Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 43

2005
‎Gure egutegi eta ordutegia planifikatzea, gure bizitza zentzuz betetzeko: gustukoak ditugun jarduerei helduz, harreman berriak eginez eta adiskide zaharrak zainduz.
2007
‎Azkenik jarduera hauek burutzeko erabili beharreko estrategiak bereizten ditu. Hauei guztiei, jakina, guk geuk ikasleekin batera identifikatzen ditugun jarduerak gehitu genizkieke, tokian tokiko beharretara egokituz.
2008
‎Hori egin ostean, helburu estrategikoak definituko dira lau mailatan banatuta. Helburu estrategiko bakoitzaren garapena neurtzeko zein adierazle erabiliko ditugun finkatuko dugu jarraian eta, azkenik, helburu horiek gauzatzeko burutuko ditugun jarduerak. Hori daukagula, urteko planak zehaztuko ditugu, adierazle bakoitzarekiko urtean lortu nahi ditugun jomugak edo emaitzak aurreikusiz.
‎Gainera, gogoeta sistematikoak funtsezko urrats hauek ditu oinarrian: ohiko jarduerari buruzko introspekzioa, lehenengo unean bistaratutako egoera jarduerarako eredu egokitzat jotzen ditugun egoerekin konparatzea eta erabakiak hartzea, egunero egin ohi ditugun jarduerak aldatzeko, aurreko balioespen defizitariotzat jo ditugun alderdiak hobetzeko asmoz.
‎Goizez eta arratsaldez egiten ditugun jardueren zerrenda osatu.
‎Gauez eta egunez egiten ditugun jardueren, bezperan egin genituenen edo hurrengo egunean egingo ditugun jardueren zerrenda egin.
‎Gauez eta egunez egiten ditugun jardueren, bezperan egin genituenen edo hurrengo egunean egingo ditugun jardueren zerrenda egin.
‎Urtaro bakoitzean egiten ditugun jardueren zerrenda egin.
‎Asteko egun bakoitzean egiten ditugun jardueren zerrenda osatu.
2009
‎Herri kiroletan sartu ditugun jarduerek hartu eman zuzena daukate nekazaritza gizarteko, baserriko, lanekin. Herritarturik ageri diren hurrengo kirol biak, ostera, aparteko multzo batean deskribatuko ditugu.
2011
‎Erregistro zibileko funtzioak ere beteko dituzte eta legeak egotzi diezazkiekeen gainerakoak». Xedapen honen barruan, praktikan, jarraian aztertuko ditugun jarduerak sartu behar ditugu: adiskidetze zibila, hitzezko epaiketa zibila, helegiteak, betearazpen zibila, kautelazko babes zibila, laguntza judiziala eta erregistro zibila84.
2012
‎Azken finean, hauxe jakin behar dugu: zer teoria dagoen egiten ditugun edo garatzen laguntzen ditugun jardueren oinarrian.
‎SOZIALIZAZIOA: kideen arteko elkarreraginak aurrera jotzen eta gure eskemak aldatzen laguntzen digu; honengatik, guk proposatzen ditugun jarduera guztiak testuinguru sozialak dira.
‎Egiten ditugun jarduera guztiek haurraren munduarekin konektatuta egon behar dute. Jardueren gunea haurraren mundua izango da, erreala zein irudimenezkoa.
‎Diseinatzen ditugun jarduerak errazago erabiltzeko, komeni da jarduera fitxa egitea. Fitxa horretan, aztertu berri ditugun elementu guztiak ordenatuta adierazi behar dira.
2013
‎Etengabe arnasa hartzen ari garela ahaztu egiten zaigu, baina hartzea utziz gero, berehala ito egingo ginateke. Zenbakiekin antzeko zerbait gertatzen da, bidelagun hutsak baizik ez direla iruditzen zaigu, baina zenbakirik gabe, egiten ditugun jarduera gehienek ez lukete zentzurik izango. Izan ere, egunean zehar, ohartu gabe, makina bat aldiz erabiltzen ditugu zenbakiak:
2014
‎Lehen faserako jarri ditugun jarduerak egiten jarrai dezake gaixoak bigarren fasean, ahal duen neurrian, denbora laburragoz bada ere. Interesa galtzean, jarduera bertan behera uzteko aukera eman behar zaio.
‎Euskaralagunak euskararen alde bere harri koskorra jartzeko prest dauden boluntarioen poltsa osatzeko proiektua da. Gasteizen euskalgintzaren alde eragile ezberdinek antolatzen ditugun jardueretan modu puntual batean laguntzeko prest dauden boluntarioak lortzea du helburu. Orain sortu nahi dugun lantaldearen zeregina boluntarioen poltsa hau osatzea izango litzateke.
2015
‎Argi ikusi dugu, izan ere, herritar batzuk baztertuta gelditzen direla besteok egunero egiten ditugun jarduera eta ekintza batzuetatik: garraio txartela kargatzea, kutxazain batetik dirua ateratzea...
‎Isometrikoak muskulu uzkurdura jarraitua eragiten du gainditu ezin den erresistentzia finko baten aurka (adibidez, horma bati bultza egitea); isotonikoa, berriz, muskulaturak gaindi dezakeen erresistentzia baten aurkako muskulu uzkurdura litzateke (adibidez, kilo gutxiko pisuak mugitzea). Egiten ditugun jarduera eta kirol gehienetan bi ariketa motak nahasten diren arren, horietako bat nabarmentzen da beti. Eta bilatzen baditugu eragin onuragarri handiagoak bihotz hodietan, nagusiki aerobikoak edo dinamikoak diren ariketak egokienak dira.
‎Nik hemen praktika kontzeptua darabilt bai azturak bai ekintzak batze aldera. Izan ere, praktikak berariaz eta oharrez jarduteko moduak izan daitezkeen bezala, ondo gorpuztuta sentitzen ditugun jarduerak ere izan baitaitezke. Batetik, nonbait, bizi formetan ondo errotuta dauden jokaerak praktika dira (horietan gu praktikatzen gara gu garenez) baina bestetik, norberaren ekimenez hasi diren ekintza ildoak ere praktika dira (horiek praktikatzen ditugu gu hala edo honela izan nahian, hori edo hau lortu asmoz).
2016
‎Gogamenaren teoria garatuta izateak besteekin egiten ditugun jardueretan arrakasta izaten laguntzen digu: jolasten, hitz egiten?
‎Hainbat arlotan, gure zoritxarrerako, alderantzizko jarrera eta jarduerak abiarazi eta elikatzen ditugu. Barneratuta ditugun jarduera, ekintza eta jarraibideez hausnarketa sakonik nekez egiten denez, ez da hobera biderik izaten. Irakurketarekin gauza berbera gertatzen da.
2017
‎Nire ustez galdera ez da eskola kirolak berezitua ala mistoa izan behar duen, baizik eta egiten ditugun jarduerak aproposak ote diren neska eta mutilen parte hartze hezitzailea bermatzeko, hezkidetzan sakontzeko. Eta, agian, hiru kirol horiek ez dira egokienak horretarako.
‎Oharra: > Euskaltzaindiak ongi badaki dokumentu honetan aurkeztutako gai batzuk beste erakundeei ez zaizkiela arrotz, eta alferrikako konkurrentziarik erakunde haiekin sortzerik izan dadin ez dugu nahi. Bakarrik kezkatzen gaituzten arranguretarik zenbait eta lankidetzan garatu nahi ditugun jarduerak nahi izan ditugu azpimarratu, orain ditugun ahalekin eta geroan izanen ditugun ahalen menturan. Gai hauek nahi dugu EHGKk eta HELEPek gogoan izan ditzaten, ez baitira bigarren mailako aferak.
‎Dagoena zabalduko da, ez dagoena sortuko. Bidean ditugun jarduerak laburki oroitarazten ditugu EHGKk hobeki ikus dezan zein elkarrekintza nahigarri eta egingarri izaten diren etorkizun hurbil batean.
2018
‎Hogeitik gora dira iraunkorki lanean ari direnak. " Bestelako hiriburu eredu baten alde aritzen gara lanean egunero, gure auzoetan egiten ditugun jarduera guztietan. Elkarlanean egiten dugu lan, eta oso argi dugu denok nork bere auzoan nahi ez duen egitasmo ala arazo bat ezin dela konpondu arazoa beste auzo batera eramanda".
‎Hemen egiten ditugun jarduera guztien berri izango dute; jarduerak proposatu dituzte, eta deskontuak izango dituzte liburuetan eta bestelako materialetan; adibidez, joko didaktikoetan.
‎kirola egingo dut, erretzeari utziko diot, ingelesera ikasteari helduko diot berriz ere eta batez ere, zaindu egingo dut neure burua eta albo batera utziko ditut jan edan gustuko baina kaltegarriak. Horrek esan nahi du nork bere burua behartzen duela horietara eta badakigu zer gertatzen den" obligaziotzat" hartzen ditugun jarduerekin: aldapa gorakoak egiten zaizkigula.
2019
‎Azkenean, pantailek eragiten dutenaren kontrario guzia egiten da desafio horretan. Elkarrekin asmatzen ditugu bizitzen ahal ditugun jarduerak. Haurrek ideia anitz dituzte.
‎Hala nola" elikadura, bizitza aktiboa izatearen garrantzia, eta nola ez, eguzkia" izango dituzte hizpide kanpainan; egunerokotasunean presente dauden hainbat eremu ukituz, loturak eginez eta osasunaren inguruko ikuspuntu zabalagoa ehunduz. Horretarako, batez ere udan egiten ditugun jarduerak hartuko dituzte oinarri.
2020
‎Bosgarren arazoa presentzia absentzia hirukoitza da: kontzeptu horrek ez du lanen batuketa xinple bat iradokitzen, baizik eta egunean egiten ditugun jardueren konplexutasuna handitu. Ez da bakarrik emakumeak lan merkatuan sartzen direnean lan ez ordainduarekin jarraitzen dutela, baizik eta merkatuan bertan beste modu batean aritzen direla (kontratu partzialak, bilakaera ez da lineala eta metagarria gizonena bezala, etab.). Horrek eraginak dauzka pentsioetan, lanetik eratortzen diren eskubide eta prestazioetan, etab. Bestalde, eskubide sozio-politikoetan pentsatzen badugu, ez daukate denborarik parte hartze sozio-politikorako.
‎Aurkeztuko ditugun jarduera ereduen proposamenek euren gain hartzen dute, alde batetik, ingurunearen ikerketaren barruan arestian aipatu dugun Zabalaren (1993) metodo globalizatzailea, baina baita, bestetik, De Troyer, Vermeersch eta Lehouck ek (2005) proposatzen duten metodologia hurrenkera ere. Halakoak zehatz mehatz gertuko kultura ondarearekin lotutako proiektuetan nahiz umeak integra daitezkeen baliabideetan (museoak, tailerrak, natura eskolak...) oinarritzen dira; ahaztu gabe, baina, kultura ondarea bera bezain garrantzitsua dela umeak konturatzea zer den gizartean bizitzea eta zer leku duen ondareak bizipen horietan.
2021
‎Gehienak adjektibo kategoriakoak ere badira (edo nagusiki adjektibo kategoriakoak dira) eta lagunarteko erregistroetakoak. Ez dute lanbidea adierazten (dultzainero eta igeltsero kenduta), baizik ‘gezurretan, parrandan, zurrutean... ari dena’ Alegia, oso begi onez ikusten ez ditugun jardueran ari dena.
‎Erregulartasuna. Egunean egiten ditugun jarduerak beti ordu berean egitea. Kirolak, adibidez, lo indarberritzailea eragiten du, baina garrantzitsua da noiz egiten dugun kontrolatzea.
‎Printzipio horren aplikazioaren (edo aplikazio ezaren) adibide ugari bururatzen zaizkigu denoi. Euskal Herrian egiten ditugun jarduera ugariri ingelesezko izenak jartzearen moda litzateke horietako bat. Edo uda honetan epaileek zalantzan jarri duten Toki Erakundeei buruzko Legea, zeinetan udalei aukera ematen zaien euskara hutsean komunikatzeko.
2022
‎Gainera, 2011ko udaz geroztik, herriko jaietan Kultur Etxeko liburutegiak babestutako eta kudeatutako errezitaldi bat egiten dugu. Bertan, gure liburuak edo beste poeta batzuen bertsoak aurkezten ditugu; horretaz gain, jaien programaren barruan, aldizkarian gune bat dugu, non herria eta bisitariak gonbidatzen ditugun jarduera liriko musikal desberdin honetara etor daitezen.
2023
‎Hori hala, proiektuarekin bat egiteko deia egin diete beste behin ere herritarrei. Euren esanetan, bazkide egiten direnek zuzenean parte hartu eta lagundu ahal izango dute" elkartearen erreferentzialtasuna handitzen, etorkizuneko kulturgune proiektuari forma emango dion sarea osatzen eta egun eskuen artean ditugun jardueren irismena handitzen". Kultur Elkartean antolatzen diren ekitaldietan ez ezik, labur.eus/kulturelkartea estekan ere eman dezakete izena bazkide izan nahi dutenek; 12 euroan eskaintzen dute urteko kuota.
‎Zalantzarik ez dago, aisialdia euskararen erabilera sustatzeko tresna ezin hobea da. Aisialdian gustuko ditugun jarduerak burutzen ditugu; lagunartean garatzen dira, ekintza dibertigarriak dira, gozamenezkoak, ludikoak.
‎Ekitaldiak hilaren 17tik 20ra bitarte izanen dira, Bilboko Euskalduna jauregian. «2022ko maiatzaz geroztik emakumeen egiturazko desberdintasunari eragiten dioten gaiei buruz egin ditugun jardueren amaiera da», erran du Laespadak. Izan ere, dagoeneko ekitaldi, jarduera eta topaketa anitz egin dituzte kongresuaren barnean.
‎Lehen mailako prebentzioaz hitz egitean, osasuna mantentzeko egiten ditugun jarduerez ari gara eta hori, noski, ez da gutako bakoitzak bakarrik egin dezakeen lan bat. Gizarteari dagokion arduraz ari gara.
‎Eskolan 6 bat ordu ematen baditu eta 7 ordu ematen baditu lotan, gutxi gorabehera, eta jatorduak gehitzen badizkiogu, argi dago mugikorraren erabilera sutsu horrek ez diola tokirik uzten kirolean jarduteko, naturaz gozatzeko, aisialdirako eta jolas librerako, dohain artistikoak garatzeko edota familiako zein lagunen arteko harremanetarako; hau da, protagonismoa galdu dute gure osasun mental sendorako eta pertsona bezala ditugun beharrizanak asebetetzeko beharrezkoak diren jarduera horiek. Mugikorraren erabilera sutsuak kaltetu egin ditu ezinbestekoak ditugun jarduera eta harreman horiek, eta hori oso aintzat hartzeko faktorea da, izan ere, nerabeen artean gero eta sarriagoak diren arazo mentalak ulertzeko giltzetako bat da.
‎Horrek berorrek elikatzen gaitu. Egiten ditugun jarduera guztiak, antolatzen ditugun ikuskizunak, haien ondoren egiten ditugun berriketaldiak... Ikustea, adibidez, berriketaldi horietako batean bost urteko neskatila baten adorea, ehun eta berrogeita hamar lagunen aurrean eskua altxatzeko, eta akrobata bati galdetzeko:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia