Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 15

2001
‎Horretarako, faktore indibidualak, taldekoak eta instituzionalak (etorkin eta harrera taldearenak) kontuan hartuz, jarreren teorietan oinarritzen dira. Enpirikoki, egindako ikerketetan inmigrante taldeen jarrerakneurtzen dituzte bi faktore hauekiko: a) jatorrizko kultura mantentzekodesioa, eta b) testuinguru berriko kultura bereganatzeko desioa; bi faktorehoriek gurutzatuz, lau akulturazio jarrera posible sortzen dira:
2002
‎giza mugikortasuna, hirien handitzea etaberrantolaketa, indar politiko eta sozial berrien agerpena, boterearen ingurukoborrokak eta hitzarmenak, ohitura berrien zabaltzea eta garapena, etab. Azkenfinean, gizarte lokarriak definitu eta baldintzatzen dituzten elementuen ezaugarriakatzeman eta deskribatu nahi dituzte. Aipatutako aldaketekin batera, euskal gizartearen konplexutasuna eta aurreko egoera eta taldeen eta portaeren jarraitzekogaitasuna azpimarratu dituzte bi egile horiek, nahiz eta talde eta ohitura berriaknagusitu. Bestalde, Castells-ek zuzendu du 1999an argitaratu zen El rumor de locotidiano liburua.
‎Izen guztiek behar dituzte biz eta zenb ezaugarriak: guztiak dira bizidun ala bizigabe, zenbakarri ala zenbakaitz; ez dago, beraz, null baliorik.
2007
‎8.3 taula. Autoestimuaren dimentsio bakoitzean puntuazio berak izan arren, autoestimu orokorrean aldeak agertzen dituzte bi pertsonen datuek (Palacios, 1999).
‎Gipuzkoan eraiki nahi dituzte bi errauste planta, ZEINTZUEN aurka herri plataformak sortu direN, ETA EUROTARIKO koordinadorako kide batek, Mikel Izagirrek, BERRIAri azaldu dioenez, Donostiako alkate Odon Elorzak atzo «antzerkia» baino ez zuen egin.
2008
‎Kontzientzia fonologiko eskasa: arazoak dituzte bi hitzetan silaba bera ezagutzeko (erlojua, loletan; era, le hen), hitzak edo silabak zatitzeko
2011
‎Batetik, litekeena da hizkuntza bakoitza egun jakin batzuetan bakarrik erabiltzea irakasteko orduan. Bestetik, irakasleek ez dituzte bi hizkuntzak nahasten, Ronjaten (1913) «pertsona bat, hizkuntza bat» (kasu honetan, irakasle bat, hizkuntza bat) hatsarre zaharrari jarraituz (Idiazabal, 2003). Eta azkenik, curriculumean bertan ere hizkuntzen banaketa egin daiteke, alegia, ikasgai batzuk hizkuntza batean bakarrik, eta beste batzuk beste hizkuntzan bakarrik.
‎Faktore biologikoak aintzakotzat hartuz gero, herentzia genetikoak nahasterako pertsonek duten joeran eragina duela dirudi. Bados ek (2009) dioenez, bikien kasuak aztertu direnean, monozigotikoak direnek dizigotikoek baino aukera gehiago aurkeztu dituzte biek batera nahastea nozitzeko. Autore horrek berak dioenaren arabera, nahaste obsesibo konpultsiboa dutenen familia hurbilean% 10 nahaste hori ere pairatzen du, eta% 17k ezaugarri obsesiboak izaten ditu.
2014
‎Aurreko bi lanetan azaldua dugun eran (Zelaieta Anta, 2011 eta Alvarez Uriaeta Zelaieta Anta, 2012), irakaslegaiek zenbait zailtasun linguistiko diskurtsiboizan dituzte eztabaidan. Arestiko modalizazioaren eta adeitasun linguistikoarenaldetik, ahalegin nabariak egin dituzte bi estrategia komunikatibook eztabaidanbaliatzeko. Horrenbestez, debateak modu egokian garatu izan dira oro har, etaeztabaida akademikoa ideien artean suertatu da pertsonen artean suertatu beharrean.Estrategia komunikatibo hauen ekarria begi bistakoa izan da, hortaz.
‎Gizonezko gazte batek esandakoa da aurreneko esaldia eta adineko emakumebatek bigarrena. Beraz, gazteek nahiz adinekoek, emakumezkoek nahiz gizonezkoekerabiltzen dituzte bi aldagaiak. Emaitzetan ikusiko dugu gizarte eragile hauen etagainerakoen arabera erabilera berdintsua den edo ez.
‎Aurkeztuko ditugun hurrengo bi hizkuntza aldagaiek ere Ipar EuskalHerriarekin ikustekoa dute, baina ez dituzte bi eremu garbi bereizten. Alegia, ezdituzte mendebaldeko eta ekialdeko eremuak bereizten.
‎Bestela esanda, eraldaketa sozialerako deseraikuntza eta eraikuntza berriak eginbeharrean, gizon emakumeen artean dagoen botere harremana eta harekin bateradoazen androzentrismoa eta sexismoa irudikatzen dituzte bi egileok beren eleberrilabur hauetan. Beraz, sistema patriarkala auzitan jarri beharrean, errepikatu egitendute, natural eta «normal» bihurtuz.
2015
‎Hainbat mekanismo proposatu diren arren (Ring et al., 2012; Stonier andSchluns, 2010), gai hau eztabaidagarri dirau oraindik ere. Hain zuzen ere, IL eta IL15aren arteko alde funtzionalek egundoko inplikazioak dituzte bi zitokina hauenerabileran minbizia bezalako gaitzei aurre egiteko (Waldmann, 2006). Gaur egun minbiziaerasotzeko estrategiarik itxaropentsuenetakoa da immunoterapia, zeinak immunitatesistema indartuz tumoreak desagertaraztea du helburu.
2019
‎Horretarako, testuan esplizitu agertzen diren denbora ainguretatik denboralerroetan zein kokatu diren identifikatu dugu. Orokorrean, aingura berak identifikatu dituzte bi etiketatzaileek etakasu bakarrean baino ez dugu aurkitu unea adierazteko murriztapena betetzen ez duen denbora aingura bat.
‎Zehazki, gertaerak aingura berei lotu zaizkien aztertu dugu. Testuan esplizituki agertzen diren aingurak eta horiei esplizituki lotzen zaizkien gertaerak denbora lerroan kokatzea ezda lan zaila eta era bertsuan identifikatu dituzte bi etiketatzaileek. Hala ere, hain lotura zuzena ez duten gertaerakainguratzean ezberdintasun nabariak izan dira.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia