2006
|
|
84). Ildo beretik, jasoriko informazioaren erabilera eta trataera zuzenarekin erantzungo
|
du
agentziak, iragarleak emandako materiala publizitate kanpaina edo mezua sortzeko bakarrik erabiliko du. Gero, agentziak publizitate lanaren emaitza pasatuko dio iragarleari, baina inolaz ere ez, iragarlea ez den beste hirugarren bati.
|
|
Iragarleak, bestalde, jasotzen duen publizitate lana edo iragarkia ezin izango
|
du
agentziarekin aurretik adostutakoa ez den beste helburu batekin erabili; beraz, iragarlearen zein agentziaren arteko harremana isilpekoa (konfidentziala) izango da jasotzen duten informazioari eta sorkuntzei dagokienez. Harreman hori errespetatu eta bete dute; bestela, erantzun dute adostutako kontratua ez betetzeagatik (De la Cuesta, 2002:
|
|
37; Informe Europeo, 1997: 84) 30 Horrek guztiak areagotu egin
|
du
agentzia txiki eta handien arteko aldea, batik bat iragarleek beren publizitate kanpainak ordenamendu desberdinetako lurraldeetan garatu behar dituztenean. Izan ere, behin baino gehiagotan, aurkako arauekin topatzen dira, eta nahitaez egokitu behar zaizkio araudi jakin bati; horregatik, Europar Batasunean, bederen, arau homogeneoen beharra aurreikusi zen eta baliabideak jartzen ari dira horiek lortzeko (Informe Europeo, 1997:
|
|
sortzaileak obligazioa har dezakeela bere obra erabiliko duen horrekin (iragarlearekin), edo obra bezero baten mesederako erabiliko duen agentzia batekin. Azken aukera horrek argi uzten
|
du
agentziak, publizitate kontratuaren arabera, mezua antolatzeko betebeharra hartzen duela iragarlearekiko, baina ez duela zertan publizitate lanaren sorkuntza bere gain hartu eta publizitate sorkuntzako kontratuaren bidez azpikontrata dezakeela eginkizun hori, osoa edo partzialki.
|
|
Iragarlearen marketin estrategiari hobekien egokitzen zaion kanpaina planteatu behar
|
du
agentziak, eta ez dagokio sormen alorreko proposamenak egitea soilik. Premisa horien arabera, lan egiteko, oinarrizkoa da informazioa edukitzea, hau da, beharrezko datuak edukitzea, kanpainaren gauzatzea iragarlearen estrategiaren zerbitzurako baliagarria izan dadin.
|
|
alde batetik, publizitate hedabideak iragarlearekin zuzenean eginiko kontratua, eta, horretan, hedabideari kontratua betetzeko eska dakioke eta hedabideak iragarleari ordaintzeko eska diezaioke; bestetik, publizitate hedabideak agentziarekin hitzartzen duena, publizitate itsaskinak euskarrietan ezartzea da helburua eta, orobat, komunikazioa lortzea horien hedapen eraginkorraren bitartez. Euskarri horiek hainbat bide izan daitezke; besteak beste, gizarte komunikazioko hedabide instituzionalen bidez egiten den hedapena (telebista, irratia, egunkariak, zinema) eta kasu zehatzean sormena aplikatzen duten euskarrien bidez egindakoa (kartelak, pankartak, foiletoak, etab.). Baina, kasu bietan, publizitatea hedatuko duena kontratatu
|
du
agentziak, bai euskarriak publizitarioki ustiatzen dituena, bai publizitate mezuak erreproduzitu edo banatzen dituenarekin (inprimategia, mailing enpresak, etab.).
|
|
c. Iragarleari izaera esklusiboarekin eskualdatzen zaizkio ustiaketa eskubideak; beraz, hirugarren alderdi bati eskubide horiek ez eskualdatzeko konpromisoa hartzen
|
du
agentziak. Bestalde, babesturiko obra ez ustiatzeko konpromisoa ere hartuko du.
|
|
Hori dela eta, publizitate agentziek eta hedabideek, informazioaren mamia zenbat eta hobeto eta sakonago ezagutu, orduan eta mezu eraginkorragoa gauzatuko dute eta hedapena ere askoz hobea izango da. Horrexegatik, hain zuzen, iragarleak informazioa emango dio agentziari ez soilik kanpainaren hasieran, baizik eta, orobat, kanpainak dirauen bitartean, eta, epealdi horretan, lankidetza harreman estua izango
|
du
agentziarekin (De la Cuesta, 2002: 84).
|
2012
|
|
Iragarlearen marketin estrategiari hobekien egokitzen zaion kanpaina planteatu behar
|
du
agentziak, eta ez dagokio sormen alorreko proposamenak egitea soilik. Premisa horien arabera, lan egiteko, oinarrizkoa da informazioa edukitzea, hau da, beharrezko datuak edukitzea, kanpainaren gauzatzea iragarlearen estrategiaren zerbitzurako baliagarria izan dadin.
|
|
alde batetik, publizitate hedabideak iragarlearekin zuzenean eginiko kontratua, eta, horretan, hedabideari kontratua betetzeko eska dakioke eta hedabideak iragarleari ordaintzeko eska diezaioke; bestetik, publizitate hedabideak agentziarekin hitzartzen duena, publizitate itsaskinak euskarrietan ezartzea da helburua eta, orobat, komunikazioa lortzea horien hedapen eraginkorraren bitartez. Euskarri horiek hainbat bide izan daitezke; besteak beste, gizarte komunikazioko hedabide instituzionalen bidez egiten den hedapena (telebista, irratia, egunkariak, zinema) eta kasu zehatzean sormena aplikatzen duten euskarrien bidez egindakoa (kartelak, pankartak, foiletoak, etab.). Baina, kasu bietan, publizitatea hedatuko duena kontratatu
|
du
agentziak, bai euskarriak publizitarioki ustiatzen dituena, bai publizitate mezuak erreproduzitu edo banatzen dituenarekin (inprimategia, mailing enpresak, etab.).
|
|
sortzaileak obligazioa har dezakeela bere obra erabiliko duen horrekin (iragarlearekin), edo obra bezero baten mesederako erabiliko duen agentzia batekin. Azken aukera horrek argi uzten
|
du
agentziak, publizitate kontratuaren arabera, mezua antolatzeko betebeharra hartzen duela iragarlearekiko, baina ez duela zertan publizitate lanaren sorkuntza bere gain hartu eta publizitate sorkuntzako kontratuaren bidez azpikontrata dezakeela eginkizun hori, osoa edo partzialki.
|
|
c. Iragarleari izaera esklusiboarekin eskualdatzen zaizkio ustiaketa eskubideak; beraz, hirugarren alderdi bati eskubide horiek ez eskualdatzeko konpromisoa hartzen
|
du
agentziak. Bestalde, babesturiko obra ez ustiatzeko konpromisoa ere hartuko du.
|
|
37; Informe Europeo, 1997: 84) 30 Horrek guztiak areagotu egin
|
du
agentzia txiki eta handien arteko aldea, batik bat iragarleek beren publizitate kanpainak ordenamendu desberdinetako lurraldeetan garatu behar dituztenean. Izan ere, behin baino gehiagotan, aurkako arauekin topatzen dira, eta nahitaez egokitu behar zaizkio araudi jakin bati; horregatik, Europar Batasunean, bederen, arau homogeneoen beharra aurreikusi zen eta baliabideak jartzen ari dira horiek lortzeko (Informe Europeo, 1997:
|
|
Hori dela-eta, publizitate agentziek eta hedabideek, informazioaren mamia zenbat eta hobeto eta sakonago ezagutu, orduan eta mezu eraginkorragoa gauzatuko dute eta hedapena ere askoz hobea izango da. Horrexegatik, hain zuzen, iragarleak informazioa emango dio agentziari ez soilik kanpainaren hasieran, baizik eta, orobat, kanpainak dirauen bitartean, eta, epealdi horretan, lankidetza harreman estua izango
|
du
agentziarekin (De la Cuesta, 2002: 84).
|
|
84). Ildo beretik, jasoriko informazioaren erabilera eta trataera zuzenarekin erantzungo
|
du
agentziak, iragarleak emandako materiala publizitate kanpaina edo mezua sortzeko bakarrik erabiliko du. Gero, agentziak publizitate lanaren emaitza pasatuko dio iragarleari, baina inolaz ere ez, iragarlea ez den beste hirugarren bati.
|
|
Iragarleak, bestalde, jasotzen duen publizitate lana edo iragarkia ezin izango
|
du
agentziarekin aurretik adostutakoa ez den beste helburu batekin erabili; beraz, iragarlearen zein agentziaren arteko harremana isilpekoa (konfidentziala) izango da jasotzen duten informazioari eta sorkuntzei dagokienez. Harreman hori errespetatu eta bete dute; bestela, erantzun dute adostutako kontratua ez betetzeagatik (De la Cuesta, 2002:
|