Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 16

2006
‎84). Ildo beretik, jasoriko informazioaren erabilera eta trataera zuzenarekin erantzungo du agentziak, iragarleak emandako materiala publizitate kanpaina edo mezua sortzeko bakarrik erabiliko du. Gero, agentziak publizitate lanaren emaitza pasatuko dio iragarleari, baina inolaz ere ez, iragarlea ez den beste hirugarren bati.
‎Iragarleak, bestalde, jasotzen duen publizitate lana edo iragarkia ezin izango du agentziarekin aurretik adostutakoa ez den beste helburu batekin erabili; beraz, iragarlearen zein agentziaren arteko harremana isilpekoa (konfidentziala) izango da jasotzen duten informazioari eta sorkuntzei dagokienez. Harreman hori errespetatu eta bete dute; bestela, erantzun dute adostutako kontratua ez betetzeagatik (De la Cuesta, 2002:
‎37; Informe Europeo, 1997: 84) 30 Horrek guztiak areagotu egin du agentzia txiki eta handien arteko aldea, batik bat iragarleek beren publizitate kanpainak ordenamendu desberdinetako lurraldeetan garatu behar dituztenean. Izan ere, behin baino gehiagotan, aurkako arauekin topatzen dira, eta nahitaez egokitu behar zaizkio araudi jakin bati; horregatik, Europar Batasunean, bederen, arau homogeneoen beharra aurreikusi zen eta baliabideak jartzen ari dira horiek lortzeko (Informe Europeo, 1997:
‎sortzaileak obligazioa har dezakeela bere obra erabiliko duen horrekin (iragarlearekin), edo obra bezero baten mesederako erabiliko duen agentzia batekin. Azken aukera horrek argi uzten du agentziak, publizitate kontratuaren arabera, mezua antolatzeko betebeharra hartzen duela iragarlearekiko, baina ez duela zertan publizitate lanaren sorkuntza bere gain hartu eta publizitate sorkuntzako kontratuaren bidez azpikontrata dezakeela eginkizun hori, osoa edo partzialki.
‎Iragarlearen marketin estrategiari hobekien egokitzen zaion kanpaina planteatu behar du agentziak, eta ez dagokio sormen alorreko proposamenak egitea soilik. Premisa horien arabera, lan egiteko, oinarrizkoa da informazioa edukitzea, hau da, beharrezko datuak edukitzea, kanpainaren gauzatzea iragarlearen estrategiaren zerbitzurako baliagarria izan dadin.
‎alde batetik, publizitate hedabideak iragarlearekin zuzenean eginiko kontratua, eta, horretan, hedabideari kontratua betetzeko eska dakioke eta hedabideak iragarleari ordaintzeko eska diezaioke; bestetik, publizitate hedabideak agentziarekin hitzartzen duena, publizitate itsaskinak euskarrietan ezartzea da helburua eta, orobat, komunikazioa lortzea horien hedapen eraginkorraren bitartez. Euskarri horiek hainbat bide izan daitezke; besteak beste, gizarte komunikazioko hedabide instituzionalen bidez egiten den hedapena (telebista, irratia, egunkariak, zinema) eta kasu zehatzean sormena aplikatzen duten euskarrien bidez egindakoa (kartelak, pankartak, foiletoak, etab.). Baina, kasu bietan, publizitatea hedatuko duena kontratatu du agentziak, bai euskarriak publizitarioki ustiatzen dituena, bai publizitate mezuak erreproduzitu edo banatzen dituenarekin (inprimategia, mailing enpresak, etab.).
‎c. Iragarleari izaera esklusiboarekin eskualdatzen zaizkio ustiaketa eskubideak; beraz, hirugarren alderdi bati eskubide horiek ez eskualdatzeko konpromisoa hartzen du agentziak. Bestalde, babesturiko obra ez ustiatzeko konpromisoa ere hartuko du.
‎Hori dela eta, publizitate agentziek eta hedabideek, informazioaren mamia zenbat eta hobeto eta sakonago ezagutu, orduan eta mezu eraginkorragoa gauzatuko dute eta hedapena ere askoz hobea izango da. Horrexegatik, hain zuzen, iragarleak informazioa emango dio agentziari ez soilik kanpainaren hasieran, baizik eta, orobat, kanpainak dirauen bitartean, eta, epealdi horretan, lankidetza harreman estua izango du agentziarekin (De la Cuesta, 2002: 84).
2012
‎Iragarlearen marketin estrategiari hobekien egokitzen zaion kanpaina planteatu behar du agentziak, eta ez dagokio sormen alorreko proposamenak egitea soilik. Premisa horien arabera, lan egiteko, oinarrizkoa da informazioa edukitzea, hau da, beharrezko datuak edukitzea, kanpainaren gauzatzea iragarlearen estrategiaren zerbitzurako baliagarria izan dadin.
‎alde batetik, publizitate hedabideak iragarlearekin zuzenean eginiko kontratua, eta, horretan, hedabideari kontratua betetzeko eska dakioke eta hedabideak iragarleari ordaintzeko eska diezaioke; bestetik, publizitate hedabideak agentziarekin hitzartzen duena, publizitate itsaskinak euskarrietan ezartzea da helburua eta, orobat, komunikazioa lortzea horien hedapen eraginkorraren bitartez. Euskarri horiek hainbat bide izan daitezke; besteak beste, gizarte komunikazioko hedabide instituzionalen bidez egiten den hedapena (telebista, irratia, egunkariak, zinema) eta kasu zehatzean sormena aplikatzen duten euskarrien bidez egindakoa (kartelak, pankartak, foiletoak, etab.). Baina, kasu bietan, publizitatea hedatuko duena kontratatu du agentziak, bai euskarriak publizitarioki ustiatzen dituena, bai publizitate mezuak erreproduzitu edo banatzen dituenarekin (inprimategia, mailing enpresak, etab.).
‎sortzaileak obligazioa har dezakeela bere obra erabiliko duen horrekin (iragarlearekin), edo obra bezero baten mesederako erabiliko duen agentzia batekin. Azken aukera horrek argi uzten du agentziak, publizitate kontratuaren arabera, mezua antolatzeko betebeharra hartzen duela iragarlearekiko, baina ez duela zertan publizitate lanaren sorkuntza bere gain hartu eta publizitate sorkuntzako kontratuaren bidez azpikontrata dezakeela eginkizun hori, osoa edo partzialki.
‎c. Iragarleari izaera esklusiboarekin eskualdatzen zaizkio ustiaketa eskubideak; beraz, hirugarren alderdi bati eskubide horiek ez eskualdatzeko konpromisoa hartzen du agentziak. Bestalde, babesturiko obra ez ustiatzeko konpromisoa ere hartuko du.
‎37; Informe Europeo, 1997: 84) 30 Horrek guztiak areagotu egin du agentzia txiki eta handien arteko aldea, batik bat iragarleek beren publizitate kanpainak ordenamendu desberdinetako lurraldeetan garatu behar dituztenean. Izan ere, behin baino gehiagotan, aurkako arauekin topatzen dira, eta nahitaez egokitu behar zaizkio araudi jakin bati; horregatik, Europar Batasunean, bederen, arau homogeneoen beharra aurreikusi zen eta baliabideak jartzen ari dira horiek lortzeko (Informe Europeo, 1997:
‎Hori dela-eta, publizitate agentziek eta hedabideek, informazioaren mamia zenbat eta hobeto eta sakonago ezagutu, orduan eta mezu eraginkorragoa gauzatuko dute eta hedapena ere askoz hobea izango da. Horrexegatik, hain zuzen, iragarleak informazioa emango dio agentziari ez soilik kanpainaren hasieran, baizik eta, orobat, kanpainak dirauen bitartean, eta, epealdi horretan, lankidetza harreman estua izango du agentziarekin (De la Cuesta, 2002: 84).
‎84). Ildo beretik, jasoriko informazioaren erabilera eta trataera zuzenarekin erantzungo du agentziak, iragarleak emandako materiala publizitate kanpaina edo mezua sortzeko bakarrik erabiliko du. Gero, agentziak publizitate lanaren emaitza pasatuko dio iragarleari, baina inolaz ere ez, iragarlea ez den beste hirugarren bati.
‎Iragarleak, bestalde, jasotzen duen publizitate lana edo iragarkia ezin izango du agentziarekin aurretik adostutakoa ez den beste helburu batekin erabili; beraz, iragarlearen zein agentziaren arteko harremana isilpekoa (konfidentziala) izango da jasotzen duten informazioari eta sorkuntzei dagokienez. Harreman hori errespetatu eta bete dute; bestela, erantzun dute adostutako kontratua ez betetzeagatik (De la Cuesta, 2002:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia