2014
|
|
Jarrera linguistikoak hartzea: Kataluniako eta La Franjako nerabeek katalanarekiko
|
dituzten
jarreren zeharkako azterketa – Josep Ubalde
|
|
Josep Ubalde – Jarrera linguistikoak hartzea: Kataluniako eta La Franjako nerabeek katalanarekiko
|
dituzten
jarreren zeharkako azterketa
|
|
Jarrera linguistikoak hartzea: Kataluniako eta La Franjako nerabeek katalanarekiko
|
dituzten
jarreren zeharkako azterketa – Josep Ubalde
|
|
Josep Ubalde – Jarrera linguistikoak hartzea: Kataluniako eta La Franjako nerabeek katalanarekiko
|
dituzten
jarreren zeharkako azterketa
|
|
Halaber, desberdintasunak antzeman dira hizkuntza gaitasunari eta konJarrera linguistikoak hartzea: Kataluniako eta La Franjako nerabeek katalanarekiko
|
dituzten
jarreren zeharkako azterketa – Josep Ubalde fiantzari dagokienez, batez bestekoak altuagoak baitira Kataluniako ikasleengan La Franjakoengan baino (8,7 eta 6,8 hurrenez hurren gaitasunari dagokionez, eta 4,12 eta 3,43 autokonfiantzari dagokionez). Katalanaren eta gaztelaniaren erabilerari begiratuz gero, alde nabarmenagoak hauteman daitezke.
|
|
Josep Ubalde – Jarrera linguistikoak hartzea: Kataluniako eta La Franjako nerabeek katalanarekiko
|
dituzten
jarreren zeharkako azterketa
|
|
Jarrera linguistikoak hartzea: Kataluniako eta La Franjako nerabeek katalanarekiko
|
dituzten
jarreren zeharkako azterketa – Josep Ubalde
|
|
Josep Ubalde – Jarrera linguistikoak hartzea: Kataluniako eta La Franjako nerabeek katalanarekiko
|
dituzten
jarreren zeharkako azterketa
|
|
Jarrera linguistikoak hartzea: Kataluniako eta La Franjako nerabeek katalanarekiko
|
dituzten
jarreren zeharkako azterketa – Josep Ubalde
|
|
Josep Ubalde – Jarrera linguistikoak hartzea: Kataluniako eta La Franjako nerabeek katalanarekiko
|
dituzten
jarreren zeharkako azterketa positibo nabarmena hautematen da. Hala, jarrera positiboagoak erakusten dituzten nerabeak, segur aski, katalana ikasi dutenak, katalana erabiltzeko segurtasun handiagoa dutenak, eta hizkuntzaren erabilera baloratu dezaketenak dira.
|
|
Aldiz, bizindar etnolinguistikoa baxua den lekuetan, hizkuntzak ez du garrantzi handirik identitateari dagokionez. ak hartzea: Kataluniako eta La Franjako nerabeek katalanarekiko
|
dituzten
jarreren zeharkako azterketa – Josep Ubalde tuen faktorea. Hala ere, lehenago azaldu dugunez, Kataluniaren kasuan, norberaren komunitatearekin identifikatua sentitzeak eragin positibo handia du jarrera linguistikoetan; La Franjaren kasuan, ordea, ez dago espainiarraz beste identifikaziorik, eta, beraz, identitatearen faktoreak ez du herri katalanetan duen eragin bera.
|
|
Inferentzia estatistikorik egiteko asmorik ez dugunez, ez da egiaztatu hipoJosep Ubalde – Jarrera linguistikoak hartzea: Kataluniako eta La Franjako nerabeek katalanarekiko
|
dituzten
jarreren zeharkako azterketa tesi kontrasteak erabiltzeko baldintzak bete ote diren. Azkenik, ohartarazi behar dugu aldagai anitzeko analisian asko murriztu dela kasuen guztizko kopurua, erantzunik ezaren ondorioz (eta pertsona Kataluniako eta La Franjako herrietan, hurrenez hurren).
|
|
Jarrera linguistikoak hartzea: Kataluniako eta La Franjako nerabeek katalanarekiko
|
dituzten
jarreren zeharkako azterketa – Josep Ubalde
|
|
Kataluniako eta La Franjako nerabeek katalanarekiko
|
dituzten
jarreren zeharkako azterketa1
|
|
Josep Ubalde – Jarrera linguistikoak hartzea: Kataluniako eta La Franjako nerabeek katalanarekiko
|
dituzten
jarreren zeharkako azterketa
|
|
Jarrera linguistikoak hartzea: Kataluniako eta La Franjako nerabeek katalanarekiko
|
dituzten
jarreren zeharkako azterketa – Josep Ubalde
|
|
Josep Ubalde – Jarrera linguistikoak hartzea: Kataluniako eta La Franjako nerabeek katalanarekiko
|
dituzten
jarreren zeharkako azterketa balorazio hobea duten taldeekin identifikatzeko joera dugu, eta balorazio okerragoa edo negatiboa jasotzen duten taldeak alde batera uztekoa. Bestalde, alderaketa egitean, barne taldeko kide izatearen sentimendua positiboki sendotzen saiatzen gara; hori dela eta, alderaketatik balorazio negatibo bat ondorioztatzen badugu (hau da, alderdiren bati dagokionez beste talde bat baino egoera txarragoan gaudela uste badugu), hainbat estrategia erabiltzen ditugu egoera hori aldatzeko.
|
|
Jarrera linguistikoak hartzea: Kataluniako eta La Franjako nerabeek katalanarekiko
|
dituzten
jarreren zeharkako azterketa – Josep Ubalde
|
|
Josep Ubalde – Jarrera linguistikoak hartzea: Kataluniako eta La Franjako nerabeek katalanarekiko
|
dituzten
jarreren zeharkako azterketa zuzen ere. Sustatzen diren ikur horiek, besteak beste, gaur egungo Kataluniaren zenbait identitate ezaugarri garrantzitsu alde batera uzten dituzte; hizkuntza, adibidez.
|