2002
|
|
Abstrakziorako ahalmenaren jabe izatea baieztatzen du hitz egin ahal izateak. Pentsamendua berbetan oinarritzen da, pentsatzen dugunean hitzen bidez pentsatzen dugu, arrazonamenduaren oinarrian berbak daude; ez berbek ordezkatzen
|
dituzten
objektuak.
|
2004
|
|
Frcgerenikuspegien cta Tarskiren egiaren kontzcpzio scmantikoaren hainbat irakurkelakikuspegi honctara gcrturatu izan ditu bi autoreak.5.3 Tarskiren. Egiaren kontzepzio semantikoa. Alfred Tarski filosofo poloniarrak egiaren teoriaren gainean hainbat artikulu argitaratuzuen XX. mendeko 30eko hamarkadan. Horietan, egiaren kontzepzio semantikoaren aldeegin zuen, hau da, egiazkotasuna semantikari dagokiola esan zuen, adierazpen linguistikoak erreferitzen
|
dituzten
objektuekin harremanetan ezartzen dituen eremuari, alegia.Tarski egiaren nozio aristotelikotik abiatzen da. Horren bertsio gaurkotuaren arabera,, perpaus bat egiazkoa da bsb perpaus horrek gauza egoera existente bat designatzen badu?. Badirudi horrekin Tarskik egokitasunean oinarritutako egiaren hala holako interpretazioadefendatzen duela.
|
2007
|
|
sentsuak ukitzen
|
dituzten
objektuek akuilatua eta ezagutzako materiala ere haiek emanda ez balitz?). Baina, esan dezagun, ezagutzaren naturaren arabera, ezagutzan dena ez da sentsuetatiko edo sentigarria, ezpada aspektu intelektual edo adigarria ere aintzat hartu behar da horretan:
|
2008
|
|
Sinbolizatzeko gaitasuna dago idazketaren oinarrian. Idazteko erabiltzen diren grafemek eta irudikatzen
|
dituzten
objektuek ez dute inolako antzik, hots, guztiz konbentzionalak dira grafemak. Beraz, sinbolizatze gaitasunaren maila jakin bat izan behar du idazten hasiko den haurrak.
|
2014
|
|
Gutxienez hiru urteak arte, ume gehienek ez dituzte era fidagarrian ulertzen irudien, mapen eta objektu handi edo txikien arteko erlazioak. Horrez gain, ez dakite marrazten
|
dituzten
objektuak espazioan kokatzen, eta, ondorioz, ez dute ulertzen objektuak espazioan koka daitezkeela. Eskolaurreko ume zaharrenak gai dira mapa errazak erabiltzeko, eta, irakasle edota gurasoen bidez egindako lanaren ondorioz, ulermen espaziala darabilte.
|
|
Ideia hori hobeto azaltzeko, hona hemen adibide bat: hasieran, ohikoa izaten da zenbatzen ikasten ari diren umeak beren hatzak fisikoki zenbatzen
|
dituzten
objektuekin parekatuz zenbatzea; ondoren, prozesua barneratu egiten dute, eta errealitatearen gainean buruz zenbatzera heltzen dira. Piageten teoriaren arabera, garapen kognitiboaren aurrerapauso horrek badu zerikusia banakoaren ahalmen intelektual berriarekin:
|
|
Are gehiago, multzora beste objektu batzuk gehitu ahala, objektuak elkartzeko irizpideak alda ditzakete. Joera dute piezak, edonolakoak izanik ere, ezagutzen
|
dituzten
objektuen arabera elkartzeko. Adibidez, karratu baten gainean kokatutako triangelu bat «etxe bat» da.
|
|
Baina itxurazko atzerapen horiek objektuak beren borondatez hartzeko prestatzen dute egoera. Hiru hilabete eta gehiagoko haurtxoek gaitasun hori erakusten dute besoa hedatzean eta zuzenketak hegaldian egitean (besoaren norabidea, luzera eta antzekoak aldatzen dituzte), eta zehaztasuna pixkanaka hobetzen dute, helburu
|
dituzten
objektuak erratu gabe hartu arte (Hofsten, 1984; Thelen, Corbetta, Kamm, Spencer, Schnerder eta Zernicke, 1993).
|
|
Portaera horren bidez lortzen duten atseginagatik lapurtzen dituzte objektuak, eta ez haien balio ekonomikoarengatik. Ebasten
|
dituzten
objektuek balio ekonomiko urria dute, baina hala ere kleptomano batzuek pilatu egiten dituzte edo ezkutuan itzultzen dituzte. Ez dute lapurreta planifikatzen, eta ez dira ondorioengatik kezkatzen.
|
2015
|
|
IOSen arabera, jarduera matematikoa gauzatu egiten da askotariko adierazpenak
|
dituzten
objektu matematikoen manipulazioan (D. Amore, Font eta Godino, 2007; Font, 2007). Gainera, objektu horiek testuinguru erreal bati loturik agertzen dira, eta zenbait dualtasunen arabera funtzionatzen dute:
|