Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 10

2002
‎Abstrakziorako ahalmenaren jabe izatea baieztatzen du hitz egin ahal izateak. Pentsamendua berbetan oinarritzen da, pentsatzen dugunean hitzen bidez pentsatzen dugu, arrazonamenduaren oinarrian berbak daude; ez berbek ordezkatzen dituzten objektuak.
2004
‎Frcgerenikuspegien cta Tarskiren egiaren kontzcpzio scmantikoaren hainbat irakurkelakikuspegi honctara gcrturatu izan ditu bi autoreak.5.3 Tarskiren. Egiaren kontzepzio semantikoa. Alfred Tarski filosofo poloniarrak egiaren teoriaren gainean hainbat artikulu argitaratuzuen XX. mendeko 30eko hamarkadan. Horietan, egiaren kontzepzio semantikoaren aldeegin zuen, hau da, egiazkotasuna semantikari dagokiola esan zuen, adierazpen linguistikoak erreferitzen dituzten objektuekin harremanetan ezartzen dituen eremuari, alegia.Tarski egiaren nozio aristotelikotik abiatzen da. Horren bertsio gaurkotuaren arabera,, perpaus bat egiazkoa da bsb perpaus horrek gauza egoera existente bat designatzen badu?. Badirudi horrekin Tarskik egokitasunean oinarritutako egiaren hala holako interpretazioadefendatzen duela.
2007
‎sentsuak ukitzen dituzten objektuek akuilatua eta ezagutzako materiala ere haiek emanda ez balitz?). Baina, esan dezagun, ezagutzaren naturaren arabera, ezagutzan dena ez da sentsuetatiko edo sentigarria, ezpada aspektu intelektual edo adigarria ere aintzat hartu behar da horretan:
2008
‎Sinbolizatzeko gaitasuna dago idazketaren oinarrian. Idazteko erabiltzen diren grafemek eta irudikatzen dituzten objektuek ez dute inolako antzik, hots, guztiz konbentzionalak dira grafemak. Beraz, sinbolizatze gaitasunaren maila jakin bat izan behar du idazten hasiko den haurrak.
2014
‎Gutxienez hiru urteak arte, ume gehienek ez dituzte era fidagarrian ulertzen irudien, mapen eta objektu handi edo txikien arteko erlazioak. Horrez gain, ez dakite marrazten dituzten objektuak espazioan kokatzen, eta, ondorioz, ez dute ulertzen objektuak espazioan koka daitezkeela. Eskolaurreko ume zaharrenak gai dira mapa errazak erabiltzeko, eta, irakasle edota gurasoen bidez egindako lanaren ondorioz, ulermen espaziala darabilte.
‎Ideia hori hobeto azaltzeko, hona hemen adibide bat: hasieran, ohikoa izaten da zenbatzen ikasten ari diren umeak beren hatzak fisikoki zenbatzen dituzten objektuekin parekatuz zenbatzea; ondoren, prozesua barneratu egiten dute, eta errealitatearen gainean buruz zenbatzera heltzen dira. Piageten teoriaren arabera, garapen kognitiboaren aurrerapauso horrek badu zerikusia banakoaren ahalmen intelektual berriarekin:
‎Are gehiago, multzora beste objektu batzuk gehitu ahala, objektuak elkartzeko irizpideak alda ditzakete. Joera dute piezak, edonolakoak izanik ere, ezagutzen dituzten objektuen arabera elkartzeko. Adibidez, karratu baten gainean kokatutako triangelu bat «etxe bat» da.
‎Baina itxurazko atzerapen horiek objektuak beren borondatez hartzeko prestatzen dute egoera. Hiru hilabete eta gehiagoko haurtxoek gaitasun hori erakusten dute besoa hedatzean eta zuzenketak hegaldian egitean (besoaren norabidea, luzera eta antzekoak aldatzen dituzte), eta zehaztasuna pixkanaka hobetzen dute, helburu dituzten objektuak erratu gabe hartu arte (Hofsten, 1984; Thelen, Corbetta, Kamm, Spencer, Schnerder eta Zernicke, 1993).
‎Portaera horren bidez lortzen duten atseginagatik lapurtzen dituzte objektuak, eta ez haien balio ekonomikoarengatik. Ebasten dituzten objektuek balio ekonomiko urria dute, baina hala ere kleptomano batzuek pilatu egiten dituzte edo ezkutuan itzultzen dituzte. Ez dute lapurreta planifikatzen, eta ez dira ondorioengatik kezkatzen.
2015
‎IOSen arabera, jarduera matematikoa gauzatu egiten da askotariko adierazpenak dituzten objektu matematikoen manipulazioan (D. Amore, Font eta Godino, 2007; Font, 2007). Gainera, objektu horiek testuinguru erreal bati loturik agertzen dira, eta zenbait dualtasunen arabera funtzionatzen dute:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia