Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 32

2001
‎Erostunak baditu behinik behin, eta irakurleak izango ahal ditu. Goramenak entzun eta irakurri ditugu maiz aski: " Goi gorengo aldizkaria, goi mailakoa, bikaina, mardula, gaurkoa, eraginkorra..." al dakigu guk.
2002
‎Hitz gutxitan, nahiz eta nutrizio alorretik onargarri diren, ez ditugu maiz kontsumitu behar kaloria eta gantz asko (asea, gehienbat) dituztelako.
2004
‎Liburuan bertan jaso dut garbizalekeria mordoilokeria baino okerragoa dela. Hitzak bilatzen hasi eta kalkoz kalko eraikitako egitura ulergaitzak egiten ditugu maiz. Garai batean, gerra aurretik, giroa oso ezberdina zen eta orduan garbizalekeriaren alde egiten zen.
2008
‎Hozkailuak apaintzeko ezarri ohi ditugu maiz imanak. Imanek, ordea, ez dituzte material mota guztiak erakartzen.
2009
‎Apalduz doa haren grina, ordea, eta orain hilean bi asteburu pasa ohi ditu gurekin, erregulartasunez. Victoriak asko bidaiatzen duenez (ez Josebak eta biok elkar ezagutu genuen garaian bezainbeste, baina), aste barruko bisita extrak ere izaten ditugu maiz. Etxea ez zaio arrotza, hortaz.
‎Mendebaldea ere zatituta dago Myanmarri dagokionez. NBEk ez du euskarri sendorik, hark bidalitako ordezkari bereziak ikusi izan ditugu maiz, Myanmartik hegazkinean sartu irtenean, baina ez dugu inolako ondorio nabarmenik sumatu azken hogei urte hauetan. NBEk ez du sinesgarritasunik.
2010
‎Euskal dantzaren alorrean, tradizioa eta sorkuntza kontzeptu bateraezinak bailiran erabiltzen ditugu maiz. Baina gaur tradizioa dena noizbait sortua izan da, eta bidean mila aldiz moldatua, etengabe birsortua beraz.
2011
‎Gazteleraz bizi nintzen, hizkuntza komunitate hori baino ez nuen ezagutzen, gazteleraz nahi nuen guztia egin bainezakeen, gure herri eta hirietan dena egin baitaiteke erdaraz. Eta euskaraz. Ordutik 27 urte pasa diren arren, gaur egun ere honelakoak entzun ohi ditugu maiz: «Hauek behartu nahi naute hizkuntza ikastera eta erabiltzera», «borondatezko prozesua izan behar da», «denok euskaraz hitz egin behar dugula pentsarazi nahi digute», «sektario eta taliban hutsak dira, saltokietan euskaldunen hizkuntza eskubideak bete daitezen neurriak hartzearen aldekoak», «eskolari esker euskaldunduko da gizartea»...
‎Nola ez da, ba, gero eta eskola porrot gehiago egongo? DBHn ikasleen eta irakasleen arteko harremana behatzen dugunean izugarrizko amildegiak aurkitzen ditugu maiz. Nik uste denok ohartzen garela diskurtso honen logikaz, baina filosofia hau aplikatzeak eten bat eskatzen du, eta enkistatutako kasuei denbora eskaintzaea, eta juxtu hori da gizarte hontan ez daukaguna:
2012
‎Goramenak entzun eta irakurri ditugu maiz aski: –Goi gorengo aldizkaria, goi mailakoa, bikaina, mardula, gaurkoa, eraginkorra...?
‎Sailkapen guztiak kontingenteak dira, egin daitezke edo ez, eta alda daitezke, eta, egiatan, aldatu egiten ditugu maiz, azpiataletako kasuak lekuz aldatu ahalditugu, baina kategoriak ere ez dira finkoak, aldakorrak baizik.
‎Sailkapen guztiak kontingenteak dira, egin daitezke edo ez, eta alda daitezke, eta, egiatan, aldatu egiten ditugu maiz, azpiataletako kasuak lekuz aldatu ahalditugu, baina kategoriak ere ez dira finkoak, aldakorrak baizik.
‎Kontsumoaz eta jasangarritasunaz ari garela, zaharkitze programatua eta zaharkitze induzitua terminoak aipatzen ditugu maiz. Hiriaren testuingurura kontestura moldagarriak al dira?
‎Bada han zakur bat estekan eta ez daki zergatik maitatzea debekatzen dioten badira han bi etxe elgarri so badira han bi jende elgarri so elgar ez maite ni nagusi etxen errexitu behar dukala hik egin behar duk errana nik hala zukala lehen orai eta beti aitak semea ukatzen semeak aita hastiatzen hola ditugu maiz gure etxeak kanporatu ezinez minak mende zaharreko ukurdurak zauriak besteeri jasan beharrak udaberriko loreak ezin jasan neguko herra trixtez bihotzean jantzia behako hotzaren beltzez bizi uste argia itzal bilakatzez bada han zakur bat estekan eta ez daki zergatik maitatzea debekatzen dioten zakurrek bederen bihotz zabala dute gezurraren erraiten ez dakite saingaka ari dela maitasuna dio et...
2013
‎Horien guztien jarraipena eta eguneratzea egiteak lan handia eskatzen du. Hori dela eta, interesgarriak izan zitezkeen hainbat artikulu edo webgune topatuko ditugu maiz, baina horien balioa eta fidagarritasuna ez da erabatekoa izango beren garaian idatzi ziren bezala jarraitzen badute, edota azken urteetan egindako aurrerapenak kontuan hartzen ez badituzte; hau da, eguneratu gabe baldin badaude. Eguneratzeak garrantzi berezia izan ohi du zientziako gaietan, batez ere azken urteetako aurrerapen eta asmakizunei dagokien kasuetan, eta ez hainbeste gai historikoetan, esate baterako.
‎Mundu mailan oso animalia ezezagunak dira zifioak, familia horren barruan espezie ugari daude. Ambarreko kideen hitzetan," zorte handia dugu Euskal Kostaldean zifio espezie batzuk nahiko ohikoak baitira eta oraingoan hilda agertu bada ere, honelako animaliak bizirik ikusten ditugu maiz".
2014
‎Kanta zaharrak hautatzen ditugu maiz, gure ustetan baliozkoak direnak. Mezuan eta doinuan gaurkotasuna dutenak aurkeratzen ditugu, horiekin egiten dugu lan.
2016
‎" Ikasi mikasi izenburu daraman ataleko artikulutxoak irakurtzen ditugu maiz. Euskara pollita eta herrikoia derabillala Astiz Arregui jaunak, gogotik aitortzen dugu.
2017
‎zein da" norberak hautemandako eta aitortutako erabilera" neurtzearen ondorioa? azaldu gisan, pertzepzioak neurtzen ditugunean, gertaerak edo jokaerak bainoago, pertzepzio markoak neurtzen ditugu maiz (zein diren, nola erabiltzen ditugun eta zein garrantzia duten, adibidez; baina hori dena, jokaeratzat jo nahi dugu).
‎Modernitatean irakasleek garrantzizko papera betetzen bazuten, herrian instituzio bat baziren ere, egun txotxongilo bihurturik ikusten ditugu maiz, bezero diren guraso eta seme alabek edozelako dendariak bailiran tratatzen baitituzte egun irakasleak, ordaintzen duten neurrian jaun/ andere eta jabe direlakoan, guraso ilustratuak izanik eskubide osoa dutelako seme alaben irakaskuntzan muturrak sartzeko eta irakasleei nola funtzionatu behar duten esateko. Eta zein ondo sentitzen garen papera horretan!
2018
‎Gaizki erabiltzen ditugu maiz. Otordu bat ordezkatzeko erabili behar dira, betiere dieta orekatu baten barruan.
2019
‎Bi gauza dira, formulazio teorikoz zein aplikazio praktikoz, arnasguneak eta udalerri euskaldunak. Bateratsu erabili ohi ditugu maiz, hizkera arruntean eta azalpen landuagoetan, baina bata eta bestea ez dira gauza bera, beti eta nonahi. ondoko puntuotan daude, gure ustez, bien arteko berezitasun nagusiak. a) definizio operatibo berezia dute, hasteko, batak eta besteak. udalerri euskaldunak identifikatzeko orduan herritarren mintzagaitasuna hartzen da oinarri: herritar gehienek ba al dakite euskaraz?
‎Batez besteko joera, azken hamarkadotan, gora begira jartzekoa izan dugu. eguneroko jardun arrunta baino" goragoko" eginbehar formal prestijiodunen bidetik ibili gara, maizenik, gure arazo serioen konponketa bila. Xede helburu nagusiak esfera publiko formal idatzi landuan ezarri ditugu maiz: hizkuntzaren eredu bateratua eskuratzea; etxetik euskaldun den belaunaldi berria eskolan (edota euskaltegian) alfabetatuz noranahiko euskaldun trebe landu jakitun bihurtzea, ama hizkuntzaz erdaldun den gehiengo zabala eskola sistemaren eta komunikabideen laguntzaz euskalduntzea eta euskal hiztun herriari, horrela, hain beharrezkoa duen sostengu demolinguistikoa
2020
‎Ostadar SKTko beste ataletako kideekin ere harremanetan mantentzen direla aipatu du Goikoetxeak. " Beste atalekin bilerak egiten ditugu maiz eta animoak ematen dizkiogu elkarri".
2021
‎150), atzizki magikotzat hartzen baitu tu: adjektiboak eta izenak, adberbio batzuk, ra postposizio sintagma asko aditzoin gisa aurkituko ditugu maiz, inolako aldaketarik izan gabe. Aditzoin hauek guztiek tu atzizkiaren bidez osatzen dute partizipio burutua.
‎21.8.2b Sintagma hauek leku adieran interpretatzen ditugu maiz: mendiko txabola edo herri guztietako alkateak sintagmen parafrasiak mendian den txabola eta herri guztietan diren alkateak izan litezke.
‎domingotar, erasmotar, freudiar, kafkar/ kafkatar/ kafkiar (denak erabiltzen dira gaur egun), orwelldar, euklidiar eta abar. Azken saileko horiek ez dute deus ikustekorik familiakoekin eta jarraitzaileen izaerari egiten diote erreferentzia (oinaztarrak eta ganboatarrak bezala). (t) ar atzizkiaz osatutako hitzak, dun atzizkiarekin osatutakoekin gertatzen den gisan, izen gisa erabiltzen ditugu maiz, bakarrik, baina ez dira falta auzo herritar bezalakoak, anitzetan ageri direnak, prentsan batez ere. Hor adjektiboa da.
‎■Zer jartzen zuen? ✳ Ba eztakit zen" besarkadak behar ditugu maiz", edo" hamazazpi besarkada behar ditugu egunero", edo holako zerbait, paretan, egongela nagusian itsatsita egoten zen kartel batean. Esan nahi dut:
‎Orduan hor mailaketa bat dago; dago umorea eta gero “gure gauzak”. Beraien erreferentziak unibertsalak direnez, guk beraienak askoz hobeto ezagutzen ditugu maiz gureak baino. (Labaka, 2017)
‎Zenbat kontrolatzea da kontua. Sufritzeko aitzakiak bilatzen ditugu maiz. Pilulak.
‎Pareko eraikinaren arkupeetan punkiak eta jonkiak biltzen dira. Txutatzen begiratzen ditugu maiz. Amak eta biok, leihotik.
‎Trukean, astiro bizi garenok isolamendua eta bakardadea ere pairatzen ditugu maiz, nahiz eta sarri aipatzen ez diren. Komunitatean, esfera sozial zein publikoan, parte hartzea nekezagoa egiten da, adibidez, Aldiri komunitatean.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia