Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 17

2001
‎Gutxiena da tesia edo mezu nagusia. Azaltzen duten giroa da inportantea, erabiltzen dituzten hitzak, kontzeptuak, aukeratzen dituzten testuinguruak, egiten dituzten deskribapenak. Ikus ditzagun azken orduan eskuetara iritsi zaidanBarb eri aren lanean agertzen diren kontzeptuak, hitzak, hitz elkarketak.
2002
‎Ekonomia eta gizarte eredu berrian,, baztertuak? enplegu ezaren ondorioz baliabide ekonomikoek mehatxatuta bizi direnak ez ezik, giza harremanek izaten dituzten testuingurua,, sare harremana, ere ahuldua duten guztiak dira.
2007
‎AEBn garapensozialari eman zitzaion garrantzia, hain zuzen ere, gizarte jokabideei. Ikaskuntzasoziala delako teoriaren jarraitzaileek aztertu zituzten gizarte jokabide jakin batzukagerrarazten dituzten testuinguruko faktoreak, horretarako hipotesi bateanoinarrituz. Horren arabera, bere gizarte testuinguruan egokiak diren jokabideakikastea ahalbidetzen dioten informazio eta arauen hartzaile pasiboa da pertsona.Ikaskuntza sozialean oinarritutako ikerketa horietaz gain, ikuspegi soziologikoanoinarritutako ikerketak egin ziren urte horietan, eta honako hau zen haien helburua: gizarte ezagutzaren belaunaldi arteko transmisioan zenbait sozializazio agentekzuten eragina aztertzea.
2013
‎Joera hori ere testu akademikoen adierazletzat jo daiteke. Izan ere, birformulazioek zuzenbideko testu akademikoetan dituzten testuinguruei erreparatuta, erraz antzematen da eragiketa horiek zerikusi zuzena dutela gehienetan zuzenbidearen irakaskuntzari berariaz atxikitako funtzio diskurtsiboekin.
2015
‎Urratsez urrats, espetxe sistemaren bidegabekerien inguruko ezagupenaareagotu nahi dut eta ekarpenen bat egin emakume preso sozialei buruzko bestelako ikuspegienhedapenean; betiere, errespetua, aintzatespena zein elkartasuna oinarri hartuta, baita ñabardureihelduta ere. Ardatz dut aktore sozialak euren bizitzen funtsezko protagonistak direla, nahiz eta, batzuetan, ekintzarako eta eraldaketarako aukerak gutxiagotzen dituzten testuinguruetan egon.
2017
‎Izan ere, Jone Hernandez EHUko irakasleak dioenez, euskara ikasteko eskubidea ezagutu dute egungo gazteek, eta hori asimilatzen dihardute oraindik ere, euren familiekin eta gizartearekin batera: " Nola txertatu gazte horiek ezagutzen dituzten testuingurua eta erreferenteak euren familiek eskaintzen dieten testuinguru eta erreferenteekin?".
‎Urratsez urrats, espetxe sistemaren bidegabekerien inguruko ezagupena areagotu nahi dut eta ekarpenen bat egin emakume preso sozialei buruzko bestelako ikuspegien hedapenean; betiere, errespetua, aintzatespena zein elkartasuna oinarri hartuta, baita ñabardurei helduta ere. Ardatz dut aktore sozialak euren bizitzen funtsezko protagonistak direla, nahiz eta, batzuetan, ekintzarako eta eraldaketarako aukerak gutxiagotzen dituzten testuinguruetan egon.
2021
‎23.5.3.2h Gure informazio iturria esanezkoa (inori entzundakoa) dela nabarmentzeaz gain, bestelako ñabardurak ere adieraz ditzake omen ek, edo behintzat bestelako ñabardurak dituzten testuingurutan ager daiteke, hanpaduretan esaterako: Xoxik ez du eta jauregia erosiko omen du!
2022
‎Aipatutako adibide guztiek, inplizituago edota esplizituago, erakusten dutena gure iritziz ondorengoa da: hizkuntza testuinguruari lotuta garatzen baldin bada, hau baldintza batzuk betetzen direlako gertatzen da; hein honetan, hizkuntzaren biziberritzeari begira, baldintza egokiak betetzen dituzten testuinguruak sortu dira, hizkuntzarekiko uztarketa osoa izateko helburua dutenak. Adibidez, kirolaren alorrean gazteen euskara erabilera bultzatu nahi baldin bada, hizkuntzaren lanketa kirolaren baina baita gazte kulturen logiketan ulertuta eman litzateke.
‎Honen helburua testuinguruko beste elementuekin harremanetan jartzea izango litzateke eta erabilerarako baldintzak sortzea. Hein honetan, esandako guztia lotuz, egun euskara erabiltzeko baldintza egokiak dituzten testuinguruak sortu behar direla da gure iritzia, erreakzio kimikoetan erabiltzen diren katalizatzaileen funtzioa beteko luketelakoan.
‎Euskararen kale erabileraren azterketek datu kezkagarriak utzi berri dituzten testuinguru batean ospatuko da Euskaraldiaren edizio berria. Horren aurrean nolako irakurketa egiten duzue?
‎Horretarako, testuinguru fisiko zein sozialak zaindu, sortu eta saretzea gakoa da. Euskarak funtzio guztiak betetzen dituzten testuinguruek babes berezia behar dute.
‎Hainbat meta analisik erakutsi dute erakundeen sormena eta berrikuntza bultzatzen eta sustatzen dituzten testuinguru faktore, talde faktore eta banakako faktore desberdinak daudela (Da Costa et al., 2014; 2016). Berrikuntza gehien bultzatzen duten faktoreen artean, zeregin berritzaileak egiteko baliabide material eta teknologikoak izatea ahalbidetzen duten antolaketa faktoreak daude, bai eta antolaketa kultura deszentralizatua ere, erabakiak hartzeko eta komunikaziorako parte hartzea aintzat hartzen duena eta berrikuntzara, eta horrek dakartzan arriskuak onartzera, bideratuta dagoena (Da Costa et al., 2016).
2023
‎Gazteria/ Polizia harremana okertuz doa auzo popularretan. Kontrol diskriminatzaileak eguneroko ogi dituzten testuinguruan, eta Poliziaren hilketa eta gehiegikeria andana bizitu ondoren, Nahelen heriotza izan da sua piztuarazi duen txinparta. Mezua argia dute:
‎Mintzamenaren arte horren funtzio sozialak,, bere dinamismotik eratorritako eraikuntzen kontua besterik ez dira. Bistan da, komunikazio bide modernoek harreman sozialak eraldatzen dituzten testuinguru honetan, mintzamenaren espazioa, batez ere kantatua, hertsia izateko arriskuan dagoela; baina apustua egiten dugu, hala ere, beste egoera aitortu batzuen alde eginez (Euskal Herria eta Balear Uharteak), hizkuntza ikasteko funtzioari esker, chjam’è rispondi k oraino bide luzea izanen duela aurrean.
‎Halako gauzatxoak ondo identifikatuta erraza litzateke lantzea. Hizkuntzak nola lantzen diren da garrantzitsua, eta ikasle horiek eredu batzuk behar dituzte, horien gainean lan egin, eta betiere beraien egunerokoan erabiliko dituzten testuinguru eta egoeretara bideratu.
‎Beraz, esan genezake Pulunpa (e) ta Xin! harrera planak zuzenean haurren euskalduntzean eta barne sendotasunaren garapenean egiten duela ekarpena eta HMOan jaso diren pertsona ereduaren beste ezaugarriei ere zeharka eragiten diela kulturartekotasunak eta unean uneko jarduerek sortzen dituzten testuinguruak direla medio.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia