Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 23

2000
‎Ikerketa honetan batetik Hego Euskal Herrian ikus daitezkeen estatu mailakobost kateak, publikoak eta pribatuak, eta bestetik Euskal Herria bera emisio esparrumodura dutenak (ETB1 eta ETB2) eta lokalak (zazpi guztira) ere hartu ditugu kontuan.
‎3 Euskal Herrian argitaratzen ez diren egunkariak (EL MUNDO DEL PAIS VASCO, EL PAIS DELPAIS VASCO eta SUD OUEST) kanpoan utzi izanaren arrazoia honakoa da: egunkari hauetan, esanbezala, Euskal Herriarekin zerikusia duten artikuluak soilik hartu ditugu kontuan. Beraz, egunkarihauetako datuen irakurketak ondorio okerrak emango lizkiguke analisi honetan.
2001
‎Gatozen, bada, aipatutako bi debateetako topikoaren jorratze lana eta moduaaztertzera. Aipatu dugun bezala, modu kontrastiboan egingo dugu, eta lau alderdihartuko ditugu kontuan: gaiaren ezarpena edo finkaketa, gaiaren mantentzea, gaiaren garapena eta gaiaren aldaketa.
‎Prozedura egokiak sortu behar ditugu, gureeskolak nahi bezain arrakastatsuak izan daitezen. Eta prozedura horiek eraikitzeko, honako puntu hauek hartu ditugu kontuan:
‎Deskribapenaren kasuan gauzak eta lekuen deskribaketak, pertsonen deskribaketa fisikoa etapsikikoa, barne egoeraren deskribaketa eta egoeraren deskribaketa dira hautatuditugunak. Narrazioaren kasuan, ordea, bi irizpide hartu ditugu kontuan: estiloa etanarratzailea.
‎Ikuspegi komunikatiboaren alde egin dugu apostua; honetan helburua komunikazioa da, eta ikaslea da kurrikuluaren ardatz. Beraz, ikaslearen beharrak hartubehar ditugu kontuan. Bestetik, garrantzi handia ematen zaio ikaslearen autonomiaren garapenari.
‎Testuak hartuko duen itxura ere erakutsiko digu. Atal horretan, zenbaitalderdi hartuko ditugu kontuan:
‎Hala ere, azken ikerketen arabera ikusi denez, aldakortasuna da ezaugarri nagusia. Salbuespenak benetan asko dira, eta errealitate arkeologikoa ulertzeko faktore oso anitzak hartu ditugu kontuan, lurralde bakoitzeko tradizio, praktika edo ezaugarri topografikoei dagozkienak, esate baterako.
2002
‎Hego Euskal Herriko sindikatuen ikuspegi orokorra emateko orduan, hauteskunde sindikaletako emaitzak hartuko ditugu kontuan, legediaren arabera, sindikatuen ordezkaritza maila emaitza horien bidez neurtzen baita.
‎Irakaskunt/ aren alorrean hainbat sail hartu ditugu kontuan: irakasleak, ikasleak etaikasketak.
‎Diseinua egiteko honako hiru ezaugarriak izan ditugu kontuan:
‎l: i bikote bat bada, a: b ezkerreko testuingurua eta c: d eskuinekoa, ikus ditzagun lau erregela motak eta dagozkien egoera finituetako itzultzaileak. Ondoko konbentzioak hartu ditugu kontuan: bikoteetan lehen karakterea (goikoa automata marraztean) lexikokoa da eta bigarrena (behekoa) azalekoa; automataren 0 egoerak ezinezko bidea adierazten du, egoeraren ondoko bi puntu sinboloak bukaera egoera eta puntu bakarrak ez bukaerakoa.
2006
‎Ezkutuko publizitatea dela esateko, hainbat irizpide hartu ditugu kontuan; besteak beste, frogatu behar da izaera hori izateko ez dela ordainsari ekonomikorik egon. Nahikoa izango da mezu informatiboa publizitate izaera duela salatzen duen edozein zantzurekin.
2008
‎Sindikoa errejidoreen artean izendatzen zuten, eta errejidoreen ordena ere hala erabakitzen hasi ziren. Hurrengo 10 urteetan burutu ziren udal hauteskundeak aztertzeko orduan, bost aldagai eduki ditugu kontuan: boto emaile kopurua, boto gehien lortu zuen zinegotziaren boto kopurua, boto gutxien lortu zuen zinegotziaren kopurua, zinegotzi izendatu gabe gelditu zen hautagaiaren boto kopurua eta boto hartzaile kopurua, azken hau, botoaren sakabanaketa neurtu ahal izateko.
2009
‎Programak, sartu dizkiogun datuekin, automatikoki primer ak etaTaqMan zundak diseinatuko dizkigu (nahi izango dugun zunda motarenarabera, faktore batzuk edo beste izan ditugu kontuan). SyberGreentindatzailearekin ez dugu zunda erabili behar, baina primer en espezifikotasuna handiagoa izan da.
‎· Alde batetik, sare informatiko bat edukitzearen ondorioz sortzen diren arriskuak soilik hartuko ditugu kontuan. Beraz, ez ditugu kontuan hartuko arrisku fisikoak (gela bat urez betetzea, edo zerbitzari bat matxuratzea, adibidez), edo lan kudeaketari dagozkionak (disko baten segurtasun kopia ez egitea, adibidez).
2011
‎Atal hau lantzeko bi hari gidari nagusi hartu ditugu kontuan: batetik, taldekudeaketaren eta estrategiaren faktorea, konbergentzia teknologikoa ahalbidetuduena, aro analogikoan pentsaezinak ziren produktuak erabiltzeko eta banatzeko.Bestetik, informazio alorraren antolakuntza aztertu dugu, konbergentzia mailaeta azpiegitura teknologiko egokia doitzeaz harago doan bilakaera neurtzeko etaprozesatzeko.
‎Nartzisismoaren azterketa etiologikoa egitean, honako ikuspegi hauek hartzen ditugu kontuan: ikuspegi psikoanalitikoa, pertsona arteko ikuspegia, ikuspegi kognitiboa eta ikuspegi biopsikosozial ebolutiboa.
2012
‎Laburbilduz, publizitate estalia dela esateko, hainbat irizpide hartu ditugu kontuan: besteak beste, frogatu behar da izaera hori izateko ez dela ordainsari edo kontraprestazio ekonomikorik egon.
2014
‎Hizkuntza aldagaiak aukeratzean, hainbat gauza hartu ditugu kontuan. Batetik, aldaketa bertako euskaratik batura edo erdialdeko euskarara egiten duten ezaugarriakbilatu dira.
‎Azterketa horrek oinarri sendoa eskainiko digu proposatuko den birgaitze proiekturako edo hartuko diren erabakietarako. Aurrez eskaini behar den begirada honetan bioeraikuntza irizpideak txertatzen baditugu, ohikoez gain diagnosirako beste parametro garrantzitsu batzuk ere hartuko ditugu kontuan.
2015
‎...denbora egiturak erazagutzen, lehenik eta behin; gero, euren arteko erlazioak automatikoki sortzen eta, azkenik, gertaerak denboran kokatzen eta ordenatzen.Horretarako, eskuragarri dauden baliabide eta tresnak gure ikerketan nola erabili aztertuko dugu, zuzenean aplikatu edo beharrezko moldaketak egiteko, eta bai IXA taldean euskararako egindako tresnak, baibeste hizkuntzetarako sortutakoak izango ditugu kontuan.
2017
‎Ikerketan zehar permakultura kontzeptuaren nondik norakoak aztertu dira maila teorikoan, horretarakoIndonesian permakulturen printzipioetan oinarritutako espazioetan bizi eta bertan lanari ekiten diotenperfil desberdinetako 9 aktorerensakoneko elkarrizketak eginez. Elkarrizketa horietarako galdetegietanondorengo ildo nagusiak izan ditugu kontuan: permakultura kontzeptuarekiko pertzepzioa; ibilbidea, motibazioa eta helburuak; onurak; garapen iraunkorrarekiko eta lankidetzarekiko lotura; erronkak; etaetorkizuneko ikusmirak.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia