2008
|
|
Hala, programatutako bidaiak balio du ikasleek autore baten inspirazio iturri izan diren edo idazlan baten narrazioa gidatu duten lekuak hurbiletik ezagutzeko. Era berean, bidaiaren aurretik, ikasleek hainbat literatura testu lantzen
|
dituzte
ikasgelan, ibilbide bakoitzean bisitatuko diren lekuen testuingurua ezagutzeko. Ikasle guztiek gastuei aurre egin ahal izateko laguntza programa bat antolatu da.
|
|
Ekimen horren bidez, ikasleek eta irakasleek eduki digitalak bilatu eta partekatu ahal izango
|
dituzte
ikasgelan.
|
2010
|
|
Hori da ikaskuntza esanguratsuaren teoria deritzonaren oinarria, David Paul Ausubel psikologo eta pedagogo estatubatuarrak didaktikaren alorrean sartua. Didaktika horren oinarritik abiatuta, nola ikasten den, nola irakasten den baino gehiago, pedagogiaren arloko hainbat adituk ikertu
|
dituzte
ikasgelan praktikan aplikatzeko teknika eta tresna eraginkorrenak. Mapa kontzeptuala izan da erabilgarrienetako bat, mundu osoko irakaskuntzan oihartzun handiena izan duena.
|
|
proiektu pertsonal bat sortzea, lan gaiarekiko interesa piztea, gaitasun sentimendua sustatzea, irakaskuntza laguntza erakustea eta lankideen laguntza sentitzea. Motibazio helburua lortzeko, Escaño eta Gil de la Sernak zenbait jarduera proposatzen
|
dituzte
ikasgelan: Azalpenen helburuak ikasleen helburu eta proiektuekin lotzea.
|
|
TDAH da haurren nahaste psikiatriko ohikoenetako bat, eskola adinean dauden haurren %5i baino gehiagori eragiten baitie. Patologiak haur hiperaktibo bihurtzen ditu, arreta mantentzeko zailtasun handiarekin; horregatik, egokitzapen eta errendimendu arazoak izaten
|
dituzte
ikasgelan. Tratamendua burmuinaren arreta gaitasuna eta metabolismoa erregulatzen dituzten botika estimulatzaileetan oinarritzen da ia.
|
2011
|
|
Teknologiek ikasteko modu berriak sartu
|
dituzte
ikasgeletan, eta, horiei esker, didaktika tradizionala material eta baliabide digital eta interaktiboekin osatu da. Historiari dagokionez, ikaslearen papera nahiko pasiboa izan da orain arte, baina baliabide horiek aukera ugari ematen dizkiote irakasleari eduki historikoak erakusteko, irakaskuntza ingurune parte hartzaileago, entretenigarriago eta bisualagoan.
|
2012
|
|
Orain arte ikasgeletan erabilera mugatua bazuen, batez ere zelularren kasuan, gailu horiek aliatu bihurtuko dira, ikasleen gaitasunak hobetzeko berariazko aplikazioen bidez. Baina ez da izango ikasgelan ikasleekin eta irakasleekin espazioa partekatzen duen tresna bakarra. Informatikako gela tradizionalek, non ikasleek ordutegi berezia eskaintzen baitute ordenagailuak erabiltzen ikasteko, ikasleek berek etxetik eramaten dituzten netbook ak erabili
|
dituzte
ikasgelan. Ikasgela interaktiboa eta ikasteko hainbat gune Etorkizuneko ikasgela hainbat ikaskuntza arlotan banatuko da, edo «learning spaces» delakoan.
|
2013
|
|
Gatazka hasi aurretik, herrialdea «lehen hezkuntza unibertsala lortzear zegoen», Maria Calisis UNICEFen eskualde zuzendariak, Ekialde Ertainean eta Afrikako Iparraldean, gogoratzen duenez. Orain, kalkuluen arabera, ia bi milioi adingabeko utzi
|
dituzte
ikasgelak joan den ikasturtetik, etxetik ihes egin dutelako, hil egin direlako edo eskolak bonbardatu dituztelako. Datorren asteetan Sirian eta aldameneko herrialdeetan ateak irekitzea aurreikusten den arren, «haurrak ikasgeletara itzultzea oso lan handia da», aitortzen du UNICEFek.
|
2014
|
|
Bera da ikasgelan emozio positiboen «entrenatzaile» gisa jarduteko prestakuntza jasotzen du. Ikasleek izan ditzaketen tentsioak murrizten laguntzen dute eta ikasturtea gainditzen saiatzeko motibatzen dituzte. Irakasleek emozio positiboak transmititzen
|
dituzte
ikasgelan, eta ikasleen gaitasunak garatzen dituzte emaitza akademiko onak lortzeko. Jardunaldi horretan, irakasleen garrantzia nabarmendu zen, batez ere, «bultzatu ikaslea emaitzak lortzeko». Hona hemen irakasle coachean baloratzen den alderdi nagusietako bat:
|
2022
|
|
Hori dela eta, irakasleen arreta eta gainbegiratze handiagoa behar dute, eta ez dira ohartzen. Kasu askotan, gainera, hezkuntza neurri bereziak behar
|
dituzte
ikasgelan, eta horrek desberdin sentiarazten ditu. Hori guztia “etengabe ebaluatzen ari direla uler dezakete, baina, berez, ez dira haiek, baizik eta haien zailtasunak, egokitu ahal izateko eta eskaera pedagogikoekin bat datorren bilakaera izan dezaten”, esan du espezialistak.
|