2001
|
|
Bistan da hedabideek arazo politikoen ezagutza eta sozializazio prozesua (edo haien estaltze prozesua) bizkortzen dutela. Eta hedabideek ezagutzen dugunaren eta inguruko mundua ezagutzeko moduaren gainean eragina badute, eragin hori munduaren aurrean bideratzen
|
ditugun
jarreretara ere zabalduko da maila batean edo bestean. Aski dugu pentsatzen jarri eta gogoan hartuko bagenu zein iritzi giro nagusituko zatekeen Espainiako Estatu osoan irrati, telebista eta egunkari guztiek Lizarra Garazi Akordioa eta haren ondoko gertaerak horren modu sektarioan tratatu ez balituzte, gatazkari irtenbidea zabaldu nahi zion aukera politiko sozial maioritariotzat hartu izan balute; editorialetan fronte kutsuko terminoak alboratu izan balituzte; zurrumurruak eta egiazko gertaerak bereizi izan balira eta gertaeren berri egiazko garrantziaren arabera eman izan balitz... kritikari edo Akordio horren indar sinatzaileekin zituzten desadostasunen gaineko eztabaidari uko egin gabe, horrela portatu izan balira.
|
2006
|
|
Tratu txarren inguruan hitz egiten dutenean, badirudi kode penalarekin konpondu behar direla gauzak, emakumeak ahulak direla diote eta zaintza partekatua zalantzan jartzen dute... Dena den, horiek ez dira feminismo mota ezberdinak, lege batzuen aurrean
|
ditugun
jarrera ezberdinak baizik.
|
2008
|
|
«Urteetan, emakumeak gizonen mende egon dira. Sexuen arteko botere harremanen ondorioz, emakumeen independentzia eta integritatea urratua izan da behin eta berriz, eta horren adierazle dira indarkeria sexista gisa definitzen
|
ditugun
jarrerak eta jokabideak: irainak, ukitzeak, bortxaketak eta hilketak».
|
2009
|
|
Gutako askok ordu luzeak egiten ditugu ordenagailuaren aurrean, eta lanean ari garela, behin eta berriz errepikatzen
|
ditugun
jarrera eta mugimenduek tendoien eta lokailuen gainkarga eragiten dute. Epe luzeko kalteak saihesteko, ordenagailuaren aurrean izan beharreko jarrera egokiak eta zenbait aholkuk arazoak saihesten lagunduko dizute.
|
|
–Ibarretxek politika uztean, ziurrenik, EAJk estrategia aldatuko du: ildo subiranistagoa jarraitzea edo denok ezagutzen
|
ditugun
jarrera autonomistagoak hartzea?.
|
2010
|
|
Hocevar ek azaldutako teoriari gure iradokizunak erantsi dizkiogu. Lan honek ikerketa enpiriko bat eskatzen du hurrengo pausu gisa, eukarazko eta gaztelera/ frantsesezko ondasunen kontsumoan euskaldunok jarraitzen
|
ditugun
jarrerak hemen azaldutako teoriarekin alderatzeko.
|
|
Dantza, antzerkia eta umorea uztartuz, gizakiok ditugun maniei buruzko ikuspegi berezia dakarte. Behin eta berriz errepikatu ohi
|
ditugun
jarrera edo ohituren aurrean erakutsi ohi dugun tolerantziaz ere hitz egiten dute.
|
2011
|
|
Pozten gara Patxi Lopez etortzea guk orain arte defenditu
|
ditugun
jarreretara. Orain arte, politika fiskalaren erreformaz guk bakarrik hitz egin dugu eta batzuk deskalifikatu egin gaituzte horregatik.
|
|
Amaieran, ikusitakoaz hausnarketa egingo dute bertaratutakoek, taldetan banatuta. “Hain barneratuak
|
ditugun
jarrera eta jokabide asko” aztertzeko eta azaleratzeko aukera paregabea eskaintzen duela saio honek nabarmendu dute Berdintasun saileko arduradunek.
|
2012
|
|
Laburtzeko, ETA eta ETAren inguruko mugimenduetan nagusi izan den trantsizio demokratikoari buruzko analisia, hasi hasieran aipatu
|
ditugun
jarrera eta analisiekin kide daiteke.
|
2014
|
|
Hizkuntza ohiturak direla eta ez direla, lehen hitza nola esaten genuen eta horrelako gaiekin ere jardun genuen bueltaka; ezezagunekin izaten
|
ditugun
jarrerak; euskaraz ulertu bai, baina hitz egiten ez dakitenekin nola jokatzen dugun... Honekin lotuta itxura eta tokia aipatzen dira batik bat.
|
|
Aurretik aipatu
|
ditugun
jarrerak erasoak dira eta ez gaude hauek pairatzen jarraitzeko prest, pazientzia agortu egin zaigu. Jaiak feministak izatea ez da soilik edalontzian zein pankartetan parekideak garela esatea, eta aurpegia horrekin zuritzea.
|
|
Eta ikus ditzan egiten
|
ditugun
jarrera sexualak gainean egin zenuena bezalakoa.
|
2015
|
|
Uribetxeberriaren heriotza aipatuz, ETAk kaleratu duen agirian, espainiar gobernuak presoen kontra deraman politika" krudela eta bihozgabea" salatu du, EAJ PNVri" gogoeta egiteko" deia eginez, Estatuaren gogorkeria" hazten" duela eta oinarrizko eskubideen urraketaren aitzinean" epel" jarraitzen duela erranez. Josu Erkoreka Eusko Jaurlaritzako bozeramaileak adierazi duenez, ETAren agirian" ez dago gauza berririk, eta ezagutzen
|
ditugun
jarrerak errepikatzen ditu"," behin betiko disoluzioa" iragartzeko deia eginez erakunde armatuari.
|
2016
|
|
" Ziur nago askok koadriletan edo beste gune batzuetan komentatuko dituztela saioan ateratako hainbat ideia eta eztabaida" diote. " Egunerokoan
|
ditugun
jarrerak eta jokabideak aztertu eta horiekin kritiko izatea ahalbidetu digu jolasak", gaineratu zuten parte hartzaileek.
|
2017
|
|
Eta ez dago garbiago esaterik, ez egon inork askatuko gaituen itxaropenean, inork ez baikaitu inoiz askatuko. Aurrerako bidea geuk, gutako bakoitzak egin behar du, baina elkarlanean, orain arte izan
|
ditugun
jarrera batzuk aldatuz, talde loturak sortuz eta konplizitateak aktibatuz. Nahiz eta esperientziaz ondo askorik dakigun zein zaila den borondateak adostea, irudimena landu eta etortzeko dauden denbora berrietara egokitu behar dugu kolore guztietako abertzaleok, gure borondatea axola ez zaien estatuentzat gaindiezina izango den mugimendua osatu nahi badugu.
|
|
Haur gehienek patroi berberak segitzen dituzte: oso femeninotzat edo maskulinotzat jotzen
|
ditugun
jarrerak muturrera eramaten dituzte benetan sentitzen dutena ikusarazteko. Inork ez du atzera egiten.
|
|
tira hemen IZENA> oso argi dago desberdintasun handia dagoela auzoetako aldirietako auzoetako jendearen artean eta horiek gu gara eta · eta hiriaren erdiguneko jendearen artean horiek dira katalan katalanagoak · gero auzoetan atera dira azpitalde batzuk eta horiek dira ikasten aritu direnak eta ez dutenak ikasi · desberdintasuna nire ustez hori da · ikasi duen jendeak agian katalana erabiltzen du eta ikasi ez duenak ez du katalana erabiltzen · kw: ni katalana hitz egiten unibertsitatean hasi nintzen beraz · · · katalana ahalik eta gutxien erabiltzeko joera edo erabilera oso mugatua duten profiletan, hura erabiltzeko ahalegina egiteko prestutasuna eta motibazioa sarritan desberdina da eskolan zein institutuan ikusten
|
ditugun
jarrerekiko. kasu horretan, lehentasuna da ahalik eta azkarren erakustea zein den hizkuntza disponibilitatea:
|
|
Jendea aurrera eta atzera dabil ez leku honetan. Kuriosoa da aireportuetan hartzen
|
ditugun
jarrerez ohartzea. Bada urduri dagoenik, hainbeste protokoloren artean baten bat ahaztuko zaiolakoan, lehenengo billeteari begiratzen diona, enbarkerako ordua errepasatuz, ondoren ordulariari eta azkenik kartera zabaldu eta NANa hortxe duela frogatzen duena; behin eta berriz.
|
|
Baina ikergaiak ez dira ikertzaileen jabetza, noski, eta kontuan izan behar dugu aurrerapen zientifikoa beti oinarritzen dela aurrekoek egindako aurkikuntza eta urratsetan. Hortaz, sobran daude deskribatu
|
ditugun
jarrera horiek. Kontrara, gure aurrekoek egindako lana ezagutu beharra dago, alde batetik, eta, bestetik, ikerketa berriak bultzatu behar ditugu aldi berean.?
|
|
Ondorio gisa esan daiteke, gure emaitzek haragi kontsumoa eta haragiarekiko
|
ditugun
jarrerak etagehiegizko gorputz gantza positiboki erlazionatuta daudela adierazten dute. Datu hauek bat datozharagia gutxitzeko gomendioekin biztanleriaren osasuna hobetzeko alde batez, eta bestetik, berotegiefektuko gasen isurtzea murrizteko.
|
|
Sexu diferentziak aipatutakohainbat aldagaietan eta haragi kontsumoan aurkitu ziren. Gure emaitzek haragi kontsumoa etaharagiarekiko
|
ditugun
jarrerak eta gehiegizko gorputz gantza positiboki erlazionatuta daudela adieraztendute, eta gainera, kontsumo hau berotegi efektuko gasen isurtzearekin lotuta dago.
|
|
Gizaki batek ekintza gaizto bat burutzen duenean, hori ongia zertan datzan ez dakien seinale izango litzateke. Horrela, Akademikoak esango luke ezjakintasunaren ondorioz batzuek uste dutela ongia plazerean datzala, beste batzuek interes ekonomikoan eta hirugarren batzuek, apika, hirian izen ona edukitzean; nahiz eta aipatu berri
|
ditugun
jarrera horiek ongia ez duten bilatzen ikuspegi platoniko batetik, bakoitzak bere ikuspegi okerretik bai uste du ongira bideratzen duela bere ekintza.
|
|
" Jendarte matxista batean bizi garenez", jarrera matxistak tabernetan ere badaudela dio Mañezek: " Gertatzen dena da, askotan normaltzat hartzen
|
ditugun
jarrera batzuk eraso sexistak direla. Horregatik, garrantzitsua da horiek identifikatzen hastea, kontzientzia hartzeko".
|
2019
|
|
Erakusketa, sarrera gisako atal baten ostean, bost atal nagusitan banatzen da, eta, era berean, atal horietako bakoitzak hainbat azpiatal gordetzen ditu. Horrela, Beldurra, Errituak, Zentzua bilatzea, Heriotzatik itzultzea eta Utopiak atalek heriotzaren aurrean gizakiok izan ditugun edo
|
ditugun
jarrera ezberdinei erantzuten diete. Erakusketara sartu orduko, haren giroak biltzen gaitu, eta atal ezberdinetan aurkezteko eraiki dituzten egiturek modu ezberdinetara funtzionatzen dute; batzuetan bikainki, batez ere sarrerako beirateak eta Utopiak ataleko komikien eta mexikar aldareen guneak.
|
|
seguruak dira. Bien bitartean, ez dakigu edo ez dugu aintzat hartzen jatorri biologikoko kutsatzaileen garrantzia (bakterioak, lizunak birusak, etab.), eta elikagai toxiinfekzio ugari eragiten dituzte. Horrek honelako jarrera hartzera garamatza. «Hiltzen ez duenak gizendu egiten du» Kutsatzaile biologikoen aurrean erakusten dugun mesprezioari janaria botatzea merezi duela gehitzen badiogu, ulertuko dugu zergatik hartzen
|
ditugun
jarrera jakin batzuk elikagai bat egoera onean dagoen ala ez erabakitzean. Horixe gertatzen da abuztuko eguzkipean goiz osoa igaro duen patata tortilla eder baten aurrean gaudenean edo elikagai bat lurrera erortzen zaigunean. «Hiltzen ez duenak gizendu egiten du» edo «zerbait hil behar da» bezalako esaldiekin justifikatzen gara, eta kasurik okerrenean, garrantzirik gabeko beherakoa izango dugula pentsatzen dugu.
|
2021
|
|
Horrez gain, hiztun oso bihurtzen gaituzten beste alderdi batzuei ere erreparatu diegu: norbere hizkuntzarekiko eta beste hizkuntzekiko
|
ditugun
jarrerei eta atxikimenduari, hiztunekiko dugun begiruneari, hizkuntzaren estatusari eta hizkuntzekiko motibazioari. Are gehiago, gure ikasleek euskara eta euskal kultura sustatzeko eragile aktibo izateko kontzientzia eta erantzukizuna hartzea nahi dugu (Imaz eta Ipiña, 2020).
|
2022
|
|
Horren arabera ere estatus sozial bat bilatzen da (gehien ligatzen duena, lagun gehiago dituena…)". Horren ondorioz," inposatutako genero rolen erreprodukziorako erreminta baliagarriena da; normalean ez
|
ditugun
jarrerak azaleratzen baitira jai giroan eta gure arteko harremanak biolentoagoak dira. Horren adierazle nabarmenena, erasoak gauzatzeko testuinguru paregabea sortzen dela izango litzateke".
|
|
Adibide modura seinalatu
|
ditugun
jarrerek mugimendu feministaren mugak markatzen dituzte, supergizakiaren aldetik. Garbi geratzen da zein den aldea.
|
|
Gure eremuari dagokionez, Luzaiden Salaberrik (2000) hobikaria baino ez zuen atzeman. Hiztunen artean bildu
|
ditugun
jarrerei helduz, aldagai hau Garazin salient edo deigarri dela erranen genuke; hots, pertsona bat Hegoaldekoa edo Iparraldekoa den errateko balio die, nahiz eta mugaren bi aldeetako adinekoek, behinola, apikaria erabiltzen zuten.
|
2023
|
|
" Hori horrela, nik uste dut ba lioa eman behar zaiola epaileak egiten duen lanari; jakinda geroago eta epaile gutxiago daudela, zaindu egingo nituzke gehiago, bestela ez dago-eta saskiba loirik. Horrekin batera, ez dut uste saskibaloi partiduetan futbolean ikusten
|
ditugun
jarrerak ikusten ditugunik, baina egia da partidu batzuetan giroa asko berotzen dela. Eta hor, ezberdina da epaile moduan promozionatzeko lanean dabilen gazte batek izan dezakeen jarrera edo nik izan dezakedana.
|
|
Mezuarekin jarraituz, gure egunerokotasunean sustatzen
|
ditugun
jarrerak eta balioak Interneten praktikan jartzea bultzatu behar dugu gure heziketa horretan:
|