Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 14

2007
‎Nafarroako hiri handi horietan azken bortz urteotan izan diren aldaketa demografikoak hartu ditugu kontuan. Izan ere, honezkero Iruñean bizi direnen% 8,6 Europako Batasunetik kanpoko atzerritarrak dira, Barañainen% 9,9 eta Burlatan% 8,6 5.
2008
‎Orain kapitulu honetako atal konplexuago batera igaroko gara, eta aztertuko dugu zer garapen aukera dituzten zenbait hizkuntza gutxiengok. Horretarako, hiru elementu hauek hartuko ditugu kontuan: a) zer taldebizindar duen haietako bakoitzak, kapituluaren lehenengo atalean azaldutakoari jarraiki; b) hizkuntza gutxiengo bakoitzak bere inguruneko hizkuntza gehiengo menderatzaileekin dituen harremanak gidatzen dituzten hizkuntza legeen premisa ideologikoak; eta c) zenbateraino mobilizatzen den komunitate bakoitza kultura autonomiaren inguruan, kapitulu honetako 2 atalean azaldutakoari jarraiki.
2012
‎Hiru erregimen hartuko ditugu kontuan, batetik, c jokalari elebidunek sentitzen duten frustrazioaren kostuaren eta, bestetik, (m n) nahiago duten hizkuntza erabil dezaketenean eskuratzen duten etekinaren3 arteko erlazioaren arabera:
‎Alde horretatik, hizkuntza ez da komunikazio tresna soila, eta ikerketa honetan ere, ezinbestean, hizkuntza gutxitu bat erabiltzeak –euskarak zehazki– nahitaez berarekin dakartzan inplikazio eta konotazioak ere hartuko ditugu kontuan, ahalegin berezirik egin gabe berehala atera direlako bidera, zeharo normala denez.
2013
‎Erabilera isotropikoa kalkulatzeko moduari dagokionez, hauxe argitu nahiko genuke: enpresa bateko erabilera isotropikoa kalkulatzerakoan leialtasuna(" mB") eta taldeen tamaina(" wi") aldagaietan ez ditugu konstanteak jartzen (enpresa guztietakoen batez bestekoa, adibidez), baizik eta neurketa horretan izan diren leialtasun(" mB") eta taldeen tamaina(" wi"), errealak hartzen ditugu kontuan.
2015
‎Ahozko sekuentzia didaktikoetan landutakoa ebaluatzeko eta, ondorioz, ahozkoaren ebaluazioa egiteko, ondokoak hartu ditugu kontuan: batetik, Yolanda Olasagarre eta Esther Mugertza – Euskara bultzatzeko esperientziak Nafarroako Irakaskuntzan:
‎— Ahozko ebaluazioa idatzizko parametroetatik urrundu eta ahozkoaren ezaugarriak hartuko ditugu kontuan. Adibidez:
‎Ahozko ebaluazioa idatzizko parametroetatik urrundu eta ahozkoaren ezaugarriak hartuko ditugu kontuan. hartu behar dira norberaren izaeraren ezaugarriak; ebaluazioa arrazoitu egin behar da, ez da nahikoa" oso ongi egin duzu" esatea; esan behar da" oso ongi egin duzu hau egin duzulako edo bestea egin duzulako".
‎SDren ebaluazioa egiteko bi atal izanen ditugu kontuan:
2016
‎Ion Aizpuruaren ekarpen eta jarduera ardura teknikoa funtsezkoa da inkesta hauen prestaeran, garapenean, ustiatze fasean eta argitaratze lanetan53); b) kale neurketaren emaitzak, Soziolinguistika Klusterrak (Olatz Altuna eta lankideak buru direla) argitara emandakoak; definizio operatibo esplizituak dituelako, aski uniformeki aplikatzen delako eta udalerri askotan egindako lana delako, informazio iturri garrantzitsua da hori ere; c) Xabier Bengoetxeak Tolosaldeko arnasguneez egindako azterlan monografikoa; d) Iñaki Iurrebasok udalerri euskaldunei (eta, horren barnean, arnasguneei) buruz egindako azterlan demolinguistikoa, eta e) lekuan lekuko zenbait azterlan54 Txostenaren bukaerako bibliografian ageri diren iturriak ere hor daude, jakina: guztiak izan ditugu kontuan. Bost iturri horietatik, lehenengo biak (batetik V. Inkesta Soziolinguistikoa, eta bestetik kaleneurketa) erabiliko dira maizenik.
‎a) Hego/ Ipar; b) EAE/ Nafarroa/ Iparralde; c) bederatzi lurralde eremuak, eta d) euskaldun portzentajea segmentu jakinekoa duten (demagun %80tik %100era bitarteko) udalerrien multzoa,.. Segmentazio guztiak izango ditugu kontuan, analisi honetan. Euskal Herria bere osoan kontuan hartu nahi duenez azterlanak, normala da gehien erabiliko direnak zatibanatze hirukoitza eta bederatzi lurralde eremuena izatea.
2018
‎Erregela horiek definitzeko, alde batetik Euskaltzaindiaren ortografia arauak izan ditugu kontuan (Euskaltzaindia. Luis Mitxelena, 1968), eta bestetik enpirikoki aztertutako aldaerak.
‎Azaldu berri dugun euskaratze prozesu honetan hainbat faktore hartu ditugu kontuan. Genitiboaren kasuan, zenbaitetan ez da erraza izaten lekuzko genitiboa ala edutezko genitiboa erabili behar den erabakitzea.
2019
‎...a e posta, 80eko hamarkadan, weba eta blogintza 90ekoan, eta wikiak eta SmSak 2000koan. gure hurbilpena, hala ere, kontserbadorea izango da, izan ere, euskarri eta irizpide kontzeptual estandarrak domeinu digitalera eraman ditugu. kontserbadore jokatzeko bide horretan, aldeko ebidentziaren interpretazioa egingo dugu ahal denean, alarma faltsuak ekiditeko asmoz. elkartzen diren bost faktore hartuko ditugu kontuan: (i) hizkuntza komunitatearen tamaina eta osaera demografikoa, (ii) hizkuntzaren ospea, (iii) hizkuntzaren identitate funtzioa, (iv) softwareak emandako sostengu maila, eta (v) wikipedia. azken biak domeinu digitalari atxikitakoak dirudite lehen begiratuan, baina geroago ikusiko dugunez, adierazle egokiak dira ohiko irizpide bat berresteko, hizkuntzaren hedapen funtzionala, hain zuzen.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia