Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 9

2008
‎Beraz, eduki konplexu horiek kudeatzeko sistemak behar dira. Eta sistema horiek hizkuntza, makina bidez ikastea eta jakintza errepresentatzeko teknologia behar dituzte testuinguru berrietan aplikatzeko. Semantikan oinarritzen dira, hau da, kontzeptuetan, kontzeptuen arteko erlazioetan, eta ondorioz ontologietan, thesaurusetan.
2013
‎Ikasleekin egindako talde eztabaidetan eta irakasleekin egindako banakako elkarrizketetan esan digutenaren arabera, ikasleek erraz bereizten dituzte testuinguruak eta ez daukate arazorik hizkuntza testuinguru batera zein bestera egokitzeko.
2014
‎Milsark ek (1974, 1977) bi kuantifikatzaile mota desberdintzen ditu, sendoaketa ahulak, eta diagnosi sintaktiko batzuk eskaintzen ditu bi kuantifikatzaile motahoriek desberdintzeko. Adibidez, kuantifikatzaile ahulak perpaus existentzialakderitzenetan ager daitezkeen bitartean, sendoek emaitza ez gramatikalak edozentzugabeak ematen dituzte testuinguru horietan (efektu hau definitutasun efektua, definiteness effect, izenez ezagutzen da33).
2015
‎Ikasleekin egindako talde eztabaidetan eta irakasleekin egindako banakako elkarrizketetan esandigutenaren arabera, ikasleek erraz bereizten dituzte testuinguruak eta ez daukate arazorik hizkuntzatestuinguru batera zein bestera egokitzeko.
2021
‎11.3f Laburbilduz, orain arte kategoria lexikoak eta funtzionalak bereizteko zenbait irizpide azaldu ditugu, hala nola kategoria lexikoen mugagabetasuna eta ezegonkortasuna, hizkuntzaz kanpoko esanahia, hitz elkartuetan parte hartzeko gaitasuna eta beregaintasun fonologikoa. Kategoria funtzionalek kontrako ezaugarriak erakusten dituzte testuinguru horietan guztietan: zerrenda askoz mugatuagoa dute, egonkorragoak dira, esanahi gramatikala dute, ezin dira hitz elkartuetan sartu eta fonologikoki ez dira beregainak.
2022
‎Adibidez, kirolaren alorrean gazteen euskara erabilera bultzatu nahi baldin bada, hizkuntzaren lanketa kirolaren baina baita gazte kulturen logiketan ulertuta eman litzateke. Libertimenduak edota Gernikako musika elkartea bezalako adibideek kasu honetan gazteen erabilerari begira batez ere gako garrantzitsuak eskaintzen dituzte testuingurua eta hizkuntzaren bateratzea ulertzeko. Uste dugu, hau dela jorratu beharreko bidea:
‎Jakina da kontzeptu hori ikasi egiten dela, antolatzen den forma espezifikoetan, eta ikasketa horretan hainbat sozializazio prozesuk esku hartzen dutela, gizarte bakoitzeko ezaugarriak kontuan hartuta finkatuak. Egun, aste, hilabete, urte, goiz, berandu, berri eta zahar nozioek esanahi desberdinak dituzte testuinguru desberdinetan; eta horiek, aldi berean, esperientzia sozial subjektibo zehatz eta desberdinetara eramaten gaituzte.
‎Zergatik landatuko lituzke inork bere lursailean? Ikerlanek zuhaitzen landaketa erraztu eta bultzatzen duten faktoreak aztertzen dituzte testuinguru desberdinetan, Hego Ameriketatik Australiara. Horiek ongi hausnartzeko, oinarrietara jo behar da.
2023
‎Hezkuntza politikari lotutako arazo bat ere badago, administrazioak ez duelako planifikatzen behar den moduan. Ikastetxe guztiek ez dituzte testuinguru eta behar berak, eta kasu honetan ere, ez da berdina ikastetxe batean edo bestean behar den arreta psikologikoa. Hezkuntza sistema sare ireki bat izan litzateke, dauden beste sareekin elkarlanean (osasuna, enplegua, ongizatea…) eta horretarako eredua aldatu genuke, daukagun sistema hain delako zentralista ez duela uzten dauden beharrei erantzuteko zonaldeko baliabideak koordinatzen.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia