Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 12

2006
‎Gauza bera gertatzen zaio Teresari, artifizio gutxi baina dudatu ezineko trinkotasuna duela, eta azken adibide gisa aukeratu dugun Ixiar Rozasen Edo zu edo ni (Erein, 2000) nobelako Grazianari beste horrenbeste gertatzen zaio. Laburtu bagenu, Grazianak aztertu ditugun beste hamaika pertsonaia femeninotatik ikasi egin duela esan genuke, eta, batez ere, Zergatik Panpoxeko ama edo Teresatik. Emakume hau adinean aurreratua dugu, eta bizitzarekin solasean egiteko beta gutxi izanik, gehiago dago zirt edo zart egiteko.
2008
‎Amaitze aldera, EAEko etorkinei egindako inkesta batean lortu ditugun beste azken datu arin batzuk ere gaineratuko ditugu:
2013
‎Ikus dezakegunez, ETB2k azpitituluak sarritan erabiltzen dituen arren (programazioaren heren bi aukerako azpitituluez ematen da), ETB1en oso gutxi erabiltzen dira, bera izanik aztertutako kanal guztietatik baliabide hori gutxien erabiltzen duena (esan dezagun azpititulu horiek euskaraz direla ETB1en kasuan, eta gazteleraz gainerako guztietan). Pentsa liteke hain zuzen euskarazko kanalak erabili lituzkeela gehien azpitituluak (euskaraz zein gazteleraz), hizkuntzarekin duen ardura nagusia dela medio; areago, arestian ikusi ditugun beste kasu batzuk ezagututa. Baina ez da horrela gertatzen, eta horretan atzean geratzen da ETB1, euskaldunen soslai berriak (ezaguera apalekoak edota erdaldunek inguratuak) zein erdaldun elebakarrak bere targetetik at utziz.
‎Nire buruzagia izan da, baina benetan estimatzen dudan buruzagia. Uste dut izan ditugun beste lehendakariak oso urruti daudela bere mailatik, Ibarretxe barne.
2015
‎Testu horiek, eta hemen agertzen ez ditugun beste batzuek, erakusten dute ongi ELB herrigintzan inplikatzen dela eta onesten duela. Frogatzen du ere, nonbait, bortxaketarik gabe gauzak esplikatzen direlarik bere gehiengoan gai horiek partekatzen ez dituen jendeari, hori prest dela entzuteko, edo, guttienez ez duela trabarik ezartzen sindikatuaren beste oinarrizko mezu sindikala entzuteko.
‎Mugikorra eta bertan ditugun sentsoreak ez ezik, kanpoan izango ditugun beste milaka sentsore, eskumuturreko, arropa, tresna... horien informazioa prozesatzeko tresna ere bada eta izango da mugikorra. Informazio horrekin zer egin erronka handia ere bada maila indibidualean eta kolektiboan.
2017
‎Enpresen arteko elkartasuna eraiki, tokiko garapena bultzatu, interes kolektiboen defentsan aritu, euskararen erabilera lantegietan sustatu eta Euskal Herri osoko egitura ekonomikoekin saretuko da lantegi elkartea. Kultur zentroa ere izanen da Etxauzia, Euskal Herrian ditugun beste kulturgune eta ekimenekin saretuko dena eta sormen nahiz emanaldi mailan erreferentea izanen dena. Etxauzia mundu osoko euskaldunendako bizilekua ere izanen da:
‎Dagoeneko badakigu edukia sortu, banatu, gorde eta kontsumitzeko erak sakon aldatu direla eta sakon aldatzen jarraitzen dutela bai mundu osoan, bai Euskal Herrian ere. Euskararentzat ere zeharo aldatzen ari dira edukiak sortu, banatu, gorde eta kontsumitzeko erak, hiriburuetan (eta herrietan) hitz egiten ditugun beste dozenaka hizkuntzentzat ere aldatzen ari diren bezala.
2018
‎Sasi garbitzeko makina erabiltzea beharrezkoa izan daiteke, baina hurrengo belaunaldiari baldintzak eskaintzeko eskura ditugun beste tresna batzuk baliatu ditugu. Euskaraz lana egiten duen feminismoak argi dauka hori.
2022
‎Euskal Herria erdigunean duten aipamen horiek guztiak, ordea, aldaketa bizian doan mundu honen baitan bizi ditugun beste hamaika gertaerari lotu behar dizkiegu, hala nola aldaketa klimatikoa eta horrek eragiten dituen krisi mota guztiak (migrazioak, muturreko klimatologia, elikagai krisia), krisi energetikoa eta baliabide natural askoren agortzea eta abar.
2023
‎Hori da egin behar duguna, pentsatu: pentsatu beste inorekin, taldean, besteekin; geure buruak birkontatu, eta, mundu berrien posibilitatea zilegitzeko, pentsamendu marko zaharrak arrakalatu eta bestelakoak sortu; egin behar duguna da pentsatu, pentsatu ekintza gisa; horregatik da garrantzitsua zein gaiz, zerez egiten ditugun pentsamenduak, zerekin pentsatzen dugun, zein ideia erabiltzen ditugun beste ideia batzuk pentsatzeko; garrantzitsua da zein istorio kontatzen ditugun beste istorio batzuk kontatzeko; zein pentsamendu pentsatzen ditugun pentsatzerakoan; zein pentsamendu pentsatzen dituzten pentsamenduek; zein deskribapenek deskribatzen dituzten deskribapenak; zein korapilok lotzen dituzten korapiloak; pentsatu, pentsa daitekeenaren harresietan arrakalak zartatzeko; pentsatu, genealo... Pentsatu, inor atzean utzi gabe.
‎Hori da egin behar duguna, pentsatu: ...besteekin; geure buruak birkontatu, eta, mundu berrien posibilitatea zilegitzeko, pentsamendu marko zaharrak arrakalatu eta bestelakoak sortu; egin behar duguna da pentsatu, pentsatu ekintza gisa; horregatik da garrantzitsua zein gaiz, zerez egiten ditugun pentsamenduak, zerekin pentsatzen dugun, zein ideia erabiltzen ditugun beste ideia batzuk pentsatzeko; garrantzitsua da zein istorio kontatzen ditugun beste istorio batzuk kontatzeko; zein pentsamendu pentsatzen ditugun pentsatzerakoan; zein pentsamendu pentsatzen dituzten pentsamenduek; zein deskribapenek deskribatzen dituzten deskribapenak; zein korapilok lotzen dituzten korapiloak; pentsatu, pentsa daitekeenaren harresietan arrakalak zartatzeko; pentsatu, genealogia eginez; pentsatu, arkeologia eginez, erraietara joz, erradikalki pentsatuz, ... Pentsatu, inor atzean utzi gabe.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia