Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 8

2007
‎Maila horretanhaurrek dirua hitza aipatzen dute, eta txanponak beste objektuetatik bereiztendituzte. Hala ere, oraindik ez dituzte bereizten txanponak haien artean. Halaber, ezdute sistematikoki erlazionatzen dirua erostearekin.
‎Ikerketen arabera, harritzekoa izaten da adin horretako haurrekezagutzea Watergate kasua, Vietnamgo Gerra eta antzeko gertakari politikogarrantzitsuak (Moore et al., 1985). Haurrek beren lurraldeko autoritate politikoaktelebistan ikusten dituzten arren, ez dituzte bereizten telebistan agertzen direnbeste pertsonaia batzuengandik (Connell, 1971).
‎Moore-k eta laguntzaileek, berriz, aro aurrepolitiko terminoa erabiltzen dute, eta esaten dute aro horren ezaugarria dela gizartearen, autoritatearen etagobernuaren ikusmolde bereizkuntzagabea. Adin horretako haurrek badakitesinbolo politikoak garrantzitsuak direla, baina ez dituzte bereizten erlijiozkoetatikedo politikarekin erlazionaturik ez dauden beste objektuetatik. Laburbilduz, haurrek ez dute bereizten politika beste eremuetatik, eta ez dakite politikaren barnean dauden kategorien artean integraziorik dagoenik (Moore et al., 1985, in Berti, 2005).
‎Politikaren inguruko ezagutzaren garapena zuzenean aztertu ez zuen arren, Furth ek (1980, ikus III. kapitulua) ezagutza horren garapena behar bezalaulertzeko lagungarri izan daitezkeen zenbait datu aurkitu zituen. Autore horrekegiaztatu zuen 5 urteko haurrek rol pertsonalen eta sozietalen artean bereiztekogaitasunik ez dutela; hau da, ez dituzte bereizten pertsonek beren kabuz aukeratutako jarduerak eta rolekin erlazionatutako betebeharrak. Politikarekin erlazionatutako rolei dagokienez, besteak beste, Berti ren eta Benesso ren ikerketen arabera (1998), haurrek uste dute poliziek nahi dutelako atxilotzen dituztela gaizkileak.Berti k eta Bombi k (1988), berriz, egiaztatu zuten haurren aburuz autobusgidariek autobusak gidatzen dituztela jendeak oinez ibili beharrik ez izateko.
‎Hala, uste dute aginte gorena duenak (Espainiakoestatuan, adibidez, erregeak) esaten diola gobernuburuari (presidenteari) zer eginbehar duen, eta horrek, ministroei, diputatuei, alkateari edo poliziari. Hala, haurrekaginte kate bat ezartzen dute, baina oraindik ez dituzte bereizten kargu bakoitzaridagozkion funtzioak.
‎Natura hori hizkuntzek ez dute ezagutzen halakoa bezainbatean, hots, lexikal eta gramatikalki ez dute beste era batean tratatzen gizakiaren edo artearen mundua baino. Are, hizkuntzek ez dituzte bereizten, existitzen diren eta ez diren objektuak ere: zaldia hala unikornioa, neska eta lamia, hizkuntzak berdin berdin tratatzen ditu.
2008
‎Batzuetan, gutxiegi bereizten dituzte: elkarturik idazten dituzte bereizita joan luketen hitzak. Besteetan, gehiegi bereizten dituzte:
2014
‎Nahiz eta identitate sexuala eta rol sexuala (edo generoa) kontzeptuak desberdinak izan (lehenak mutil ala neska gisa sailkatzearekin du zerikusia, eta bigarrenak, berriz, gizonei eta emakumeei gure gizartean esleitzen zaien papererakin), umeek ez dituzte bereizten, eta, batez ere, rolaren ezaugarriak kontuan hartuta bereizten dituzte (ilea, arropak, osagarriak, eta abar).
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia