Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 11

2006
‎Euskal Herriko euskalkiak eta hizkerak aztertu dituzten hainbat ikerketak eta lanek haien prestigiorik eza eta nolabaiteko bazter izaera azpimarratu dute. Euskalkien arteko hierarkiak ere aipagai izan ditugu askotan, eta baita hiztunek beren hizkerarekiko sentitu duten konplexua ere.
2007
‎Talde nazionalei buruzko ezagutzak, usteak eta nazio estereotipoak ikertzeko, elkarrizketak erabili dituzten hainbat ikerketa daude. Ikerketa horien arabera, haurrek zenbait talde nazionali buruzko estereotipoak garatzen dituzte 5 urtedituztenerako, eta, hortik aurrera, talde nazionaletako kideei buruzko ezagutzak etausteak asko ugaritzen dira (Barrett eta Short, 1992; Jahoda, 1962; Lambert etaKlineberg, 1967; Piaget eta Weil, 1951).
2009
‎Desinfekzioa hobetzea Hori gertatzen den guztietan, bakterioak kanpoko ekintzetatik babesten dituen film edo biofilm fin bat osatzeko antolatu eta elkartu daitezke. Bakterioek letxuga edo espinaka baten hostoen artean “babesleku” bat aurkitu ez dezaten, produktu kimikoak erabiltzen dituzten ohikoen ordez garbiketa tratamenduak proposatzen dituzten hainbat ikerketa sortu dira. Horietako batean, Estatu Batuetako Nekazaritza Saila (USDA, ingelesezko sigletan) irradiazioaren eraginkortasunaren berri ematen zuen.
‎Une honetan, ehun jakik osatutako menua du NASAk. Soldaduekin egin dituzten hainbat ikerketen ondoren, agerian geratu da dietak askotarikoa izan behar duela. Izan ere, eragin nabarmena dauka aldartean, dio Jorge Ruizek, elikagaien teknologian adituak.
2010
‎Mendean azkartu egin baita, eta erritmo bizian gainera. ...unduko hizkuntzak, eta zerrenda gorri horretan agertzen da euskara (euromosaic). euskarak hiztun gutxi ditu, milioi bat azpitik eta hezkuntza sisteman irakasten bada ere, eskoletan ikasten duten gazte denek, ez dute erabiltzen hizkuntza hau bere giza harremanetan. euskararen ezagutza eta erabileraren arteko errealitate hau agertzen dute, eusko Jaurlaritzak, nahiz beste zenbait erakundek, egin izan dituzten hainbat ikerketek, horien artean iV Mapa Soziolingüistikoak, 2006ko erroldako datuetan oinarritzen denak. arazo honen inguruan kokatu nuen neure tesi lana ere (larrañaga n. 1996) eta hartarako, 13 urteko gaztetxoen artean egindako datu bilketan, joera hauxe ikusi genuen; eskolan ikasitako gazte guztiak ez dira euskara erabiltzen dutenak ondoren beren gizarte bizitzan. soziolinguistika klusterra...
2012
‎Komunikabideen kokapen ideologiko edota politikoak duen zeresana aztertzeko lan berriak daude framing aren inguruan. Esaterako, estatu mailako egunkariak aztertu dituzten hainbat ikerketa berritan informazioaren trataera ezberdina aurkitu da komunikabideen ezaugarrien arabera, zabaltzen diren eduki, jarrera zein iturriei dagokienez (e.b. Berganza, 2008; Humanes, 2009; Igartua, Muñiz eta Cheng,
2013
‎Olaziregik (1998) euskal gazteen irakurzaletasuna aztertzean ondorioztatu zuen, besteak beste, adinean gora egin ahala gutxiago irakurtzen zela, emakumezkoak zirela irakurzaleenak, etxekoen eragina nabarmena zela, eta gainerakoek baino gehiago irakurtzen zutela euskaraz, eta, halaber, EUSTATen 1989 eta 1994 urteetako Bizi kondizioen inkestak oinarri hartuta, Olaziregik nabarmendu zuen, oro har, emakumezkoek eta 35 urtetik beherakoek joera handiagoa zutela literatura irakurtzeko, baina egunean aisialdirako ordubete baino gutxiago zutela gizonezkoen% 36k eta emakumezkoen% 64k. Bestalde, irakurleen ezaugarriak zeharka iradokitzen dituzten hainbat ikerketa aztertuz gero, gutxi gorabeherako argazki bat egitera hurbil gaitezke. Esate baterako, irakurketa ohiturei buruzko inkestak (Conecta, 2010) nabarmentzen du batez bestekoaren gainetik daudela honakoak:
2015
‎(2011)). Horregatik, oso interesgarriak dira komunitate zientifikorako eta fenomeno hauekaztertzen dituzten hainbat ikerketa proiektuak daude.
2020
‎Xakearen onurei buruzko azterlanak Errusia, Turkia, Armenia, Argentina edo Kanada dira, besteak beste, diziplina hori beren eskola programan sartu duten herrialdeetako batzuk. Praktika horietatik, ikasgelan sartzeak dituen onura ugariak erakusten dituzten hainbat ikerketa daude. Psikologoek, pedagogoek eta hezkuntzako gainerako profesionalek xakea erabili dute XX. mendearen bigarren erditik aurrera ikerkuntza kognitiboaren paradigma gisa.
‎Mercedes Sanchez Sainz (Madril, 1969) Madrilgo Unibertsitate Konplutentseko irakaslea da, eta hezkuntza sisteman queer pedagogia aplikatzeko tresnak proposatzen dituzten hainbat ikerketa liburu argitaratu ditu. Mondragon Unibertsitateak Bilbon antolatutako jardunaldietan izan da, Zer dira queer pedagogiak?
2022
‎ECDCk adierazi du garrantzitsua dela kasu guztiak jakinaraztea, horrek lagunduko duelako zabalkundea zein den ikusten, eta gaitzaren jatorria argitzen ere lagun dezakeelako. Erresuma Batuan egin dituzten hainbat ikerketaren arabera, adenobirus batekin lotuta egon daiteke gaitza, baina ez dago oraindik baieztapenik. Esan dute ez dagoela loturarik gaitzaren eta COVID aurkako txertoaren artean.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia