2008
|
|
Diskurtso gaitasuna ardatz gisa hartuta, testuetan ardaztutako ikerketa egin dugu. Hala, testuen aukeraketa egiterakoan ikasleen behar komunikatiboak eta hezkuntzaren bitartez lortu nahi diren helburuak hartu
|
ditugu
kontuan. Aukeratutako testuak ahalik eta kontestualizatuenak izaten saiatu gara, ikasleen egunerokoari erantzungo diotenak.
|
2009
|
|
Bi kode nagusi hartuko
|
ditugu
kontuan: unitate fisikoen nazioarteko SI sistema eta magnitude, kantitate, unitate eta multiploei buruzko ISO arauak.
|
2012
|
|
Guztira goizuetarrak 789 dira, 2010eko Udal Erroldaren arabera. Goizuetako gizartea egoki errepresentatzea bilatu da aukeratutako laginaren bidez. Lagin hori sortzeko gizarte aldagai batzuk hartu
|
ditugu
kontuan; hizkuntza aldakortasuna ikertzeko garrantzitsu direnak eta erroldaren bidez atera daitezkeenak hirurak. Segidan heldu den puntuan azalduko da aukera nola egin den.
|
|
Horretarako, magnitude izenak hartu
|
ditugu
kontuan, corpus zientifiko teknikoan ageri diren adibideak biltzeko, eta horiekin ageri diren aditzen kasuistika lantzeko, kolokazioak identifikatu eta aztertze aldera. Preseski, < izena+ aditza> motako kolokazioetan zentratu dugu geure arreta, eta magnitude fisikoek (on) hartzen dituzten aditzen izaera aztertzetik hasi gara.
|
2013
|
|
Ohiko irakurle moderatuen kopuruaren erreferentziak lortzeko, hain zorrotzak ez ziren irizpideak hartu
|
ditugu
kontuan:
|
2017
|
|
artikuluan zehar garatutako azterketan ikuspegi kronologikoak garrantzia duenean, hain zuzen, Zientzia Politikoaren edota Kultura Ikasketen arloko zenbaitzuk. Artikuluak hartu
|
ditugu
kontuan, horiek baitira lan zientifikotzat hartzen direnak, baina ez nuke utzi nahi aipatu gabe, Uztaroren hasierako zenbakietan, batik bat, Historia Saileko hainbat kidek ahalegin garrantzitsua egin zutela liburuen erreseinak argitaratzeko, benetako kritika bultzatze aldera, gerora jarraipen gutxi izan arren, zoritxarrez.
|
|
Ez da erraza kopuru horiek alderatzea beste azterketa eta aldizkari batzuekin, Uztaroren diziplina anitzeko izaerak eta euskarazko produkzioaren berezitasunak zaildu egiten dutelako lan hori. Bi erreferente hartuko
|
ditugu
kontuan. Gregorio González Alcaideren taldeak (2008:
|
|
6 2011ko foru eta kantonamenduen hauteskundeetako boto abertzaleak hartu
|
ditugu
kontuan, EAEn EAJ/ PNV, H!, BilduEH eta Aralar; Nafarroan Nabai2011 eta Bildu, Iparraldean EHBai.
|
2021
|
|
Lehenengo mailako ikasleak hizkuntza profil ezberdinetan sailkatu ditugu, eta sailkapen hori egin ahal izateko, ikasleek aurrez bete zuten galdetegi kuantitatibo batean emandako erantzunak hartu
|
ditugu
kontuan. Galdetegi horretako hainbat itemetan emandako puntuazioetatik abiatuta definitu ditugu profilak, eta profil bereko ikasleak bildu ditugu eztabaida taldeetan.
|
2022
|
|
Aldaketa hau izartzeko geografia eta adina aldagai sozialak hartuko
|
ditugu
kontuan, adinean beheiti joan ahala, bereizkuntza geografiko linguistikoa nola gertatzen den ikusi ahal izateko. Muga politikoak egiten duen banaketa kontuan hartzeaz gain, ibarra sei eremutan banatu dugu, irizpide sozial eta geografikoei jarraituz, eta horrela, zein eremu den gordetzaile eta zein den berritzaile ere ikusi eta azaldu ahal izanen dugu.
|
|
Aztertu dugun eremuaren populazioa 9.011 biztanlekoa dela kontuan harturik, ibar osoaren% 0,53 da. 6 eremu geografiko hartu
|
ditugu
kontuan, eta eremu bakoitzeko 8 lekuko elkarrizketatu ditugu. Hauek dira eremuak:
|
|
Luzaide, Arnegi Lasa, Irulegi Anhauze, Ezterenzubi, Hergarai eta Gamarte Ainhiza. Eremuok bereizteko irizpide sozial eta geografikoak hartu
|
ditugu
kontuan, baita eskolarik partekatzen duten edo partekatu izan duten ere. 2 irudian ikus daiteke Garaziren barruan non dagoen eremu bakoitza:
|