Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 16

2001
‎Abuztuaren erdialdean Ipar Poloaren erdian laku bat zegoela aurkitzeak zientifikoen itxaropenak astindu zituen, arazoa aspalditik ikertzen ari ziren arren: Norvegiako bi adituk egin dituzten ikerlanen arabera, 50 urteren buruan Ozeano Artikoak udan ez omen du izango izotzik.
2007
‎Aurkikuntza horri esker, lehenagotik ezagunak ziren botika batzuk eta profil genetiko jakinak identifikatzen dituzten ikerlanak garatzen ari dira.
2010
‎NazioBatuen zenbait agentziatan gero eta irmoagoak eta konstanteagoak dira mailaglobalean banaketa hobea bultzatzeko beharrari buruzko adierazpenak (LNE etaPNUDen bereziki). Gizateriak XXI. mendean aurre egin dituen erronkakidentifikatzen dituzten ikerlan anitzetan desberdintasunak eta pobrezia beti espresuki aipatzen dira.
‎Aldagai hauek ez dira kontuan hartu zahartzaro kognitiboak gertakizunen oroimenean dituen ondorioen kasuan gazteen eta zaharren arteko ezberdintasunak aztertu izan direnean. Hala ere, lortutako emaitzek, oro har, bat egiten dute adinarekin erlazionaturiko ezberdintasunak gertakizunen oroimenean beste aldagai batzuen bitartez aztertu dituzten ikerlan urriekin (List, 1986; Loftus, Levidow eta Duensing, 1992).
‎Nahiz eta NEBen gaineko balorazio ekonomikoak tradizio luzea duen, Euskal Herriko NEBen gain egindakoak oraintsukoak dira. Artikulu honek balorazio ekonomiko horiek jasotzen dituzten ikerlanen berrikusketa bibliografikoa egiten du. Egindako azterketak disparekotasun nabarmena azaltzen du emaitzei dagokienez, zeinak neurri handian balorazio ariketetan definitutako ingurumen ondasun eta erabilitako metodologien menpe dauden.
2012
‎Azkenik, Seraliniri egindako kritikak ondo antolatutako kanpaina baten barruan daudela adierazi dute. Diotenez, Europar Batasuneko Elikagaien Segurtasun Agentziak, eta ez berak bakarrik, transgenikoen eragin negatiboak agertzen dituzten ikerlanak besterik ez ditu zorroztasunez ebaluatzen, eta besteak ontzat ematen ditu gehiegi sakondu gabe.
2015
‎Ohikoa izan da hizkuntzalariek egin dituzten ikerlanen lehentasunak euskararen barne azterketara bideratzea, arreta handiegirik jarri gabe hizkuntzaren historia sozialaren egoerari denboran zehar; guztiz zehatza ez bada ere, esan genezake, gai konkretu batek baino ez zuela beraien artean nolabaiteko interesa piztu: zergatik erori zen euskararen ezaguera eta erabilera XIX. mendearen bigarren erdialdean, ordura arte mendeetan zehar higadura g... Historialariek bestalde, ez diote apenas arretarik jarri hizkuntzaren, kanpo historiari?, hau da, bere erabileraren historiari, izan ere, orokorrean oso azaletik jorratu dituzte historia kulturalaren gaiak eta alderantziz, izugarrizko ahalegina egin dute beste batzuk aztertzerakoan:
‎Hizkuntza zeinatuetarabegira, badira markatzaile diskurtsiboak aztergai dituzten lanak, Locker Mckeek (1992) amerikar zeinu hizkuntzarako; Perezek (2006) venezuelar zeinu hizkuntzarako eta Gabarrok (2014) belgikar frantziar zeinu hizkuntzarako, hain zuzen ere. Metzger eta Bahanek (2001) hizkuntza zeinatuetako markatzaileak aztergai dituzten ikerlanetatik hizkuntza zeinatuek hirumarkatzaile mota edo modalitate dituztela jasotzen dute: eskuzko markatzaileak, hau da, zeinuen bitartez ekoiztutakoak; markatzaile espazialak, zeinu espazioko kokapenak erabiltzendituztenak eta eskuzkoak ez diren markatzaileak, hots gorputz enborraren edota aurpegiarenbitartez adierazitakoak.
2017
‎Horretarako, Bronckartek (1996/ 2004) proposatutako ikuspegi testualarenmarko teoriko metodologikoa baliatuko dugu. Aukera teoriko metodologiko egokia da, ikusitadagoeneko ahozko hizkuntzen testu ekoizpenak aztergai izan dituzten ikerlanek ekarpeneredugarriak egin dituztela hizkuntzaren ezagutzan eta bere didaktikan. Horren adibide ditugueuskararako egindako ikerlanak, Larringan (1996), Garcia Azkoaga (2004), Garro (2007) etaOzaeta (2010), beste batzuen artean.
2018
‎Komunikazio gaitasunak lantzeko curriculumen diseinuan garrantzi handia dute baita tratatu beharreko gaiek edota komunikazioegoerek. Amerikako osasun alorreko profesionalen prestakuntza programetan landutakoak aztertu dituzte Blatt et al. ek (2014), eta prestakuntzaren emaitzen datuak bildu dituzten ikerlanen kopuruaren arabera ordenatu dituzte: a) Berri txarrak, bizitzaren amaiera eta zaintza paliatiboak. b) Komunikazio trebetasun orokorrak. c) Jokabide aldaketak (tabakoa, alkohola, obesitatea). d) Emaitza txarrak/ errore medikoak. e) Enpatia. f) Kontu sexualei buruzko komunikazioa. g) Trebetasun komunikatiboen eta prozeduralen arteko elkarrekintza.
‎Zentzu horretan, azpimarratzekoa da, batetik, emeen farmakozinetika ez dela arren berdina, eta benlafaxina erabilitako aurreko lan gehienak subjektu arrekin osatu direla. Bestetik, antidepresiboak probatzen dituzten ikerlan askok estresa hasi aurretik edo estres aldia hastearekin bat ematen dituzte farmakoak. Ikerlan honetan, farmakoaren administrazioa estresak bere efektua egindakoan hasi da.
2019
‎Ildo horretan eginiko ekarpenen biltze, alderatze eta ebaluatze lan gisa, azpimarragarri zaigu Izaro Arroitak 2015ean buruturiko tesi lana Ramon Saizarbitoriaren nobelagintza memoria ikasketen ikuspegitik. Bertan Memoria Ikasketak eta literaturaren ikasketak uztartu dituzten ikerlan nagusienen ekarpenetan oinarrituta, Saizarbitoriaren nobeletan irudikatzen diren memoria mota ezberdinak aztertu ditu. 100 metrotik (1976) Martutenera (2012) arteko memoriaren errepresentazioak izan duen bilakaerari erreparatu dio bereziki, eta haren nobelagintzan mamituriko zenbait oroimen lekuren azterketa xeheari ekin dio.
‎Saizarbitoriaren eleberrigintzari buruz, esaterako, tesi interesgarria idatzi zuen HernandezAbaituak (2008), lan honetarako oso baliagarria izan dena. Horrez gain, euskal literaturaren bigarrenpizkundea eta modernitatearen sarrera harremantzen dituzten ikerlan asko daude, esaterakoSarasolaren (2016) lana, baita Etxeberriarekin (2002) zenbait idazlek izandako elkarrizketapertsonalak jasotzen dituen liburua ere. Lan horiek garaiko literaturak testuinguru sozial etapolitikoarekin zuen harremana azaleratzen dute.
2021
‎Hor dira, bihurgune teoriko horren lekuko ordutik hona aurkeztuak izan diren tesi nagusiak (129), Ana Toledo, Jon Kortazar, Karlos Otegi, Lourdes Otaegi, Aurelia Arkotxa, Mari Jose Olaziregi, Iñaki Aldekoa, Paulo Iztueta, Xabier Altzibar, Ur Apalategi bezalako ikerleek argitara eman dituzten ikerlanak.
2022
‎Etorkizunerako eszenario posibleak hainbat dira. Lehena, pinudiak salbatzeko irtenbide bat aurkitu eta paisaia dagoen moduan jarraitzea, pinu beldarra eta guzti (eszenarioak simulatzen dituzten ikerlanetan business as usual edo BAU deritzona). Bigarrena, nazioarteko merkatuak gidatuta, bizkor hazi eta epe motzean etekinak ematen dituzten kanpoko espezieekin ordezkatzea, hala nola eukaliptoa edo kriptomeria.
2023
‎zer eragin eta emaitza?". Mathilde Fois Duclerc, Julien Milanesi eta Oriane Lafuente Sampietro hiru ekonomialariek aurkeztuko dute euskoaren inguruan egin dituzten ikerlanak. Bigarrena (11:45)," Amazon Vs. hurbileko merkataritza", Interneten bidez egiten diren salmentak eta dituen ondorioak eztabaidatuak izanen dira.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia