Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 10

2008
‎Hala, programatutako bidaiak balio du ikasleek autore baten inspirazio iturri izan diren edo idazlan baten narrazioa gidatu duten lekuak hurbiletik ezagutzeko. Era berean, bidaiaren aurretik, ikasleek hainbat literatura testu lantzen dituzte ikasgelan, ibilbide bakoitzean bisitatuko diren lekuen testuingurua ezagutzeko. Ikasle guztiek gastuei aurre egin ahal izateko laguntza programa bat antolatu da.
‎Ekimen horren bidez, ikasleek eta irakasleek eduki digitalak bilatu eta partekatu ahal izango dituzte ikasgelan.
2010
‎Hori da ikaskuntza esanguratsuaren teoria deritzonaren oinarria, David Paul Ausubel psikologo eta pedagogo estatubatuarrak didaktikaren alorrean sartua. Didaktika horren oinarritik abiatuta, nola ikasten den, nola irakasten den baino gehiago, pedagogiaren arloko hainbat adituk ikertu dituzte ikasgelan praktikan aplikatzeko teknika eta tresna eraginkorrenak. Mapa kontzeptuala izan da erabilgarrienetako bat, mundu osoko irakaskuntzan oihartzun handiena izan duena.
‎proiektu pertsonal bat sortzea, lan gaiarekiko interesa piztea, gaitasun sentimendua sustatzea, irakaskuntza laguntza erakustea eta lankideen laguntza sentitzea. Motibazio helburua lortzeko, Escaño eta Gil de la Sernak zenbait jarduera proposatzen dituzte ikasgelan: Azalpenen helburuak ikasleen helburu eta proiektuekin lotzea.
‎TDAH da haurren nahaste psikiatriko ohikoenetako bat, eskola adinean dauden haurren %5i baino gehiagori eragiten baitie. Patologiak haur hiperaktibo bihurtzen ditu, arreta mantentzeko zailtasun handiarekin; horregatik, egokitzapen eta errendimendu arazoak izaten dituzte ikasgelan. Tratamendua burmuinaren arreta gaitasuna eta metabolismoa erregulatzen dituzten botika estimulatzaileetan oinarritzen da ia.
2011
‎Teknologiek ikasteko modu berriak sartu dituzte ikasgeletan, eta, horiei esker, didaktika tradizionala material eta baliabide digital eta interaktiboekin osatu da. Historiari dagokionez, ikaslearen papera nahiko pasiboa izan da orain arte, baina baliabide horiek aukera ugari ematen dizkiote irakasleari eduki historikoak erakusteko, irakaskuntza ingurune parte hartzaileago, entretenigarriago eta bisualagoan.
2012
‎Orain arte ikasgeletan erabilera mugatua bazuen, batez ere zelularren kasuan, gailu horiek aliatu bihurtuko dira, ikasleen gaitasunak hobetzeko berariazko aplikazioen bidez. Baina ez da izango ikasgelan ikasleekin eta irakasleekin espazioa partekatzen duen tresna bakarra. Informatikako gela tradizionalek, non ikasleek ordutegi berezia eskaintzen baitute ordenagailuak erabiltzen ikasteko, ikasleek berek etxetik eramaten dituzten netbook ak erabili dituzte ikasgelan. Ikasgela interaktiboa eta ikasteko hainbat gune Etorkizuneko ikasgela hainbat ikaskuntza arlotan banatuko da, edo «learning spaces» delakoan.
2013
‎Gatazka hasi aurretik, herrialdea «lehen hezkuntza unibertsala lortzear zegoen», Maria Calisis UNICEFen eskualde zuzendariak, Ekialde Ertainean eta Afrikako Iparraldean, gogoratzen duenez. Orain, kalkuluen arabera, ia bi milioi adingabeko utzi dituzte ikasgelak joan den ikasturtetik, etxetik ihes egin dutelako, hil egin direlako edo eskolak bonbardatu dituztelako. Datorren asteetan Sirian eta aldameneko herrialdeetan ateak irekitzea aurreikusten den arren, «haurrak ikasgeletara itzultzea oso lan handia da», aitortzen du UNICEFek.
2014
‎Bera da ikasgelan emozio positiboen «entrenatzaile» gisa jarduteko prestakuntza jasotzen du. Ikasleek izan ditzaketen tentsioak murrizten laguntzen dute eta ikasturtea gainditzen saiatzeko motibatzen dituzte. Irakasleek emozio positiboak transmititzen dituzte ikasgelan, eta ikasleen gaitasunak garatzen dituzte emaitza akademiko onak lortzeko. Jardunaldi horretan, irakasleen garrantzia nabarmendu zen, batez ere, «bultzatu ikaslea emaitzak lortzeko». Hona hemen irakasle coachean baloratzen den alderdi nagusietako bat:
2022
‎Hori dela eta, irakasleen arreta eta gainbegiratze handiagoa behar dute, eta ez dira ohartzen. Kasu askotan, gainera, hezkuntza neurri bereziak behar dituzte ikasgelan, eta horrek desberdin sentiarazten ditu. Hori guztia “etengabe ebaluatzen ari direla uler dezakete, baina, berez, ez dira haiek, baizik eta haien zailtasunak, egokitu ahal izateko eta eskaera pedagogikoekin bat datorren bilakaera izan dezaten”, esan du espezialistak.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia