2008
|
|
INTERNETen inguruko azterketa egin, lanak proposatzeko: . eus domeinua, euskararen erabilera ebaluatu (zenbat web gune euskaraz, euskal blogosfera, zenbat jendek nabigatzen duen euskaraz...), Interneteko euskarazko tresnak (garatzen
|
dituzten
taldeak, produktuak...), euskarazko edukiak sarean, gazteentzako ekimenak...
|
2009
|
|
Gure kasuan, hauxe galdetu genuke: motibazio horiek desberdinak al dira hizkuntza ereduek biltzen
|
dituzten
talde guztietan. Ba al dago aldaketarik hizkuntzaren arabera?
|
2010
|
|
lehendabizi, eztabaidetan agertutako ideiak euskadiko biztanleria osora zein punturaino orokortu daitezkeen antzematea, eta, bigarrenez, ideiok zein gizataldeetan diren ohikoagoak zehaztea. helburua ez da izan eztabaidetan agerturiko jarrera denak neurtzea, baizik eta bai baina motakoen artean maizen ageri direnei arreta ipintzea. gainera, galderak zehazterakoan ikerlarien interpretazio edo kontzeptualizazioak erabili ordez partaideen euren adierazpen moduak edo berbalizazioak hartu dira kontuan. euskadiko autonomia elkargoaren 18 eta 55 urte bitarteko 600 lagunek osatu dute ikerketa kuantitatiboaren lagina eta adina, sexu eta eskualde (erdaldunagoa edo elebidunagoa, Inkesta Soziolinguistikoa 2006 lanaren arabera (eusko Jaurlaritza 2008)) aldagaitan gizarte osoaren adierazgarria da. ikerketa kuantitatiboaren emaitza nagusiak ondoko hauek izan dira: ikerketa kualitatiboan agerturiko jarreren, eta batez ere bai bainakoek erakutsitakoen, maiztasuna; jarrera komunak
|
dituzten
taldeen identifikazioa (aldekoagoak, bai bainakoak eta kritikoagoak) eta haien ezaugarri sozialen deskribapena; eta euskararen alde talde horietako bakoitza zer dagoen prest egiteko zehaztapena. erabilitako metodologiaren balorazio orokor bat egiteko, ikerlariek uste dute tipologia osatzeko aurretiaz diseinatutako tipologietatik ez abiatzea, baizik eta datuetatik euretatik; analisiaren maila ezbe...
|
2011
|
|
Zein dira nerabeen aisialdian nagusitzen diren praktikak eta horiek zein hizkuntzatan ematen dira?... Hauek eta beste asko dira gizartearen maila makroaz hitz egiten dugunean erantzun ditugun galderak. karaz egiten den musikari; zenbat entzuten diren euskal taldeak; zer nolako bultzada ematen zaien talde hauei komunikabideetatik; ezagutzen
|
dituzten
talde euskaldunak; kontzertuetako giroaren gaineko usteak;... Esan behar dut, gainera, oso aberatsak iruditu zaizkidala elkarrizketok gaiaren inguruko informazio asko eta interesgarria jasotzeko aukera eman didatelako.
|
|
Bestalde, taulan ageri diren 16 taldeetatik 5ek egiten dute musika euskaraz, herenak gutxi gorabehera. Erantzun guztiak kontuan hartuz, ordea, izendatu
|
dituzten
talde guztietatik euskaraz abesten dutenak %18 baino ez dira. Beraz, argi dago entzuten duten musika, behintzat, nagusiki ingelesez eta gaztelaniaz dela.
|
2012
|
|
– Inguruan
|
dituzten
talde edo mugimenduekiko kidetasun sentimenduak eragina omen du, baina, gazte hauen kasuan, euskal nortasuna duen talderen batekin identifikatuta sentitzen direnek ere gaztelaniarekiko hautu nabarmena egiten dute. Askotan, alde nabarmenak aurki daitezke pertsona batek aitortzen dituen jarreren eta erakusten duen jokabidearen artean.
|
|
– Bestalde, inguruan
|
dituzten
talde gehienak erdaldunak direla esan liteke.
|
2013
|
|
Erakunde horiek guztiek hausnarketa prozesuan murgildu dira azkeneko urteetan euren jatorrizko hizkuntza (nasa yuwea) eta kulturaren galera etengabea eta larria ikusirik. Hausnarketaren ondorioetako bat jatorrizko hizkuntzaren aldeko ekimen garrantzitsuak eratzea izan da, eta ekimenak zuzenduko
|
dituzten
talde bereziak sortzea.
|
2018
|
|
Lan honetan, 2013 eta 2016 artean hamahiru lantegitan egindako esperientzien emaitzak eskaintzen dira. Tresna sinplea eta eraginkorra suertatzen ari da metodologia hau euren hizkuntza ohiturak euskararen aldera aldatu nahi
|
dituzten
taldeentzat eta, hala, metodologia aplikatu den kasu guztietan euskararen erabilerak gora egin du modu adierazgarrian. Erabilerari ikuspegi kolektibo batetik begiratzen diogu lan ildo honetan, eta aztertutako esperientzietan taldea da erreferentzia, ez banakoa.
|
|
Izan ere, metodologia hori 2012an Aldahitz Ikerketa proiektuaren baitan eurek sortu zuten tresna bat da, hizkuntzaohituren aldaketa prozesuak abian jartzeko. Artikuluan, 2013 eta 2016 artean hainbat lantegitan egindako proiektuaren emaitzak eskaintzen dira, ikusteko, zenbateraino den eraginkorra metodologia zehatz hori, langileen hizkuntza ohiturak euskararen aldera aldatu nahi
|
dituzten
taldeentzat.
|
2021
|
|
oro har elebakarrak dira gaztelaniaz, ikerketa honetan parte hartu dutenak, Boliviako lekukoa izan ezik; kitxua hiztuna eta aimarako hitz batzuk ezagutzen duen lekukoa baita. Gehienek euren jatorrizko herrialdeetan beste hizkuntza batzuk badaudela badakite, baina eurengandik oso urrun hautematen dituzte, hizkuntza horiek hitz egiten
|
dituzten
talde indigenak bezala.
|
2022
|
|
V. RSCaren aldeko hautua gizarte bikaintasunaren ikerketa bat izan ohi da, enpresak gauzak ondo egiteaz gain, jarduera korporatiboan interes legitimoak
|
dituzten
talde guztiei dagokienez hobetzen jarraitzeko konpromisoa bermatzen duen eredu bat sendotuz. Sentsibilitatea, entzuteko jarrera, jardunbide onenen ikerketa etengabeko hobekuntza prozesuetan kokatzen dira, eta prozesu horiek konpromiso formala egokitzeko gaitasun bihurtzen dute.
|