Emaitzak: 4
2013 | ||
Hala ere, ikusi dugu bai ikasle eta bai irakasle batzuengan badagoela nolabaiteko kezka ikasleek esparru informalean erabiltzen duten idatzizko hizkuntzak esparru formalean erabiltzen dutenari eragingo ote dionaren inguruan. Baina gehiengoak esan du ikasleek erraz bereizten | dituztela testuinguru informala eta akademikoa eta ez dutela sumatzen eremu bateko hizkuntzak bestekoari eragiten dionik. | |
Garc� a-k deskribatzen duen (2009) translanguaging deiturikoa gertatzen dela ikusi dugu. Ikasleek sare sozialetan elkarren artean komunikatzeko idatzitakoak aztertu ondoren eta ikasle nahiz irakasleekin hitz egin ondoren, ikusten dugu ikasleek hizkuntzak nahastu egin ohi | dituztela testuinguruaren arabera. Hala ere, gure datuek erakusten dute beti ez dituztela hizkuntzak nahasten eta testuinguruaren arabera ikasleak gai direla hizkuntza batean edo bestean aritzeko. | |
2015 | ||
Garcia kdeskribatzen duen (2009) translanguaging deiturikoa gertatzen dela ikusi dugu. Ikasleek saresozialetan elkarren artean komunikatzeko idatzitakoak aztertu ondoren eta ikasle nahiz irakasleekinhitz egin ondoren, ikusten dugu ikasleek hizkuntzak nahastu egin ohi | dituztela testuinguruaren arabera.Hala ere, gure datuek erakusten dute beti ez dituztela hizkuntzak nahasten eta testuinguruaren araberaikasleak gai direla hizkuntza batean edo bestean aritzeko. | |
2021 | ||
Hitz gutxitan, sistema berberak emaitza oso ezberdinak lor ditzake testuinguru kultural ezberdinetan. Estatu multinazionalei baino ez zaie erreparatu behar ikusteko heziketa eredu bera duten estatu horietan emaitza oso ezberdinak lortzen | dituztela testuinguru kultural (ekonomiko edota sozial) ezberdina duten erregio edo erkidegoek. Euskal oasian ere, antzera, aldaketa berriekin emaitzen beherakada gertatzen ari da aspaldi, emaitza horietan eragiten duten faktoreak ondo ikertzeko eta aztertzeko arrazoi nahikoa. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
dituztela | 4 (0,03) |
Argitaratzailea
Bat Soziolinguistika Aldizkaria | 2 (0,01) |
UEU | 1 (0,01) |
Pamiela | 1 (0,01) |
Konbinazioak (2 lema)
ukan testuinguru | 2 (0,01) |
Konbinazioak (3 lema)
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |