2010
|
|
Adibide bat sare sozial profesionalak dira. Izan ere, helburu profesionalak
|
dituzten
sare sozialak egunez egun erabiltzaileak irabazten joaten dira. Bertan, lana aurkitzera, lana eskaintzera, negozioetarako bazkideak eta proiektuetarako elkarlanak bilatzera, eta bezeroak zein hornitzaileak aurkitzera bideratuta daude.
|
|
Web 2.0 ezaugarriak edukiak ordenagailuaren disko gogorretik, “hodeia” hau da, enpresa zerbitzariei, zerbitzu desberdinak ematen
|
dituzten
sare sozial guztiak. Hau erabiltzaileari erosotasun handiagoa ematen dio, hemendik sar daitekeelako hainbat ordenagailu eta datu berberak dituzten tokiak.
|
2012
|
|
«4education hezkuntza ereduan aldaketa lortzeko sortu zen, egungo eredua bizi garen mundura egokituta ez dagoela uste baitu», adierazi dute haren bultzatzaileek, Madrilen. Proiektuak ahalik eta parte hartzaile gehien lortu nahi ditu, eta, horretarako, www.4education.es webgunea sortu da, gazteek gehien erabiltzen
|
dituzten
sare sozialetan hedatzearen alde egiten duena: Tuenti, Twitter eta Facebook.
|
2013
|
|
Ezetz esaten ikasi behar dute, bizi dituzten egoera desberdinetan. Eta batez ere erabiltzen
|
dituzten
sare sozialetan diskriminazioa eta sexismoa antzematen ikasi behar dute. Guretzat mundu hori ozeano bat da, azaletik ezagutzen duguna.
|
2014
|
|
Esparru honetan gehiago sakondu badaiteke ere, erabiltzen
|
dituzten
sare sozialen artean gehien erabiltzen dutena twitterra da eta era berean euskaraz gehien erabiltzen dutena ere bada. Baliteke mezu motzagoak izateagatik gertatzea hori.
|
|
LinkEdin, profesionalengana bideratua, erakargarria da ikastetxeentzat, eta bere eskaintza edo lan aukerak argitaratzen dituzte eta ikasleen eztabaida taldeak sortzen dituzte. Artikulu honetan, unibertsitateek gehien erabiltzen
|
dituzten
sare sozialak zein diren, horien bidez zein zerbitzu eskaintzen dituzten eta beren web orriak nola erabiltzen dituzten nabarmentzen da.
|
|
Irudia: siebenthalercreative Unibertsitateek gehien erabiltzen dituzten gizarte sareak Facebook, Twitter eta LinkEdin unibertsitateek gehien erabiltzen
|
dituzten
sare sozialak dira Erabiltzaile gehien dituzten sare sozialak ere aukeratzen dituzte unibertsitateek ikasleengana eta, oro har, interesa duten pertsona guztietara hurbiltzeko. Granadako Unibertsitateko Merkatuen Komertzializazio eta Ikerketa Saileko Carmen Zarcok egindako azterlan batek unibertsitateek Facebook, Twitter, YOutube, Tuenti eta LinkEdin nola erabiltzen dituzten aztertzen du.
|
|
Irudia: siebenthalercreative Unibertsitateek gehien erabiltzen dituzten gizarte sareak Facebook, Twitter eta LinkEdin unibertsitateek gehien erabiltzen dituzten sare sozialak dira Erabiltzaile gehien
|
dituzten
sare sozialak ere aukeratzen dituzte unibertsitateek ikasleengana eta, oro har, interesa duten pertsona guztietara hurbiltzeko. Granadako Unibertsitateko Merkatuen Komertzializazio eta Ikerketa Saileko Carmen Zarcok egindako azterlan batek unibertsitateek Facebook, Twitter, YOutube, Tuenti eta LinkEdin nola erabiltzen dituzten aztertzen du.
|
2016
|
|
On line segurtasunarekin lotutako alderdiei buruzko konfiantza soberakin horrek edo ezagutza falta horrek ondorio larriak ekar diezazkieke internautei. Milioika espainiarrek erabiltzen
|
dituzten
sare sozialetako batean bakarrik iraultzen dira informazioa eta datu pertsonalak, hala nola, helbidea, izen eta abizenak, egoera sentimentala, irudiak eta bideoak, senitartekoen eta lagunen ondoan agertzen direnak, baita finantza datuak eta banku datuak ere, sare sozial horren bidez egiten diren erosketengatik. Pasahitzak erabiltzea milioika espainiarren egunerokotasunaren beste zati bat bihurtu da.
|
2017
|
|
Gasteizko nerabeek gehien erabiltzen
|
dituzten
sare sozialak Whatsapp, Youtube eta Instagram direla argi geratu da ikerketan zehar, beste sare sozialetatik nabarmen aldenduz. Esan beharra dago Whatsapp eta Youtubek erabilera konkretuak dauzkatela, lehenengoa lagunekin komunikatzeko erabiliz eta bigarrena bideoak ikusi edo musika entzuteko erabiliz.
|
2020
|
|
Eta, zehazki, ahalegin berezia egin behar da haur eta gazteentzako edukien ekoizpenean. Eduki horiek hedapen bide tradizionaletan egon behar dute ikusgai –haurrentzat, bereziki, baina eskuragarri egon behar dute, halaber, eta nagusiki, streaming plataformetan eta egun YouTube, Instragram eta Tiktok aplikazioak buru
|
dituzten
sare sozialetan. Helburu hori bete nahi badute, EITBk eta CCMAk ezin dute mugatu berezko edukien ekoizpena eta banaketa indartzera.
|
|
Instagramen eguneroko bizitza partekatzea Instagram nerabeek gehien erabiltzen
|
dituzten
sare sozialen artean dago, IAB Spain ek argitaratutako ikerketaren arabera. Hain da erakargarria, komunikatzeko eta gizartean kokatzeko baliabide arina bihurtu delako, eta erabiltzaile bakoitzari interesatzen zaizkion gaien berri izateko.
|
2022
|
|
Hala azaldu du udalak: " Batetik, antzeman dugu gazteek euskara gutxi egiten dutela haien artean; bestetik, horrenbeste erabiltzen
|
dituzten
sare sozialetan eta Interneten euskarazko eduki gutxi kontsumitzen dute; are gutxiago euskaraz elikatu". Egoera hori iraultzen saiatzeko jarri dute martxan AbadiñON lehiaketa.
|
|
Umeen eta gazteenen artean bereziki gaztelaniaren erabilera asko hazi dela zioten horiek. Pandemiak eta itxialdiak areagotutako pantailen erabilerak, eta pantaila horien bidez haur eta nerabeek kontsumitzen
|
dituzten
sare sozialei eta bestelako edukiei egozten zieten, neurri batean behintzat, sumatzen hasiak diren hizkuntza ordezkapena.
|
2023
|
|
Halaber, ERA.EUS gurasoen euskararen ezagutzara ez ezik, haien komunikazio ohituretara ere moldatzen da. Horretarako, batetik, sortzen diren edukien kalitatea, luzera eta iraupena bereziki zaintzen dira, eta, bestetik, plataforma digitalak gurasoek erabiltzen
|
dituzten
sare sozial nagusietan ere komunikatzen du: Facebook, Instagram eta Twitter.
|
|
Zergatik ordaintzen dituzte enpresa izugarri handi eta abera  tsek hainbesteko kostuak
|
dituzten
sare sozialen sorrera eta erabilera eta eskaintzen dizkigute dohainik. Edo, agian galdera zehatzagoa:
|
|
Egitasmoak bilbotarrak, eremu metropolitarreko biztanleak eta aldameneko lurralde eta erkidegoetakoak erakartzea du jomuga, eta hautu linguistikoa ere horren araberakoa da. Webgunean
|
dituzten
sare sozialen ikurretan klikatuz gero, Bilbao Turismoren kontuetara iritsiko gara. Instagramen ikusiko ditugu jaialdiaren sinboloa duten txapela eta zapiak, eskuorriak banatzen dituzten baserritarrez jantzitako gazteak, harri jasotzailearena edo aizkolariarena egiteko aukera paregabea eskaintzen duten photocallak, dantzarien emanaldiak Guggenheim alboan, bertsolariak, folk musikariak, erromeriak, joaldun zaratatsuen desfileak.
|