Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 8

2006
‎Normalean, beren izenari erantzuteko gai ez diren haurrak dira, eta, sarritan, beste pertsona batzuen begiradari eustea eragozten dute. Halaber, beste batzuek pentsatzen edo sentitzen dutena interpretatzeko zailtasunak dituzte, ez baitute lortzen gizarte kodeak ulertzea, hala nola ahots tonua edo aurpegi keinuak, eta ez dituzte beste pertsona batzuen aurpegiak behatzen portaera egokia zein izan litzatekeen jakiteko aztarnak lortzeko. Bereizgarri bat da ez dutela begietara begiratzen, ezpainetara, ahora baizik, eta esaten zaien guztia deszifratzen saiatzen direla.
2007
‎Horretarakoerreparatzen diete esanei eta antzeko estimuluei. Gogamenaren teoria garatuostean, berriz, informazio iturri asko erabiltzen dituzte beste pertsonen jokabideaborondatezkoa ala nahigabekoa izan den jakiteko. Besteak beste, pertsonaribehatzen diote egiten ari den horretan kontzentraturik ote dagoen jakiteko (ezbadago kontzentratuta, jokabidea ez da borondatezkoa izan); jokabidearenondorioei (gehienetan uste dute ez direla borondatezkoak ondorio kaltegarriakdituzten jokabideak); eta egoerari, jokabidea azaldu dezakeen kanpoko faktorerenbat ote dagoen jakiteko (Smith, 1978 in Berk, 1999).
‎Komunikazioa eta begirunea izan behar dituzte beste pertsonekin dituztenharremanen oinarrian.
2010
‎Garrantzitsua da gertutik jarraitzea, eta, Interneten bizi izan den zerbaiti buruz gurekin hitz egiten dutenean, gutxienez zertaz hitz egiten duten jakitea, egoera horri buruz ditugun esperientziak, bizitzako kontuei buruz heldu gisa bildu ditugun esperientziak helarazteko. Azken batean, egoerak biziko dituzte beste pertsona batzuekin, eta modu desberdinean interpreta daitezkeen edukiak eta informazioa eskuratuko dituzte. Gurasoek erreferente izan daitezke eta izan behar dute, nahiz eta beti ez egon seme alaben mailan garatzen diren tresna berrien ezagutzan.
2013
‎Jarduera ezberdinak haurraren garapenaren arabera Hezkuntza premia bereziak dituen edozein umerentzat erabil daiteke picaa Granadako Unibertsitateko ikertzaileak aplikazioa garatzen hasi zirenetik, «hezkuntza bereziaren alorreko profesionalekin batera, maisu edo logopeda gisa» aritu dira lanean. Haur autistek zailtasunak dituzte beste pertsona batzuekin harremanak izateko; beraz, gailuak bitartekari on bat egingo du. Alde horretatik, «miaketa» da jarduera bat:
2014
‎Katuak izan ditzakeen molestien salaketak saihestu egin daitezke segurtasun hesiekin eta animalia esterilizatzearekin Etxeko animaliak edukitzeagatik sortutako eragozpenengatik auzokideen artean ohikoenak diren salaketak txakurrenak dira. Harburuek katuek baino gizarte bizitza handiagoa egiten dute, eremu publikoetan ibiltzen dira, eta ohiko harremanak izaten dituzte beste pertsona batzuekin eta pertsonekin. Hala ere, felidoak gero eta gehiago dira Espainiako etxeetan.
2015
‎Horrek lotura du integrazioarekin: diruari dagokionez, ez dituzte beste pertsonen aisialdirako aukera berberak.Gainera, lan egiten duten familiarekin bizi diren langileek denbora mugatu bat dute aisialdirako, eta askotan ez dakite norekin igaro denbora hori. Langileen eta gizarte zerbitzuen eskaeretako bat da elkarte edo gune batzuk sortzea, emakume horiek bertan elkartzeko eta aisialdirako toki gisa erabili ahal izateko.Zeintzuk dira etxeko lanen erregulazioaren gabeziak. Enpresa publiko eta pribatuek beharrezko materiala jartzen dute langilearen eskura, baina pertsona bat zuzenean kontratatzen duen familiak, sarritan, ez.
2022
‎TwitterSpace direlakoak. Audio gelak dira, funtsean, eta aukera zabalak ematen dituzte beste pertsona batzuekin elkarrizketak josteko. 22:00etatik aurrera, bada, erabiltzaileek sarbide zuzena izaten dute EginTril era; mezuak bidaltzeko modua izanen da, eta erantzunak jasoko dira bueltan.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia