2008
|
|
Corpusa eta lanerako metodologia aurkeztu eta mintza jardun honen ezaugarriak eman ondoren, gaurko ipuin konta saioetan bereiztu
|
ditugun
hiru atalak deskribatuko ditugu gure corpusean agertzen diren elementuak kontuan hartuz. Ipuinak berak baino gehiago konta saioaren kokapenerako eta barne loturarako nahiz amaiera emateko konta saioetan agertzen diren elementuak izango dira lan honetako aztergai nagusia.
|
|
Esan dugun moduan, fasearen barne aldea begiratuko dugu aipatu
|
ditugun
hiru eremuak jarraiki.
|
2010
|
|
Nolanahi ere, egileak/ sermoilariak hiru liburukietako sermoi testuei izendatze desberdina ematen die, berehala aurkeztuko
|
ditugun
hiru izendatzeak: 1) Eracusaldiac, 2) Platicac> edo Itzaldiac, eta 3) Bederatziurrena.
|
|
Jarraian, aztertu
|
ditugun
hiru testu moldeen ezaugarriak batera paratuko ditugu. Badituzte guztiek elementu ziur batzuk, derrigorrezkoak, klase> direnak.
|
|
Badituzte guztiek elementu ziur batzuk, derrigorrezkoak, klase> direnak. Modu kontrastiboan ikus ditzakegu aztertu
|
ditugun
hiru testu moldeak: Eracus, Plat, Bed.
|
|
Azken ohar bat. Hautatu
|
ditugun
hiru ikasturte horien arteko unea aski zabala izanik ere, gerta daiteke ikasle berdina ager daitekeela, hiru urte horietarik bi aldiz segidan: 1995 arte 7 urte ditugu eta 20022003tik arte 6 urte.
|
|
Aztertzen
|
ditugun
hiru ikasturteen denboran, hiru inkesta soziolinguistiko egin ziren Euskal Herri osoan, Eusko Jaurlaritzaren zuzendaritzapean (1996ean, 2001ean eta 2006an). Interesgarria litzateke, Iparraldeko emaitzak konparatzea AEKko ikasleei buruzko ikerketa honekin.
|
|
Aztertzen
|
ditugun
hiru ikasturteen denboran, hiru inkesta soziolinguistiko egin ziren Euskal Herri osoan, Eusko Jaurlaritzaren zuzendaritzapean.
|
2012
|
|
Goian aipatu
|
ditugun
hiru ezaugarri horiek beteta ere gerta daiteke oraindik parentetikoen eta intzidentalen edo intzisoen arteko muga hain garbi ez gelditzea. Eta gure ustez, bataren eta besteen artean muga badagoenez gero, laugarren ezaugarri hau ezinbestekotzat jotzen dugu.
|
|
Horrela jokatzeak bai baitu bidean galdu eta emaitza baliagarririk ez ateratzeko arriskua. Tesiaren hari nagusiari jarraiki, bidezko etsi dugu behean aipatuko
|
ditugun
hiru liburukion altxorrean arakatzea.
|
2016
|
|
Apezetan ere badugu orotarik, baina bipilenak kontra
|
ditugun
hiru kontseilarien eskolakoak dire. Denen supiztale dute Matalas, Mitikileko erretora.
|
2021
|
|
Gorago aipatu
|
ditugun
hiru kausa motak adieraz ditzake lako perpausak, objektiboa, oinarri logikoa duena edo motibo subjektiboa seinalatzen duena. Harritu, damutu, izutu, lotsatu, poztu, loriatu, ikaratu, miretsi, deitoratu eta gisa horretako aditzek adierazten dituzten giza jarrera edo emozioen kausa ere adieraz dezake:
|
|
Bigarren kapituluan aipatu
|
ditugun
hiru ezaugarri horien eta hiru ezaugarri horietatik datozen beste batzuen berri emango dugu aditzari eskainiko dizkiogun bost kapituluetan. Ondorengo puntuetan aletuko ditugu xehekiago kapitulu horietako edukiak.
|
|
1.6b Begira diezaiogun orain adibideko adizkiari (Nik Joni liburuak ekarri dizkiot). Adizkiak forma analitikoa (euskal gramatiketan perifrastikoa deitu izan zaie holakoei) erakusten du, hau da, aditz lexikoa (ekarri) eta adizki laguntzailea (dizkiot) bereizten ditu, eta adizki laguntzaile horrek jasotzen du lehen aipatu
|
ditugun
hiru argumentuen gaineko komunztadura, hots, subjektu, zehar osagarri eta osagarri (zuzen) komunztadura: subjektu komunztadurari dagokio t singularreko lehen pertsonako atzizkia; zkiosagarriaren numero komunztadura marka da, eta azkenik, o singularreko hirugarren pertsona komunztadura marka zehar osagarriari zor zaio.
|
2023
|
|
Eredu hau egiteko oinarri gisa, Euskal Herriko Ikastolen Hizkuntza Proiektuarena erabili da. Bertan agertzen dira lehen aipatu
|
ditugun
hiru esku hartze eremuak, eta ikastetxeek osatu behar dituzte dauzkaten erronkak eta helburuak zehaztuz eta, batez ere, hauek lortzeko diseinatu eta garatuko dituzten ekintza estrategikoak adieraziz.
|