Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 6

2002
‎La Galea elkarte hipikoak, Getxoko Getxoko herrian, esperientzia izan zuen haur minusbaliatuekin. «Animaliekin dugun tratuari esker, beren buruarengan konfiantza eta segurtasuna lortzen laguntzen diete», adierazi du Maria Toca ekitazio irakasleak. «Nik horrelako terapiak erabiltzen ditut oso blokeatutako pertsonentzat», dio Salamak.
2012
‎Animalien Lagunen Elkarte Nazionala (ANAA) eta El Refugio (Madril); Agadén eta El Arca de Noé (Andaluzia); Altarrabia eta Arcoiris Fundazioa (Katalunia), edo Capegavi zentroa eta Laylayzarpas elkartea (Euskal Autonomia Erkidegoan) dira kolektibo horietako batzuk. . “Era guztietako elkarteak daude, hasi Interneten txakurrak adopzioan erakusteko plataforma bakarra eskaintzen duten birtualetatik eta harrera zentro fisikoa duten beste batzuetara”, azaldu du Mariak, Animalien Lagunen Elkarte Nazionaleko (ANAA) boluntarioak. Tarteko aukera bat dago:
‎Txakur bat harrera zentro batera iristea traumatikoa izan daiteke. “Asko triste edo deprimituta sentitzen dira”, azaldu du Mariak. Txakurrak ikusi du abandonatu egin dutela eta despistatuta dagoela.’ Lehenik eta behin, albaitaritza azterketa sakona egin behar zaio txakurrari, edozein gaixotasun baztertzeko.
2015
‎Horregatik jakin behar dute kontu handiz. «Haurraren lehen banantzeak oso garrantzitsuak dira azaltzen du Maria Ángeles Albiamonte haur psikologoak, eta nola laguntzen duten gurasoen konfiantza handitzen edo murrizten, horrek ondorioak ditu denbora luzean». Ricardo Jarast haur psikologoarentzat, «helduek beren beldurrak aitortu eta maneiatu behar dituzte».
2016
‎Kasu batzuetan eraginkorrak izan daitezke, baina zorroztasunez probatu ez direnak, hala nola, haurtxoaren negarreko «itzultzaileak», telebista pantailak dituzten sehaskak eta haurrak lasaitzeko beste tresna batzuk. «Kuxin mugikor bat hori bakarrik da, kuxin bat», azaltzen du Maria Ángeles Albabontek, haur psikologoak eta Haurraren eta Nerabearen Espainiako Psikiatria eta Psikoterapiako Elkarteko (SPSYPNA) kide denak. Tramankulua haurraren gorputzera egokitutako tresna gisa saltzen bada, eroso egon dadin, perfektu izan dadin, espezialistaren iritziz, adituak hamakitekin eta beste produktu batzuekin konparatzen du.
2019
‎«Baina pantailen argiak melatonina sortzea inhibitzen du, eta, ondorioz, neuropeptidoen produkzioa areagotzen du; horrek gure apetitua estimulatzen du eta elikagai koipetsuagoak eta gozoenak gurtzen ditu. Hori dela eta, lo egiteko gure zikloak errespetatzen ez baditugu, eta lo egin aurretik pantailak erabiltzen baditugu, prozesu naturala aldatzen dugu, eta gose handiagoa dugu, gozoago eta, beraz, gehiago gizentzen dugu», azaldu du Maria Alijak, CUPeko endokrinologo pediatrikoak. Milanen esanean, «loaren ziklo malgu bat du, eta, beraz, melatonina jariapenean asaldura gehiago izaten ditu, eta lipidoen metabolismo okerragoa du, pisua handitu eta diabetes arrisku handiagoa eraginez».
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia