Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 34

2000
‎ELPERIODICO DE ALAVAri dagokionez, berek luzatutako datuak hartu ditugu.5Egunkari honek gainera, azpi edizioak ere baditu, esaterako, Bizkaian Ibarrezkerra edo Uribe kostahartzen dutenak. Azpi edizioetan, eskualdeari buruzko informazioaz betetzen dituzte hainbat orrialde.6Espainiar Oficina de Justificacion de la Difusion (OJD) erakundearen datuen bidez saldutakoenartean Iparraldean zenbat diren eta atzerrian zenbat diren jakiterik ez dagoenez, guk multzo berean kokatuditugu kopuru biak.7OJDren (1998 eta 1999) eta CIESen (1999ko lehen olatua) datuak hartu ditugu kontuan egunkaribakoitzak aleko zenbat irakurle dituen jakiteko. Beraz, OJDren kontrolpean ez dauden kazeten kopuruak, enpresan bertan jasoak dira edo beste iturri bibliografikoetatik hartutakoak dira.Kopuru hauek kalkulatzerakoan egunkari desberdinen audientziak eta berauen arteko duplikazioakere hartu dira kontuan.9Atal honetan Hego Euskal Herria dugunez erreferentziatzat, eta Ipar Euskal Herrirako audientzia ikerketa propiorik ez dagoenez, CIESen datuetan oinarritzen gara.
‎Albistegien azterketarako saio guztiak ez ditugu kontuan hartu, eta egunerokoalbistegi orokorretan eta bertan hedatzen diren saioak beren artean orekatzen dira, herrialde baten edo beste baten agerpenaren aldeko joerarik sortu gabe. Horrela, badakigu ezen bizkaitarra Bizkaiko albisteak jasotzen ari den bitartean, arabarra Arabakoakjasotzen ari dela.
‎Erabilitako zeinuen esanguraren deskodifikazio edo kodifikazio txarra dela bide sortzen dira. Ezin gatzaizkio alde linguistikoari bakarrik lotu, eta irrati lengoaiaren osagai guztiak izan behar ditugu kontuan: hitzak, musika, efektuak, isiluneak eta horien konbinaketa eta nahaskuntza.
‎Hirugarren milurtekoaren atalasean, egin dezagun Euskal Herriko irratien tipologia orokorra, irrati informazioa tipologia horretatik sortzen diren estazioei zeharo eta estuki loturik baitago. Horretarako, bi parametro nagusi hartu ahal ditugu kontuan: irratiaren kokapena edo estaldura alde batetik, eta irratiaren izaera bestetik.
2001
‎aurka, interferentzia fenomenoaren oinarri neuropsikolinguistikoak aztertzeke. Gauzak horrela, honako hauek izan behar ditugu kontuan:
‎Eta jardun hori ebaluatzeko tresna batzuk eduki behar ditugu, handik gabeziak detektatzeko. Lau puntu hauek hartu behar ditugu kontuan:
‎– Zelan hartuko ditugu kontuan ikasleen gaitasun komunikatiboa, ikas estiloak, munduaren ezagutza, motibazioa eta bestelako ezaugarriak?
‎da eta truismoaren araberakoa; ulertezinezkoa izanen litzateke zordun batek (H) bere hartzekodunari (I) transferitzen dion errenta bera edukitzea. Baina hau ez da guztia; izan ere, ez ditugu kontuan hartu ibilgailuzko fluxuak, H izanik, oraingo honetan, lehendabizi x IM rekin kreditatua (1) eskema, lerroaren, azpian eta gero x IM rekin zordundua (2 eskema):
‎Baina orain merkataritza orekatik kanpo gauzatzen diren transakzioak eduki behar ditugu kontuan: I herrialdeak merkataritza ondasunen soberakina inportatzen du, H herrialdearen kanpo zorraren zerbitzuaren berdinkidea dena.
2005
‎George Hills autoreak (1987: 50) dioen bezala, azken batean hiru erreferentzia ditugu kontuan hartzekoak irrati eta telebistako albisteak idazteko. Sinplea eta zehatza, logikaren garapenaz egindakoa, eta, hirugarrena, garrantzitsuena?
‎Izenen arazoari dagokionez, alde bi hartu behar ditugu kontuan: batetik, animalien izenak desberdinak dira hizkuntzen arabera, eta bestetik, izen arruntak ez dira zehatzak izaten.
2007
‎Kultur arlo batzuetan, historian eta literaturan bereziki, berezko metodologiakeskatzen du ikuspegi diakronikoa erabiltzea. Beste arlo eta diziplina batzuetan, ordea, errazegi ahazten da antzina izan zen egoera edo ikuspegia, eta guk bainolehentxeago gai hori jorratu duten gizon emakumeen izenak, esandakoak etaegindakoak ez ditugu kontuan hartzen.
‎zentro politiko gisa gauzatzekoasmoa indartu zuen, horrek abertzaletasunaren sorrera azaltzen omen digu. Berearrakasta ulertzeko, berriz, elkargo tradizionalen eraispenaren ondorio psikosozialak hartu behar ditugu kontuan. Baina abertzaletasunaren aurretik egon zirenerreakzioak aipatu behar dira, beraiek sortu baitzuten abertzaletasunak gogozkoesanahiez jantziko zuen irudia, beraiek sortu zuten euskal nazionalismoaren diskurtsogaia.
‎Zientziak eta teknologiak geure gizarteetan duten eraginaren berri eman nahibadugu, halabeharrez hartu ditugu kontuan giza jarduera hauek eragitendituzten arriskuak. Izan ere, arriskua garapen zientifiko teknologikoari berezkoazaion ezaugarri bat da.
2008
‎Errepublikanoen taldeak ere merezi du bereziki aztertzea, batez ere, errepublikano federalek. Errepublikano bezala identifikatu ditugun 49 lagunen zerrenda osatzeko eskura izan ditugun hiru iturriak hartu ditugu kontutan: I. Errepublikaren garaian izendaturiko udalkideak, uztailekoek kargua betetzerik izan ez bazuten ere; herrizaingoari buruzko protesta sinatu zutenen errepublikano federalak; Ermuko ekintzetan parte hartu zuten errepublikanoen boluntarioak.
‎Horrez gain, 1762ko zerrendan, rementeros? deiturapean agertzen diren hiru armagin ez ditugu kontuan hartu, ezta 1835ean, bayoneteros, bezala bildutako beste hiru, ez daukagulako zerekin alderatu.
2009
‎Beste teoriko batzuen esanetan, ordea, aldagai soziokulturala da denetan garrantzitsuena, eta ikaskuntza etagizarteratze prozesuen bitartez gizon eta emakumeek beren mundu emozionalamodu ezberdinean eraikiko eta erabiliko lukete, naturak hala zehazten ez badu ere.Azkenik, badira beste hainbat teoria soziobiologiko generoen arteko ezberdintasunak ulertu ahal izateko faktore biologikoak zein soziokulturalak kontuan hartubehar direla diotenak. Ez da gure lanaren helburua teoria hauek aztertu eta elkarrenarteko eztabaidan zentratzea, eztabaida interesgarria bada ere, guk hemendik aurrera faktore sozialak eta ikaskuntzakoak izango ditugu kontuak, berauek generoarekin zerikusi handiagoa baitute aldagai biologikoek baino, sexuen arteko ezberdintasunaz hitz egingo bagenu beste kontu bat litzake. Hala, bada, hemendik aurrera gizarteratze prozesuan gurasoek eta ingurumenak aukeratzen dituzten heziketajarraibideak ikertuko ditugu, baita sexu bakoitzari gizarteak bidaltzen dizkionmezuak ere.
‎Saretxoak mintzean kokatuko ditugu kontu handiz, pintzekin formvarfilma puskatu ez dezagun. Pauso honetan garrantzitsua da ehuna zeinaldetan dugun jakitea, eta inkubazioak egitean, tantak alde horretan jartzea.
‎Merkatuan Perl interpretatzailearen bertsio bat baino gehiago daude gaur egun. Zein aukeratu? Bi ezaugarri hartu ditugu kontuan aukeraketa egiterakoan: doakoa izatea eta, hutsetik abiatzen garela kontuan izanda, erabilerraza izatea.
‎Oro har, gure ekonomietan gertatu diren palanka efektu finantzario horiek guztiak ez ditugu kontuan hartu eta, adibidez, ez diegu garrantzi handirik eman palanka efektu horien ondorioz desitxuratuta zeuden zifra makroekonomiko ofizialei eta ekonomia osoan lortzen ari ziren industria output en handitzeei.
‎Adibidean 4 bit hartu ditugu azpisareak identifikatzeko, baina bit gehiago hartzea ere bazegoen (gutxiago, aldiz, ez). Azpisarea identifikatzeko, zenbat bit ditugun zehazteko bi datu hartu behar ditugu kontuan:
‎· Alde batetik, sare informatiko bat edukitzearen ondorioz sortzen diren arriskuak soilik hartuko ditugu kontuan. Beraz, ez ditugu kontuan hartuko arrisku fisikoak (gela bat urez betetzea, edo zerbitzari bat matxuratzea, adibidez), edo lan kudeaketari dagozkionak (disko baten segurtasun kopia ez egitea, adibidez).
‎· Beste alde batetik, nahigabeko arriskuak ez ditugu kontuan hartuko.
2010
‎Ondorioz, Nafarroako energia iraunkortasunari buruzko azterketak, Nafarroan azkenean erabiltzen den energia ekoizteko behar diren lehen mailako energiakhartu behar ditugu kontuan, nola osatzen diren eta horien inguruan zer aldaketaeman diren ikusiz. Foru Erkidegoko energia iraunkortasunaren balorazioakfuntsezko puntu bat hartu behar du bere baitan:
2012
‎zer arrisku dagoen publikoak sinesteko bi produktu enpresa berarenak direla (nahasteko arriskua, zentzu hertsian), edo, gutxienez, elkarren artean juridikoki eta ekonomikoki lotuta dauden enpresenak direla (asoziazioa egiteko arriskua). Nahasteko arriskua dagoen jakiteko, bi faktore hartu behar ditugu kontuan: alde batetik, zenbaterainoko lehia dagoen produktu edo zerbitzuen artean; eta, bestetik, produktu edo zerbitzu horiek zenbateraino diren berdinak, nola aurkezten diren merkatuan, zer bereizgarri dituzten, eta nola iragartzen diren.
‎Ildo horretatik, Publizitatearen Lege Orokorraren 3.a) artikuluaren amaieran jasotako legez kontrako egoera gertatu den jakiteko, bi gauza hartu behar ditugu kontuan: zer lan edo jarduera egiten duten emakumeek publizitate iragarkian, eta, batez ere, zer mezu ematen dien iragarkiak hartzaileei.
2014
‎Horrela, esaldi batzuk argiak dirabaztertzeko garaian, argi baitago non galderari ez diotela erantzuten. Beste batzuk ezdira hain argiak, baina horiek ere ez ditugu kontuan hartu:
‎Adin tarte hori arrazoi batzuengatik hartu dugu: batetik, 20 urte bainogazteagokoek ez dute beren ikasketa maila finkatua; adin batetik aurrerakoek, berriz, hitz egiterakoan arazo gehiago izan ditzakete (ahoskera, memoria...) eta horregatik, ez ditugu kontuan hartu gaztetxoak (20 urtetik beheitikoak) eta oso adinekoakdirenak (90etik goitikoak). Talde gaztea eta adinekoa aukeratu ditugu diferentziabilatu eta aztertu nahi izanagatik.
2015
‎1 Txioetan lurrikara bakoitzeko lortutako lehen denbora adierazpena gordetzen dugu. ordua: minutuapatroia erabili da denbora adierazpen hauek antzemateko. Segunduak ez ditugu kontuan hartzen.
‎Zuzenketa kostua Orokorrean, eskuzko lanari leporatzen zaion arazo nagusia bere kostu altua da.Lan honetan lexikoa eskuz zuzentzeak suposatu duen ahalegina neurtu dugu. Horretarako, bi adierazlehartu ditugu kontutan:
‎Hori da nire buruari egiten diodan galdera. Hizkuntzaeta lurraldea ez ditugu kontuan hartzen, ezin ditugu kontuan hartu, ez dago marko legegile bat, marko normatibo bat horren inguruan, baina hala ere errealitatea da Azpeiti dela Euskal Herrikoudal euskaldunena. Ramonek edo Marenek, norbaitek jakingo du.
‎Hori da nire buruari egiten diodan galdera. Hizkuntzaeta lurraldea ez ditugu kontuan hartzen, ezin ditugu kontuan hartu, ez dago marko legegile bat, marko normatibo bat horren inguruan, baina hala ere errealitatea da Azpeiti dela Euskal Herrikoudal euskaldunena. Ramonek edo Marenek, norbaitek jakingo du.
2019
‎EusTimeBank corpusaren ebaluaziorako azpicorpusa osatzen duten albisteak erabili ditugu denbora lerroak sortzeko. Corpus hori EusTimeMLri jarraituta etiketatuta dagoenez1, markaketa lengoaia horrek eskaintzen dueninformaziotik gertaerak, denbora uneak (egunak, orduak, etab.) adierazten dituzten denbora adierazpenak eta horien artean sortzen diren denbora erlazioak baino ez ditugu kontuan hartu.
‎Gure soluzioa, instrumentazioa modelo mailan egitea denez, plataformarekiko erabat independientea da.Bagherzadeh et al. (2017) ek aurkezturiko lanean bezala, guk ere M2M transformazioa erabiltzen dugu introspekzioa eta eraldatzea posible izan dadin modeloa instrumentatuaz. Gure planteamentua formalizatu ahal izateko, trantsizioetan gertatzen diren akzio eta baldintzetako konputazioak bakarrik izan ditugu kontutan.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia