoa da, ez da zalantzan ipintzen euskararentzat tresna balioa izatea oso garrantzitsua dela. alabaina, du b partaideak ez du uste tresna motako kanpoko sustapena euskara berreskuratu eta normaltzeko eraginkorra izango denik, baldin eta" zerbait gehiago" ez badago, hots, balio integratzailerik ez badauka.
‎alde batetik, azken hiru hamarkadetan euskarak tresna balioa irabazi duen pertzepzio orokorra positiboki baloratu behar da. tresna balioa oso lotuta dago arestian aipaturiko ageriko ospearekin, eta ez dago zalantzarik euskarak azken hamarkadetan nabarmen igo dela. euskara normaltzeko neurriak hartzen hasi zenean euskara zein egoeratan zegoen kontuan hartuta, aurrerapen handi bezala hartu behar da aipaturiko pertzepzioa. edonola ere, zaila da esaten hizkuntzaren balio instrumentala handitu izana zein eraginari esker gertatu den: ...biek bultzatuta. bestetik, interesgarria da euskararen egoeran dagoen hizkuntza bati, berreskuratzeari begira, balio instrumentala emateko izan behar luken kanpoko sustapena baloratzerakoan, partaideek muga ezberdinak ipintzea. batzuen ustez (ikus du b, (5) aipua), kanpoko sustapena beharbeharrezkoa da, ez da zalantzan ipintzen euskararentzat tresna balioa izatea oso garrantzitsua dela. alabaina, du b partaideak ez du uste tresna motako kanpoko sustapena euskara berreskuratu eta normaltzeko eraginkorra izango denik, baldin eta" zerbait gehiago" ez badago, hots, balio integratzailerik ez badauka.
‎Euskaraz soilik datorrenean maiz ez da kurtsibarik baliatzen. Kurtsiba baliatzen du B barrutiko testua zatiak markatzeko ere.
‎Lehen ez bezala (lehen baino nabarmenago, behintzat), euskaraz jakitea eta gizarte eskalan gora egiteko aukerak zabaltzea elkarren eskutik doaz orain, askoren ustean256 Ikusmolde horrek bere pisua du B eta, batez ere, ereduen etengabeko zabalkundean. Seme alabak eskolatik, ongi horniturik?
2011
‎EAEko Eskola Kontseiluak babestu egin du B eta ereduetan ikasketak egiten dituztenei administrazioan euskara tituluak ez eskatzeko proposamena. Eusko Jaurlaritza dekretu bat prestatzen ari da, erdia baino gehiago euskaraz ikasten dutenak tituluetatik salbuesteko.
‎250etik gorako tamaina izendatua duten hodien kasuan, A gradua ala B gradua aukeratu daiteke. A graduak batez besteko kanpo diametro handiagoa onartzen du B graduak baino.
2012
‎LCG jokoak esplizitatzen du zer prozesuri jarraitzen dioten agente elebidunek, etengabe erabaki behar baitute zer hizkuntza erabili, aurrez aurre dutenaren elebitasunari edo elebakartasunari buruzko informazio inperfektua izanik. A hizkuntzak (gizarteko kide guztiek hitz egiten duten hizkuntzak) eta B hizkuntzak (gutxiengo batek hitz egiten duen hizkuntzak) elkar ukitzeak kanpo eragin negatiboa du B hizkuntzaren erabileran. Horren adierazgarri, bi elebidunek gutxiengoaren hizkuntza (B) erabiltzeko koordinazioan huts egiten duten egoerak ditugu, aurrez aurre dutena elebiduna dela ez jakiteagatik.
‎Bi esatari desberdinen bi enuntziatu gurutzatzen dira: A komunikazio egoera batean A esatariaren diskurtsoa, B esatariak berrartzen du B komunikazio egoera batera erakarri eta bertan tartekatzeko.
‎Kafetegiko atea bultzatu eta non sartu ez daki A k, kasualitatez, B ren parean C agertu da. Azken aldian, nahikotxo mintzatzen dira A eta C, hala ere, oraingoan, A k ez du hitz askorik topatu eta azkar batean aurrera jarraitu du B rekin. Damututa iritsi da A etxera, gaizki egin duela badaki, urduri jarri eta sikiera zer moduz bat esateko gai ez da izan.
2013
‎48 urte ditu Nizny Novgorodeko kirolari honek. Bizirik dauden sumendietara salto egin izan du, Antarti K an ere egin du B ASE jauzia, Ulvetana menditik esaterako, eta H imala i an, Shivling menditik egindako jauziarekin lortu zuen munduko marka: 6.420 metrotik hasi zuen hegaldia.
2014
‎3). Bilakaera horretan zerikusi zuzena du B eta ereduek izaniko hazkundeak, baina garrantzitsua da, era berean, helduen euskalduntze alfabetatzearen eragina, urtero 6.000 lagunetik gora baitira Gasteizko euskaltegietan eta autoikaskuntza zentroetan euskara ikasten dutenak (Euskaraba, 2009: 7).
‎1 Taldeka jarrita, talde erdiak A irratsaioa entzun eta hari buruzko galderei erantzungo die. Beste erdiak gauza bera egingo du B irratsaioa entzunda.
2015
‎–Eurusako gudalosteak bukatutzat eman du B zonaldeko gerratea. Duela hogei egun piztu zen matxinada erabat suntsitua izan da.
2016
‎OHZren% 16ko deskontuekin (B) eta% 12arekin (C), antzeko zerbait gertatzen da: zergadunen% 0,6k bakarrik du B letradun etxebizitza bat eta% 3,4k C letra. Ziurtagiria duten hamar etxetik batek D letra du, erregistroaren arabera, eta etxebizitza gehienek(% 46)% 4ko murrizketa izan dezakete, E kalifikazioa baitute.
2017
‎Debagoiendar bakarra egongo da bertan, Arrate Bergara. 11:00etan jokatuko du B taldean.
2019
‎A edizioan, anabasa berdintsuarekin jokatzen du biotz/ bihotz bikotearekin ere. Alabaina, koherentzia gehixeago erakutsiko du B X Z edizioetan, eta hitz horretan behintzat homogeneizazio aski sistematikoa burutu zuen, akatsen bat gorabehera, Bihotz bilakatuko baitzuen hurrengo edizioetan efektu guztietarako: Bihotzeco, Bihotzean, etab.
‎Izan ere, A edizioak Jainco erabiltzen du nagusiki (34 bider) eta inoizka Jaungoico (zazpi bat aldiz baino ez). Antzeko proportzioan segitzen du B edizioak A ren joera hori, nahiz eta X ra pasatuko den munstroa ere asmatuko duen [Jauncoa (B X: 44)].
2022
‎Monolitoa ez zegoen eskola barruan, baina mutil hark barrutik eraman du B eskolako beste ate bateraino, berak jakingo du zergatik. Eta museoko zaindariaren jarrera berdintsua hark ere:
‎Oleksandr Kubrakov Ukrainako Azpiegitura ministroak iragan astelehenean esan zuen asteon hasiko liratekeela laboreak ateratzen, eta gaur gehitu du B plana erabiliko luketela Errusiako armadak portuei eraso egiten jarraituko balu: «Lehenago ere egin dugu.
‎Zazpi zortzi dira seniorretako lehen urtekoak, eta erdiek baino gehiago dute lehen urtea traineruan, mugikorrean urte askoan ibili eta gero. Bat egin du B formakuntzako bat izateak A taldearen gorakadarekin. Egindako bidea ez da perfektua izango, baina orain badu zentzua, beti amestu dugun B bat dugulako ere bai.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia