2008
|
|
Baina espezializazio mailak bereizi behar ditugu alde batetik (ikerketako testua, zabalkundekoa?) eta esparruak bestetik (zerbitzu publikoak, kazetaritza?) lexiko aukerak egiteko orduan hartzaileak ongi gogoan hartzeko. Arreta berezia merezi
|
du
alde horretatik erdi mailako irakaskuntza formaleko testugintzak (batxilerra eta lanbide heziketa)
|
|
Noiz da alde> hitz, eta noiz atzizki? Beste hitzetan esanik, noraino
|
du
alde k autonomia lexikal osoa, lexe ma soil eta beregain gisa jarduteko aukera ematen diona. Aldiz nondik aurrera hitz egin behar da, autonomia galeraren norabide jakinean ba rrena goazelarik, alde> atzizki lexikogenetiko soilaz, behinolako autonomia lexikala erabat galdutako eratorpen morfema hutsaz alegia?
|
|
esan nahi duen hitzak edo hitzarteak aparteko garapen ahalmena izan du, bistan denez, bere bizialdi luzean. Garapen ahalmen handia izan du eta ahalmen horrek, seguru asko, barreiatze semantiko handienetariko elementua bihurtu
|
du
alde, gure hizkuntzan.
|
|
Beti, ordea, ez. Zer
|
du
alde k, gainerakoen pareko. Zer du berezi?
|
|
Ohiko A alde> askotan, alde> horren adiera ez da lugar> edo lekua, > edo partea> (hots, leku zatia edo unitate fisiko, espazial edo kontzeptual zabalago baten partea) baizik. Bestela esanik, kasu horietan ere zati izaera berezkoagoa
|
du
alde k, leku izaera baino: Axularren aitzinalde, > barrenalde, > > edo gibelalde> modukoetan, leku zati bat adierazten da lehenik eta behin.
|
2010
|
|
Autonomia Erkidego bien arteko harreman faktuala ohargarria da beraz, hori guztia dela medio. Horrek ere bere eragina
|
du
alde bietako hezkuntza/ hizkuntza harremanei dagokienez. Handia oro har, eta uste dena baino handiagoa hizkuntza normalkuntzaren ikuspegitik:
|
|
Horrekin batera, elizaren inguruan ospatu ohi ziren ekitaldi zibiko eta jai ospakizunak (euskarazko jarduera jaso formalenetatik hasi eta erromerietaraino) moteldu egindira. Behera egin
|
du
alde horretatik, ez gora, bizimodu tradizionalaren euskarazkoeliz osaera etnolinguistikoak. Erlijio gaien kontsumo kultural idatzia ere erori eginda, erabat, gainbehera horrekin batera247.
|
2016
|
|
Adierazpen nahiko koloretsua egin zuen hor. Baina behin baino gehiagotan errepikatzen
|
du
alde horretatik erakutsi zuen ausardia. Zebilen munduaren hertsitasuna agerian dugu, gizartea aitzina zihoan eta frantses antzokietan neskak eta mutilak aspalditik ari ziren elkarrekin.
|
2017
|
|
Bilketa honek denbora asko eskatzen
|
du
alde batetik, baina ber denboran arduradun politikoek eta administratiboek nahi lukete aldi oroz gure erantzun zalua. Euskaltzaindiak nahi du arlo hori bere gain hartzea orain artio bezala, hizkuntza teknikariei formakuntza emanez konparazione, baina langile adituak ditu galdera hauei behar bezala erantzuteko.
|
2021
|
|
‘Partizipioa+ beharra dago’ egituran, berriz (adierazi beharra dago, esan beharra dago, etab.), formalki behar mugatzailearekin azaldu arren, balioan ez
|
du
alde handirik ‘partizipioa+ behar da’ aditz egiturarekin. Beste horrenbeste esan daiteke Euskal Herritik kanpora bizi beharra du eta antzeko egiturez.
|
|
bezalatsu, halatsu, nolatsu, nortsu, nontsu, zenbatsu... Teofilo Mariak arrazoi
|
du
alde batetik, aita, zeren a), b) eta c), baina bestetik ez du, zeren d), e) eta f); baina, Domingoren arrazoiei bagagozkie, halatsu, zeren hiru arrazoi gutxienez baditu alde[...], baina beste hiru ere aurka (Irigoien); Eta ertzainek esan digute denbora kontua dela. Orain badakite nontsu dabilen Gaizka.
|
|
n zehar] izan ohi da, baina ez dirudi beti hala denik. Nolanahi ere, goiko bigarren adibideak ongi adierazten
|
du
aldea: lehenbiziko PSa, zure leihopetik, ‘prosekutiboa’ da, bigarrenak, berriz, begi bietatik sintagmak, ohiko adiera izango du, negarraren iturburua alegia.
|
|
Perpaus nagusian helburua lortzeko borondatea duen ‘egile’ bat izatea eskatzen du helburuzkoak; hori ez denean, kausazkoa da perpausa, batez ere perpaus nagusian ‘jasaile’ bat baldin bada. Argi erakusten
|
du
alde hori ondoko adibide pareak: Gehiegi estutzeagatik apurtu zaio Mikeli gerrikoa eta Lapurreta egiteagatik apurtu du Mikelek kristala; lehenbizikoan gerrikoa apurtzearen jasailea da Mikel, eta hortaz, kausazkoa da perpausa; bigarrenean, berriz, kristala nahita apurtu duen egilea da Mikel, eta, beraz, helburuzkoa da perpausa.
|
2023
|
|
Euskarak bizi duen egoerak, hizkuntza txikia eta gutxi (ago) tua izanik, ez
|
du
alde bakarreko aterabiderik, jakina. Halere, Nafarroako eskoletako euskararen egoera hobetzeko bidea urratuz hasi behar da eta luzaroko egitasmoa abian paratu.
|