Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 19

2001
‎Hori dela eta, orain ere jaiotzean zenbait tokitan neskak zergatik hiltzen dituzten uler daiteke.
2002
‎Horrek erabateko ondorioak ditu lanaren ondorengo lerroetan aipatuko diren lan egitura eta antolakuntzan, enpresen egituran, lan kontratuetan eta lan merkatuan. Honetarako eta, era berean, gaur egungo aldaketek zer nolako eraginak dituzten ulertzeko, oso modu labur eta kritiko batean jorratutako MENDIZABALen (1998) lana laguntza handiko liburua (izan) da.
2006
‎Hala iradokitzen du Britainia Handiko bi ikastetxek, Londresko Kings Collegek eta Phisiology and Behavior aldizkarian argitaratu berri den University Collegek. Horrelako azterketek eragina izan lezakete obesitatearen prebentzioan, gustuaren pertzepzioaren erdiko dietak diseinatzean edo pertsona batzuek gustuaren alterazioak zergatik dituzten ulertzean.
2009
‎Horren ondorioa da infektatutako pertsonarengan birus kopurua abiadura handiagoan haztea, eta hiesarekiko progresioa bizkorragoa izatea, hiesak tratamendurik jasotzen ez badu. Txertoa garatzeko, alderdi horiek funtsezkoak dira; izan ere, sistema immuneko zelulek birusaren zein zati erasotzen dituzten ulertu behar da, bai eta mutazio azkarren ondoriozko eraso bati aurre egin diezaioketen zein zati jasan ditzaketen ere. Hori funtsezkoa da GIBaren atalei zuzendutako erantzun immunea indartuko duten txertoak diseinatzeko, inoiz ez baitute erasorik jasango.
2010
‎Aplikazioen orrialde bakoitzean prestazioak hobetzeko pentsatuta dago. Erabiltzaileek zer aplikazio erabiliko dituzten uler dezaten egiten diren hobekuntzen artean, honako hauek nabarmentzen dira: bertsio aldaketak errazago adieraztea, pantaila argitzaileen kaptura berriak gehitzea, deresoluzio handiagoko grafikoak gehitzea eta azalpen bideoak sartzea.
2013
‎Horrela jaio zen, Pavlov-en txakur ospetsua, XIX. mendearen amaieran. Pavlov-en txakurrak zakurrak nola ikasten dituzten ulertzea – gutxienez, atalak – jarraibide erraz batzuk, janari sariak indartzeko: esertzen ikastea aire zabaleko irteeretan jabearen deira joateko esaten zaienean.
2014
‎bere geneetako batek, bere azalean, itxura gelatinazko azido hialuroniko bat du, lodiera handitzen du eta zimur deigarriak sortzen ditu. Baina, ondoren azalduko dugunez, sharp pei hainbeste zimur zergatik dituzten ulertzea jakin min zientifikoa da, osasuna hobetzen lagun diezagukeelako, baita beste arrazako txakurrena ere. Eta, are gehiago:
2016
‎Izen horrek ez du zalantzan jartzen zer izango den barruan. Gune honetan txakurren hizkuntzaz ikas daiteke eta txakurrek zer dela-eta liluratzen eta kentzen duten gauza horiek zergatik egiten dituzten ulertzea (adibidez, pipia beste harburu batzuen ahapaldian jartzea). Lau hankako lagunekiko elkarbizitza hobetzeko aholkuak ere aurki daitezke.
‎Urteak dira eskoletako jolastokietan agertzen diren jokabideak genero perspektibatik aztertzen direla. Bai hemen bai atzerrian, hainbat ikerketa gauzatu dira1 umeek aisialdi eremu hauek nola erabiltzen eta okupatzen dituzten ulertzeko asmoz, generoak duen eragina aintzat hartuz.
2017
‎...zaren aldeko hautua egiteak gure arreta piztu du eta hori izan da gure ikerketaren abiapuntua. elkarrizketatutako gurasoen biografia linguistikoak aztertuta euskararen jarraipenaren ikerketari ekarpena egin diogu, hasiera batean euskararen eta euskal kulturarengandik urrun egon zitezkeen gurasoengan begirada jarrita. azken buruan, guraso horiek beren seme alabak euskaraz (ere) zergatik sozializatu dituzten ulertzeko bidea erraztu nahi izan dugu.
‎Aurrez programatutako zentralak zer diren eta zer aukera eskaintzen dituzten ulertzea.
2023
‎Hurrengo solasaldian, Orioko zenbait gaztek hizkuntzak nola eskuratu dituzten ulertzeko gako batzuk agertzen dira. Bertan DBHko 3 mailako hiru ikasle daude:
‎Hizkuntzak bata bestearekin harremanetan daude, hizkuntza komunitate berean bizi dira, eta gizakiok harreman hauetan sozializatuz ikasten dugu komunikatzen, hizketaren bitartez elkarri eragiten dioten sare sozialetan. Antropologia lan honetan datu esanguratsuak aurkeztuko ditut Orio (Gipuzkoa) udalerriko gazteek hizkuntzekin (batez ere, euskararekin eta gaztelaniarekin) zein harreman mota sortzen dituzten ulertzeko, euren sare soziala eta hizkuntza komunitatea nola konfiguratzen eta eraldatzen dituzten ulertzeko, eta hizkuntza hautaketan zein faktorek eragiten duten ulertzeko. • Hitz gakoak:
‎Hizkuntzak bata bestearekin harremanetan daude, hizkuntza komunitate berean bizi dira, eta gizakiok harreman hauetan sozializatuz ikasten dugu komunikatzen, hizketaren bitartez elkarri eragiten dioten sare sozialetan. Antropologia lan honetan datu esanguratsuak aurkeztuko ditut Orio (Gipuzkoa) udalerriko gazteek hizkuntzekin (batez ere, euskararekin eta gaztelaniarekin) zein harreman mota sortzen dituzten ulertzeko, euren sare soziala eta hizkuntza komunitatea nola konfiguratzen eta eraldatzen dituzten ulertzeko, eta hizkuntza hautaketan zein faktorek eragiten duten ulertzeko. • Hitz gakoak:
‎Horiek nola egituratzen diren ulertzeko, interesgarria suertatzen da intersekzionalitateak eskaintzen duen azterketari erreparatzea. Izan ere, menderakuntza ardatz desberdinek biolentzia modu zehatzak nola eragiten dituzten ulertzeko gakoak eskaintzen ditu. Analisia estrukturalki egiten bada, eta menderakuntza ardatz desberdinen sorrera prozesu historiko gisa plantatzen bada, ez da politika identitarioaren logika indibidual eta esentzialista birsortzen (Rodó Zárate, 2021).
‎Irudikapen sozialen teoriaren ikuspegitik, zahartzaroko mendekotasunaren irudikapen sozialak ezagutza mota ezberdinen arteko koexistentzian eta tentsioan ainguratzen direla erakusten dugu (Jovchelovitch eta Priego Hernandez, 2015; Markova, 2003). Hori horrela, pertsonek bizi diren testuinguru soziokulturalean fenomenoari buruzko esanahiak nola barneratzen dituzten ulertzeko teoria aurkezten dugu. Irudikapen sozialen azterketan gailendu ohi izan den erredukzionismo kognitiboa saihestuz, irudikapen sozialen izaera kokatu eta konstruktibistari heltzen diogu, irudikapen prozesuetan testuinguru soziokulturalean sortzen diren dinamikek duten garrantzia nabarmenduz (Jovchelovitch, 2007; Wagner eta Hayes, 2005).
dituzten ulertzeko ikuspegia ematen du ikerketa honek (Voelklein eta Howarth, 2005). Hortaz, gizartean dauden ahots eta jarreren inguruko ikuspegi holistikoa izateak mendekotasunaren ikuspegi inklusiboagoa sustatzen du, esanahi ezberdinen arteko dialektika eta zaintza harremanean" bestea" ren posizioa aitortuz (Jovchelovitch, 2007).
‎Ildo beretik, Jovchelovitch eta Gervais ek (1999) Ingalaterrako komunitate txinatar batean eta Wagnerrek eta besteek (2000) Indiako iparraldean dagoen Patnan egindako ikerketek erakutsi dute pertsona eta komunitateek osasunari eta gaixotasunari buruzko ezagutza ezberdinak aldi berean kudeatu eta borrokatzen dituztela, eta irudikapen sozialak testuinguru soziokulturalarekin harremanean eraikiak direla (Jovchelovitch eta Gervais, 1999). ...t; (479 or.). Beste era batera esanda, fenomeno sozial ezberdinen inguruko eguneroko pentsamenduaren oinarrian dauden ezaugarri eta prozesu soziokulturalak identifikatzeko ikuspegia eskaintzen du polifasia kognitiboaren kontzeptuak; eta guri ikuspegi hori funtsezkoa iruditzen zaigu gure testuinguruan mendekotasunari eta zaintzari loturik pertsonek nola pentsatu, nola jokatu eta zer erabaki hartzen dituzten ulertzeko (Arthi, 2012; Moloney et al., 2012; Priego Hernandez, 2017; Renedo eta Jovchelovitch, 2007).
‎Hona etorri nintzen lutoa egiten duen jendeak mitoak zergatik sinesten dituzten ulertzeko.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia