Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 9

2008
‎Neskatoentzako eta mutikoentzako jostailu egokia aukeratzeko, kontuan izan behar ditugu adina eta kalitatea, noski, baina batez ere jarrera eta balio positiboak lortzen laguntzen duten ala ez. Beraz, besteak beste, ondoko irizpideak izango ditugu kontuan jostailua aukeratu baino lehen: neskek zein mutilek erabili ahal izatea; eredu sexistak eta indarkeria ez bultzatzea; berdinen arteko harremanak eta komunikazioa sendotzen laguntzea; laguntasuna eta kooperazioa sustatzea; jolasaren edo jokoaren helburua ondo pasatzea izatea; edozein umek erabili ahal izatea, hau da, trebetasunik ez izanda ere inor baztertzeko aukerarik ez ematea; dibertigarria eta jolasteko gogoa piztea; jakin mina eta sormena garatzen laguntzea; jolasteko aukera berriak ematea, hau da, errepikakorra ez izatea; pentsatzeko ahalmena eta arazoei aurre egiteko baliabideak topatzen laguntzea.
2009
‎Beraz, sistema biak alderatu nahi izanez gero, datu horiek hartu behar ditugu kontuan; horiek dira, hain zuzen, Lapatxeko konpostatze plantak emandakoak, eta horiexetan oinarritu da Partzuergoa bere ondorioak ateratzeko.
2010
‎Epaileak ez dira perfektuak. Jokalariok alde batera utzi behar ditugu kontu horiek. Neurketa batzuetan gure aldeko erabakiak hartuko dituzte, eta kontrakoak beste batzuetan.
‎Erabaki hori Batzar Nagusiek hartu behar dute, eta hor ikusi dugu norainoko adostasuna lortzen dugun martxoan. Dena dela, bi gauza izan behar ditugu kontuan. Batetik, ardura politikoz jokatu behar dugu.
2011
‎Unameneko mairu baratzeak dira mendiok aspaldi humanizatutakoak izan zirelako hurrengo lekuko (770m). Hala ere, ez ditugu kontuan hartzen, eta askoz berriagoak diren harrapatzen baditu, alanbre hesiak erdiz erdi zeharkatzen ditu, hor bezala.
2015
‎Eta egungo egoera horren ondorio da: hainbat hamarkada eman ditugu kontu publikoak kontrolatu gabe, eta emaitza egungo ustelkeria da.
2017
‎Oposizioak atzeratzeko eskatu zizueten sindikatuek. Zergatik ez zenuten hala egin. Oposizioa aurten eginda, egia da hautagaiek denbora gutxi dutela ikasteko, baina beste faktore batzuk hartu ditugu kontutan. Berez, iazko urrian eman nahi genituen 2017ko deialdiaren xehetasunak, baina, aurreko LEParekin gertatutakoa ikusita, pixka bat atzeratu behar izan genuen kontua, berme juridiko guztiak genituela ziurtatu arte.
2021
‎Egiten ditugun esku hartzeak orokorrak badira, ez ditugu kontuan hartzen aurretik literaturak esaten dizkigun desberdintasun horiek. Baldin badakigu emakumeetan garrantzi handiagoa eman behar diegula aldagai batzuei, horietan jarri behar dugu arreta, eta ez oso esku hartze orokorretan.
2023
‎Gero, aurkariak, itsasoaren baldintzak, txandatik txandara egon daitezkeen aldaketak... hori bigarren plano batean gelditu behar da. Aurrena gure onena eman behar dugu, eta bigarren planoan dauden gauza horiek garrantzi handia hartzen badute, orduan hartu ditugu kontuan erreferentzia horiek. Zierbenarena batez ere, ez baitago gure alboan.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia