2004
|
|
“Ingalaterran produktu bat merkaturatzeko bi hilabete behar dira banaketa maila altuak lortzeko; Espainian, aldiz, urtebete behar da”, adierazi zuen IRI Españako zuzendari nagusi Javier Muñoz Delgadok. Horrek esan nahi
|
du
Espainiako kontsumitzaileak “oso kontserbadoreak” direla elikagaien sektorean. 2002 eta 2003 urteetan, 700 elikagai berri merkaturatu ziren Espainian.
|
2005
|
|
Arestian esan bezala, bide luzea egin
|
du
Espainiako kontsumitzaileen eskubideen arloak. Ibilian ibilian, pauso eraginkor asko eman dira kontsumitzaileak babeste aldera.
|
|
Bide luzea egin
|
du
Espainiako kontsumitzaileen eskubideen arloak: kontsumitzaileek inolako babes legalik ez zuten egoeratik, kontsumo segurua ziurtatu nahi duten neurri, arau eta protokoloen ugaritasunera pasatu gara.
|
2006
|
|
Espainiako biztanleen %50ek eta %60k hilabete bukaerara iristeko zailtasunen bat izan dezakete. “Horrek, ezbairik gabe, azaltzen du Espainiako etxeen aurrezki tasa pixkanaka jaisten ari dela duela hiru urtetik,% 12ra iristen baitzen, eta gaur egun errenta erabilgarriaren% 9,4an geratzen da”, azaldu
|
du
Espainiako Kontsumitzaileen eta Erabiltzaileen Konfederazioak (CECU), Aurrezkiaren Egun Unibertsala dela eta. Egoera horretan, ez da harritzekoa familiek gero eta kreditu gehiago erabiltzea ustekabeko gastuei aurre egiteko.
|
2007
|
|
Haren iritziz, beharrezkoa da lege erreforma bat egitea, merkatariei seguruago bizitzeko eta lehiakorragoak izateko. Nolanahi ere, uste
|
du
Espainiako kontsumitzailea gustura dagoela merkatariek ematen dioten tratuarekin.
|
|
Interes tasen igoerak eragina izan
|
du
Espainiako kontsumitzaileengan. Hipotekatutakoen %43k onartu du maileguak garestitzeagatik oporrak murriztuko dituela, Deloitte aholkularitza enpresak egindako inkesta baten arabera.
|
2009
|
|
Fakturazioan gerta daitekeen akats batengatik konpainia elektriko batera deitzea dirua kostatzen zaie herritarrei. “Urtarrileko argiaren ordainagiriak fakturatzean gertatutakoak agerian utzi du erabiltzaileentzat berea dena erreklamatzeak edo, besterik gabe, azalpen bat eskatzeak duen kostua”, salatu
|
du
Espainiako Kontsumitzaileen Batasunak (UCE). Enpresa elektrikoetako bezeroen arretarako zenbakietarako deien kostua aztertu du erakunde horrek.
|
2011
|
|
Kataluniako Generalitateko Nekazaritza Saileko Nekazaritzako Elikagaien Ikerketa eta Teknologia (IRTA) erakundeak egindako azterlan batek agerian uzten
|
du
Espainiako kontsumitzaileek oliba olio birjinari buruz duten “kultura eskasa”. Inkestatutakoen %25ek baino gehiagok ez du alderik hautematen olio tipologien artean, ez eta olioaren kalitatea baldintzatzen duten alderdien artean ere.
|
|
Espainiako telefonia mugikorraren sektoreko batez besteko puntuazioa 62,9 puntukoa da, EPSIren azterketaren arabera. Balorazio horrek alde handia ezartzen
|
du
Espainiako kontsumitzaileen eta Europako gainerako herrialdeen asebetetzearen artean, haiek askoz puntuazio altuagoak ematen baitizkiete telefonia mugikorreko konpainiei. Izan ere, Lituanian, esaterako, 80 puntu baino gehiago lortu dituzte, eta Errusian, berriz, 75 puntu.
|
2023
|
|
Eta ez da erraza. Hala adierazi
|
du
Espainiako Kontsumitzaile eta Erabiltzaileen Kooperatiben Konfederazioak (Hispacoop) berriki argitaratu duen ‘Espainiako populazioaren elikadura ohituren inpaktu ekologikoari buruzko azterlana’ k. Herritarren eta arlo horretako adituen iritzia biltzen du lan honek, eta erakusten du zer oztopo nagusi dauden ingurunearekiko begirunetsuagoa den elikadura modu baterako....
|