Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 10

2000
‎Bigarrena, atxikimendua kontrol sistema da; hau da, unean uneko beharrekzehazten dituzten helburuak lortzeko portaera egokitzen duen mekanismoa da.Beraz, haurrak helduarekiko duen gertutasun beharra ez da beti berdina, barrukonahiz kanpoko faktore batzuen arabera moldatzen baita (haurraren beldurrak, haurrak antzemaniko segurtasun maila, potentzialki arriskutsuak diren egoerak, etab.). Haurrari momentuan duen gertutasuna nahikoa ez bazaio, gertutasunhandiagoa lortzeko helburua duten portaerak aktibatuko ditu, hots, atxikimendu portaerak.
2002
‎Erizainfea Eskoletako Euskara Plangintzaren arabera, 2002/ 03 ikasturterakoB ereduak edo, bere kasuan, B C ereduak ezartzen dituzten helburuek lortuak izanbeharko lukete. Horren ordez, plangintza onartu aurretik geunden egoera berdintsuan aurkituko garela aurreikusten dugu.
2008
‎Arbasoen istorio batean oinarrituz kontatu zuen hori Moira Millanek. Aurrera ari dira baina ez dakite zein erritmotan, polikiegi agian eta bidean geldituko dira, azkarregi eta ito egingo dira helmugara iritsi baino lehen edo erritmo egokian doaz eta azkenean nahi dituzten helburuak lortuko dituzte. Hala ere, orain duten zeregin nagusia beraienak ziren lurrak berreskuratzea da.
2012
‎Klima aldaketak, desertizazioak edo nekazaritza jardueren bidez ekosistemak sinplifikatzeak biodibertsitatearen banaketa eta osaera aldatzen dute (aberastasun espezifikoa eta ugaritasuna), eta espezie oportunistak eta orotarikoak (izurriteak) ugaritzea ahalbidetzen dute. Mediterraneoko otarrainaren moduko izurriteetan feromonekin kontrol integratua egiteko aukera aurrerapauso handia da administrazioek nekazaritzaren arloan ezarri dituzten helburuak lortzeko, selektiboak ez diren intsektiziden erabilera murrizteko eta babes integratuko estrategiak areagotzeko. Izurriteen erabilera integratua eta kontrol biologikoa lehentasunezko estrategiak dira, ingurumenari kalte gutxiago egiten dioten alternatibatzat hartzen baitira.
2020
‎Are gehiago, ikerketa baliabideak partekatu eta kolaborazio sareak indartzeko eskaera publikoa egin du. Haren iritziz, ezinbestekoa izango da munduko zientzia ozeanikoaren arkitektura aldatzea, hamarkada honetarako jarri dituzten helburuak lortzeko.
‎UNESCO Etxeak bere programa eta proiektuekin UNESCOk eta Nazio Batuek ezartzen dituzten helburuak lortzen laguntzea du helburu, eta beste zentzuan ere lan egiten dugu, hau da, Euskadin garatzen diren esperientzia eta ekimenei nazioarteko foroetan ikusgarritasuna ematea. Osasun krisia hasi zenetik, UNESCOk bere tresnak aktibatu ditu Estatu Kideengana iristeko eta Estatu Kide horiek neurriak martxan jartzeko lan egiten duten sektoreetan zer eragin izan duten jakiteko.
2021
‎Esplikatzen duenez, normalean, gauzak hala egin behar direlako egiten direnean, egin egiten direla, baina plazeretik gutxi izaten duela horrek. Irakaskuntzara dedikatzen diren askoren gogoa, gogoeta edo afana plazer hori edo gustu hori gela barrura zein kanpora eramatea izan daitekeela uste du lortu nahi dituzten helburuak lortzeko, baina batzuetan ez dela lortzen iruditzen zaio. Eta, momentu honetan, azken batean aurretik ere gertatzen den bezala, helburu horiek curriculuma betetzera oso bideratuta daudelako susmoa dauka elkarrizketatuak, hau da, derrigorrez egin behar den horretara bestera baino, eta horrek esperientzia literariotik eta zaletasunetik gutxi duela.
2022
‎Hiru urteko luzapena eskatu ahal izango dute, erreforma gehiagoren truke. Bruselarekin negoziatu ondoren, gobernuek beren planak aurkeztu dituzte, eta hor zehaztu zer erreforma eta inbertsio egingo dituzten helburua lortzeko. Beste gobernuen oniritzia jaso dute.
‎Guztiz kontrakoa da, kontua ez baita bati kentzea beste bati emateko. Guztiek partekatuko dituzten helburuak lortzeko bat egitea da kontua" 77 Gauzak ikusteko modu horrek berretsi egiten du komunitateen arteko harremanak batura positiboa den joko baten moduan ulertu behar ditugula.78
2023
‎Izan ere, hezkuntzaren aldakortasun une batean gaude, eta horren ondorioz, ikasleek aldaketa horren erritmoari jarraitzeko tresnak jaso eta izan behar dituzte, bizitza osoan ikasten jarraitzeko beharrezkoak diren gaitasunak landuz. Testuinguru honetan, norbanakoek dituzten helburuak lortzeko behar diren gaitasunak gero eta konplexuagoak dira, eta, beraz, zehaztasunez definitutako trebetasun batzuk abilezia handiagoz menderatu behar dira (LeBlanc 2018; Rekalde, 2011a).
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia