Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 59

2000
‎Komertzialtasunak antzerkian bi helduleku izan ohi ditu, ona eta ez hain ona. Zure ustez, zer esan nahi du antzezlan bat komertziala izateak?
‎Garai bateko bizimoduaren galera salatu nahi du antzezlanak. Aurrerapenaren izenean zementua nonahi jarriz zenbait leku eder eta ohitura desagertzen ari dira eta.
‎N emanalditik gora lortzen baitira (oraindik ere antzezgai den Florido... aparteko kasua izan da) eta euskarazkoak, sberriz, 30 lortuz gero goia jo du ordea. Horrek eragin zuzena du antzezlana aukeratu eta lantzeko garaian, erdarazko muntaiak izaten baitu talde gehienentzat lehentasun osoa. Eta hori prestaketetan eta entsegu kopuruetan uj nabarmen igartzen da.
2001
‎Tentazioak Kataluniako Zitzania Teatre eta Teatre de Calaixekin elkarlanean ekoitzi du antzezlan hau. Kike Diaz de Rada Tentazioak ekoiztetxeko kideak adierazi digunez, hainbat kointzidentziren fruitu izan da «Muerte accidental de un anarquista»ren muntaia:
‎" Testu originaletan kontakizunak sekulako jauziak ematen ditu bai denboran eta baita espazioan ere. Hori horrela mantendu nahi genuen eta horregatik du antzezlanak halako kutsu zinematografikoa". Pascal Gaignek espreski lan honetarako konposatutako musikak areagotu egiten du kontakizunaren film kutsua.
2003
‎1998an sortu zenetik jorratutako bideari eutsi dio Antzerkiola Imaginarioak lan berri honetan, jatorrizko obrak sortuz eta antzezpen bide berriak ikertuz, alegia. Ander Lipusek zuzendu du antzezlana eta baita protagonista gorpuztu ere. Alboan ditu Miren Gaztañaga eta Veronica Fernandez aktoreak, ilargi eta eguzkiaren izpirituei forma ematen.
2005
‎Euskal Herri osoko hainbat antzoki, eliza, frontoi eta idi probetako plaza ezagutu dituzte. Behin izan ezik gainerako emanaldi guztietan jendea sartu ezinik geratu da eta batek baino gehiagok behin baino gehiagotan ikusi du antzezlana. Ezin esan arrakasta izan ez duenik.
2007
‎Altsasura euren fartsak antzeztera datorren komiko familia baten berri ematen du antzezlanak, garai batean herriz herri ibiltzen ziren lehengo komikoen alegoria da. Fartsak oso dibertigarriak izango dira, ukitu surrealistarekin:
‎Finean, bikain pasatzeko moduko lana da talde altsasuarrak ekarriko duena, umorez betea. Aktore bakoitza hiruzpalau pertsonaiaren larrutan sartuko da, eta horregatik mugimendu asko du antzezlanak, erregistro eta pertsonaia aldaketa asko. Otsailaren 3an, atzera ere Altsasun
2008
‎• Apirilak 14, astelehena• Joxe Arregi plaza. KarpaOgirik gabe... TxireneDBH 2, 3 eta 4ko gazteei zuzenduaAma batek unibertsitatean dagoen bere semearekin duen harremana agertzen du antzezlan honek. Amaren monologoaren bidez jakingo du ikusleak harreman horren berri.
2009
‎Aristides Vargas argentinarrak hiriko kaleetan barna gure barrurako bidaia egitea proposatzen digu; Uxue Alberdik mimoz idatzitako poema handi bat bezala irudikatzen du; eta Kukubiltxo taldeak bere 30 urteurrena ospatzeko, helduentzako euren lehenengo lana egiteko, aukeratu du antzezlan hau.
‎Haur eta helduentzat da aproposa, ez da dantza eta kantarik falta. Baina bi ordu irauten du antzezlanak, eta lan handia dakar. Laborategiko ikasleek antolatu dute antzezlana eta eurak arduratu dira proiektu osoa prestatzeaz.
‎Ertzaina, adibidez, oso dibertigarria da; horrelakoak izan lukete benetakoak ere". Mari Paz Goenagak ere ikusi du antzezlana, eta aurrekoak gehiago gustatu zitzaizkiola dio: " aktoreak oso ondo egin dute lana, meritu handia dute paperak ikasten eta hain natural egiten, baina niri argumentua ez zait gustatu".
‎Bambalinas Asesinas enpresaren lehen lana da. Juan Codinak zuzendu du antzezlana, eta umorea landu nahi dute, ikus entzuleei barrea eragin. Aktore lanetan, Aisha Wizuete, Anais Yebra, Sergio Pazos eta Tonino Guitian dabiltza.
2010
‎Ordubete eta 35 minutuko iraupena izango du antzezlanak eta aipatutako egunetan izango dira arratsaldeko 20:00etan.
2011
‎Komedia txiki bat da, eta ikusle gutxiren aurrean egiteko asmoz idatzi nuen bere garaian. Ikusleen barrea eragin nahi izan dut, eta oso polita izan da prozesu osoa.Baina nahiz eta txikia izan, seigarren urtea du antzezlanak Euskal Herriko oholtzen gainean.Egia da. Asko harritu nintzen hasieran, ez nuelako epe luzean antzezteko asmoz idatzi.
‎" Jendeari zuzenean hitz egiten diozu, eta musikak ere asko laguntzen du publikoarekin bat egiten". Tolosak ere argi du antzezlanaren tonua gertukoa dela oso. " Lan hau modu herrikoian egiteko dago pentsatua, edozein lekutan; afaldu eta gero koparekin ikusteko antzerkia da, ikusi eta pentsatzeko baino katxondeo pixka batekin disfrutatzekoa".
‎Aurpegion azpiko laukoteak izan du, hala ere, bestelako bidaiderik ikuskizunaren sortze prozesuan: Asier Sotak zuzendu du antzezlana, Pako Aristik lotu ditu hitzak.
2012
‎Aktore lanak aparte utzita, Pausoka ekoizpen etxeko gidolari talde batekin elkarlanean landu du antzezlana Errastik. " Pauta batzuk eman zizkidaten, istorioaren nondik norakoak azalduz, eta nik gorpuztu egin dut".
‎Begoña Bilbaok zuzenduko ditu Sara Cozar, Joseba Usabiaga eta Iker Galartza aktoreek jokatzen dituzte hiru pertsonaiak. Hain zuzen azken horrek euskaratu du antzezlana, Javier Veiga aktore eta egile galiziarraren Amigos hasta la muerte. ProgramaLastailak 5 Hil arte bizi.
2013
‎Taldean sortu dute gidoia, eta Ion Martinez eta Saioa Royo aktoreek antzezten dute. Bikote baten arteko harremana erretratatzen du antzezlanak. Gizarteak emaniko arauek zelako eragina duten eta bikoteek presio horri nola aurre egiten dioten hausnartzen du.
2014
‎otso maltzurra. umeek 3,5 euro ordaindu dituzte, eta nagusiek 5 euro. 55 minutu irauten du antzezlanak.
2015
‎existitzeari utzi, hil, zahartu edo, are okerrago, bizirik iraun bizirik gauden artean... Gizakiok bizitzan nabarmendu gabe pasatzeko, ondorengoentzako ezer ez uzteko dugun beldurra jorratzen du antzezlanak. Azken finean, oraingo eta betiko gaia darabil:
2016
‎Frantziara erbesteratu behar izan zutenen istorioa gogoan hartuta, gaur egungo egoera tamalgarria ere lantzen du antzezlanak. Edozelan ere, zapaltzaileen ikuspuntutik landu du gaia Tras la frontera antzezlanak.
‎Oso giro polita dago gure artean, eta egunak aurrera doazen heinean, geroz eta itxura hobeago du antzezlanak.
‎Arabako, Bizkaiko eta Gipuzkoako 15 herritan eskainiko dute aipatutako lana. Tirante Plataformak sortu du antzezlana eta eurak izango dira antzeztuko dutenak, Medicus Mundirekin adostuta. Azaldu nahi izan dutena da:
‎Aurrekoan, Ximun Fuchs zuzendariak esan zuen" Franco ez zait batere interesatzen. Tipo horrek ez du antzezlanik merezi". Zergatik egin duzue, orduan," Francoren bilobari gutuna"?
‎Emanaldiaren une batean, Jose Luis Ormazabalen esanetara arituko den Bilboko Koraleko Umeen Abesbatzaren partaidetza berezia izango du antzezlanak.
‎Pablo Viarrek zuzendu du antzezlana. Hainbat obren arduraduna izan da eszena zuzendari gisa, besteak beste Arriagak 2011n egin zuen El Caserio ekoizpen lan propioarena.
2017
‎Unai Iturriagak eta Igor Elortzak idatzi dute testua, eta Ximun Fuchsek zuzendu du antzezlana. Aktoreen artean, berriz, Ander Lipus, Patricia Urrutia, Manex Fuchs, Zoila Berastegi, Urko R.
‎Glu Glu Produkzioak ekoitzi du antzezlana, eta Galder Perezek idatzi. Antzezleen zerrenda Susana Soletok, Leire Uchak, Itziar Ituñok, Martxelo Rubiok, Ugaitz Alegriak eta Ylenia Bagliettok osatzen dute.
‎Bakarrizketa formatua du antzezlanak. Plax!
‎Ama hil berritan, 25 urte bananduta egon ostean, bi ahizpak etxean elkartzen dira berriro". Horrela laburbildu du antzezlanaren mamia Intxaurragak, eta hark dio" eszenaratze poetikoa" bada ere, umorea ere baduela lanak. Lan handia eskatzen duen lana dela ere esan du Intxaurragak:
‎Hauek, errepresalian, Berako errepublikaren aldekoen emazte eta seme alabak atxilotu eta herio mehatxupean herritik kanpora joatera behartu zituzten. Orduan, gertaera horiek antzezterakoan, «non ote da emakumeen historia» galdera egin du antzezlan taldeak eta emakumearen egoerari eta bizi nahi dugun munduari buruzko gogoeta aktiboa piztu du galderak.
‎Keu Agirretxearen slide guitar bat ere entzuten da. Dena den, Asier Ituartek egin du antzezlan honetako musika eta bere lanak oso ondo girotzen du Manex Fuchs zuzendariak irudikatu duen obra.Jauzi! Antzerki Egunak, bete betean Irailak 15 ostirala19: 00 Mahai ingurua Sutegiko auditorioan:
‎Bakarrizketa formatua du antzezlanak. Plax!
‎Krisiak kabaretaren munduan ere izan duen eraginari buruz ironizatzen du antzezlanak. Felipe Lozak sortu eta zuzendu duen komedia musikala giro euskal mexikarrean gertatzen da, musika, dantza eta varieté artean.
‎Maitasuna da antzezlanaren ardatza, nahi duzunarekin askatasunez. Jokin Oregik sortu eta zuzendu du antzezlana. Oholtzan Javier Renobales, Ana Martinez, Ana Meabe, Pablo Ibarluzea eta Anduriña Zurutuza aktoreak.
2018
‎Hausnartzeko aukera emango du antzezlanak, baita jabetzekoa ere galderek ez dutela erantzun bakarra, eta burutapenak eta pentsamoldeak ez direla beti norabide bakarrekoak. Baina, horrez guztiaz gain, amets egiteko leihoa ere irekiko dute.
‎Gracia auzoko Teatre Llliure antzerkian parte hartu duzu. Errepresioa salatzen du antzezlan horrek. Nola joan da?
‎Bieitok berak egokitu du testua (gaztelerazkotik, euskaraz ez baitaki). Berak ere zuzendu du antzezlana. Euskaraz eta gazteleraz.
2019
‎Azkenerako eta azkenean. Beti bazterreko pertsonaia bat baino izan ez denak, azkenean, arreta bereganatuko du antzezlan honetan. Bere barne ahotsek behingoagatik, begirada guztien erdigunera bultzatuko dute.
2020
‎" Umore ukitu dezentea du antzezlanak, emozioak tarteko"
‎Etzi, igandea, 17:00etan, taldeak' Tren geltokia' eginen du, Olaztiko kultur etxean. Tren geltoki batean elkartzen diren hiru pertsonen istorioak kontatzen du antzezlanak
‎Nagore bortxatua izan da: salaketa jarri, eta epaiketa nola bizi duen kontatuko du antzezlan sakon eta beharrezko horrek. Nagore Laffageren eta Iruñeko talde bortxaketako epaiketetan oinarritua, euskarazko “fikzio dokumental” estiloko antzezlana dugu.
‎Nagore bortxatua izan da: salaketa jarri, eta epaiketa nola bizi duen kontatuko du antzezlan sakon eta beharrezko horrek. Nagore Laffageren eta Iruñeko talde bortxaketako epaiketetan oinarritua, euskarazko “fikzio dokumental” estiloko antzezlana dugu.
2021
‎Adituen ustez, Lorcarengan hain emankorrak ziren sinbolismoez gain, denboraren iragate soila da lanaren gai nagusia, eta horrela ulertu omen du Pablo Ramon testuaren egileak eta taularatzearen zuzendariak. Xede horri begira, beste bide batzuetatik eraman du antzezlanaren planteamendua, jatorrizkoaren esaldi eta pasarte solteak bilduta eta haien artean tartekatuta bere bizipen eta gogorapen pertsonal asko eta asko.
‎«Hori da, ez dakit nola, baina larrialdietara deitzea lortzen du». Eta detaile txiki horiekin uzten du antzezlanak airean Poliziaren bertsioaren benetakotasunari buruzko zalantza.
‎«Hizketarako eta elkarrizketarako gogoz». Azaldu duenez, epaiketa eta kondenak «neurrigabeak» izan zirela erakutsiko du antzezlanak, eta «kuestionatu» egingo du justiziak izan duen papera. Baina hori ez ezik, pertsonaia batzuen eta besteen minak ere kontatuko ditu.
2022
‎" Nik ulertzen dut jendearen pentsatzeko modua, baina uler nazatela beraiek". Iruretaren errealitatera gehiago hurbiltzeko, gurpildun aulkietan ikusiko du antzezlana publikoak.
‎Chioma han eserita dagoela, Yinkari begira begira, zeina alhajiaren magalean eserita baitago, irudipena du antzezlan bateko jokalaria dela. Antzezlanak idazten zituen Bigarren Hezkuntzan.
‎Idoia Gereñu gidari edo arima duen taldeak era kolektiboan jardun du antzezlanaren sorkuntza arloetan, testuak eta dramaturgia sortuz, musikak eta argiak aukeratuz eta jantzien zein elementu eszenikoen gaineko erabakiak hartuz. Eta emaitza eszenikoa, borobila izateaz gain, dramaturgia berrien eremuan koka dezakegu batere zalantzarik gabe.
‎Antzezlanean, gazteek aitortzen dute mena hitzak gaizki sentiarazten dituela, arriskutsuak balira bezala ikusten dituztela, lapurtzera, arazoetan sartzera edota lana kentzera etorriko balira bezala; baina ez da horrela. Iqbal Hakkukek parte hartu du antzezlanean.
‎Seme alaben auziaz gain, emakumeek gizartean hartu behar izan dugun lekuaz hausnartzeko aukera ematen digu; lanean eta bizitzan ehuneko ehuna eman behar izatearen prezioa, gure buruari jartzen diogun exijentzia, beti ere porrot egin edo maila ez ematearen beldur. Horrek guztiak gure gorputzean eragiten duena maisuki azaleratzen du antzezlan honek, duela ia mende bat Lorcak asmatu bezala.
‎Arazoak bizirik jarraitu du. Horrek egiten du antzezlana klasiko, gizakia mendez mende arduratu duten gaietako, arazoetako bat begi aurrean errealismo osoz jartzen duela, ez bakarrik duela 2500 urte idazle greko batek idatzi izana. Eta horrek berak ere egiten du lana guztiz berritzaile, zeren ikuspuntua guztiz aldatu baitu, galtzaileak, inoiz historiak kontuan hartu ez dituenak hartzen ditu gogoan.
‎Gogoa geneukan jendearen erreakzioa ikusi eta entzuteko; azken finean, obra guztian zehar historian baztertuta izan diren istorioak kontatzen dira. Honek esan gura du antzezlanak kolokan ipintzen duela trantsizioari buruz kontatu diguten narrazio ofiziala.
2023
‎Zer jorratzen du antzezlanak?
‎«Txanponaren ageriko aldea beti izan bada Eneas heroi handia; baina gu gurutzea aurkeztera gatoz orain, ilargiaren aurpegi ezkutua», azaldu du antzezlanaren zuzendari Juana Lorrek.
‎«Familia askotan oraindik ere isilean mantentzen den zorigaiztoko gertaera bat dago obraren oinarrian. Nolabaiteko salaketa bat da», kontatu du antzezlaneko zuzendariak.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia