Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 12

2008
‎Diskurtso gaitasuna ardatz gisa hartuta, testuetan ardaztutako ikerketa egin dugu. Hala, testuen aukeraketa egiterakoan ikasleen behar komunikatiboak eta hezkuntzaren bitartez lortu nahi diren helburuak hartu ditugu kontuan. Aukeratutako testuak ahalik eta kontestualizatuenak izaten saiatu gara, ikasleen egunerokoari erantzungo diotenak.
2009
‎Bi kode nagusi hartuko ditugu kontuan: unitate fisikoen nazioarteko SI sistema eta magnitude, kantitate, unitate eta multiploei buruzko ISO arauak.
2012
‎Guztira goizuetarrak 789 dira, 2010eko Udal Erroldaren arabera. Goizuetako gizartea egoki errepresentatzea bilatu da aukeratutako laginaren bidez. Lagin hori sortzeko gizarte aldagai batzuk hartu ditugu kontuan; hizkuntza aldakortasuna ikertzeko garrantzitsu direnak eta erroldaren bidez atera daitezkeenak hirurak. Segidan heldu den puntuan azalduko da aukera nola egin den.
‎Horretarako, magnitude izenak hartu ditugu kontuan, corpus zientifiko teknikoan ageri diren adibideak biltzeko, eta horiekin ageri diren aditzen kasuistika lantzeko, kolokazioak identifikatu eta aztertze aldera. Preseski, < izena+ aditza> motako kolokazioetan zentratu dugu geure arreta, eta magnitude fisikoek (on) hartzen dituzten aditzen izaera aztertzetik hasi gara.
2013
‎Ohiko irakurle moderatuen kopuruaren erreferentziak lortzeko, hain zorrotzak ez ziren irizpideak hartu ditugu kontuan:
2017
‎artikuluan zehar garatutako azterketan ikuspegi kronologikoak garrantzia duenean, hain zuzen, Zientzia Politikoaren edota Kultura Ikasketen arloko zenbaitzuk. Artikuluak hartu ditugu kontuan, horiek baitira lan zientifikotzat hartzen direnak, baina ez nuke utzi nahi aipatu gabe, Uztaroren hasierako zenbakietan, batik bat, Historia Saileko hainbat kidek ahalegin garrantzitsua egin zutela liburuen erreseinak argitaratzeko, benetako kritika bultzatze aldera, gerora jarraipen gutxi izan arren, zoritxarrez.
‎Ez da erraza kopuru horiek alderatzea beste azterketa eta aldizkari batzuekin, Uztaroren diziplina anitzeko izaerak eta euskarazko produkzioaren berezitasunak zaildu egiten dutelako lan hori. Bi erreferente hartuko ditugu kontuan. Gregorio González Alcaideren taldeak (2008:
‎6 2011ko foru eta kantonamenduen hauteskundeetako boto abertzaleak hartu ditugu kontuan, EAEn EAJ/ PNV, H!, BilduEH eta Aralar; Nafarroan Nabai2011 eta Bildu, Iparraldean EHBai.
2021
‎Lehenengo mailako ikasleak hizkuntza profil ezberdinetan sailkatu ditugu, eta sailkapen hori egin ahal izateko, ikasleek aurrez bete zuten galdetegi kuantitatibo batean emandako erantzunak hartu ditugu kontuan. Galdetegi horretako hainbat itemetan emandako puntuazioetatik abiatuta definitu ditugu profilak, eta profil bereko ikasleak bildu ditugu eztabaida taldeetan.
2022
‎Aldaketa hau izartzeko geografia eta adina aldagai sozialak hartuko ditugu kontuan, adinean beheiti joan ahala, bereizkuntza geografiko linguistikoa nola gertatzen den ikusi ahal izateko. Muga politikoak egiten duen banaketa kontuan hartzeaz gain, ibarra sei eremutan banatu dugu, irizpide sozial eta geografikoei jarraituz, eta horrela, zein eremu den gordetzaile eta zein den berritzaile ere ikusi eta azaldu ahal izanen dugu.
‎Aztertu dugun eremuaren populazioa 9.011 biztanlekoa dela kontuan harturik, ibar osoaren% 0,53 da. 6 eremu geografiko hartu ditugu kontuan, eta eremu bakoitzeko 8 lekuko elkarrizketatu ditugu. Hauek dira eremuak:
‎Luzaide, Arnegi Lasa, Irulegi Anhauze, Ezterenzubi, Hergarai eta Gamarte Ainhiza. Eremuok bereizteko irizpide sozial eta geografikoak hartu ditugu kontuan, baita eskolarik partekatzen duten edo partekatu izan duten ere. 2 irudian ikus daiteke Garaziren barruan non dagoen eremu bakoitza:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia