2009
|
|
Terminoei sorkuntza baliabidea egokitzeko, lehen irizpidea hitzak OEHn sarrera gisa agertzen diren edo ez egiaztatzea izan da; agertuz gero, euskal ondare lexikaleko hitzak direla onartu dugu, eta hitzak sortzeko erabili diren baliabideak ez
|
ditugu
kontuan izan. Adibidez, adibide, baliodun, kenketa...
|
|
immatrikulazioaz hitz egiten dugunean, Jabetza Erregistroan lehen aldikotz izkiriatzen diren ondasunez ari gara. Hemen ez
|
ditugu
kontuan hartuko Elizak jasotako donazioak, herentziak, erosketak, limosnak eta abar. Bego hori guztia bere eskutan.
|
2010
|
|
Esan beharra dago belaunaldi bien erantzunak desberdintzat hartzeko oinarri edo erro desberdineko hitzak izan behar dutela. Hau da, funtsean azaleko aldaerak ez
|
ditugu
kontuan izan. Adibidez, batak arratsalde ematen badu eta besteak atsalde, berdintzat hartu ditugu.
|
|
12 erantzun ezberdin(% 30,8). Ez
|
ditugu
kontuan hartu ondoko kasu hauek: alde emendi vs jun (ez da aditzari dagokion desberdintasuna, batak partizipioa eta besteak esaldi bat (aditzik gabea!) erabiltzen baitu), juten nitzen vs nijoan, esaldi bera itzultzeko bi modu besterik ez dira, interpretazioa zein den (yo iba a la escuela cuando eso sucedió) ohiturazkoa ala puntukaria...
|
|
Bestelako aldeak ere ikusi ditugu, baina ez zirenez galdera horietan bilatzen ari ginena, ez
|
ditugu
kontuan hartu:
|
2012
|
|
Aktiboen proiekzio estokastiko egokia egiteko, honako hauek izan behar
|
ditugu
kontuan:
|
2015
|
|
Azterketa: azterketa kualitatiboa zein kuantitatiboa hartuko
|
ditugu
kontuan guk, hau da, edukiaren berezitasunak ba al dauden, eta hala bada, zein maiztasunekin agertzen diren behatzeaz gain, zein modutan azaltzen diren ere erreparatuko diogu. Adibidez, bi saiotan umorea gizonen ikuspegitik lantzen dela esaten badugu, hori nola agertzen den ere azalduko dugu.
|
2017
|
|
Hainbat elementu hartu behar
|
ditugu
kontuan dibertsifikazio hori azaltzeko. Historiaren arloan, orain arte aldizkariek ez dute izan hainbesteko garrantzirik; liburuek eta liburu atalek, ordea, pisu esanguratsua zuten gure lanen zabalkundean.
|
2019
|
|
Beste bi ideia ere hartu behar
|
ditugu
kontuan. Bata, erruduntasuna da.
|
2020
|
|
Administrazio zehapena eta zigor arloko zigorra pilatuko direnean, ordea, bai jurisprudentziak, bai KAk, bai Giza Eskubideen Europako Auzitegiak40, eratutako irizpideak hartu behar
|
ditugu
kontuan administrazio eta zigor jurisdikzio dikotomia zigortzailea ebazteko (Cubero, 2010: 102 eta hur.). Aurretiazko administrazio ebazpena dagoenean, hau da, Administrazioa zigor jurisdikzioari aurreratzen zaionean, zigor jurisdikzioa Administrazioari gailendu behar zaiola defendatzen dute KAk eta doktrinak (Cubero, 2010:
|
2021
|
|
Eta, azkenik, irudi edo sinbolorik nabarmenenak edo era horretan uler daitezkeen elementuak aztertzera joko dugu. Eduki sinbolikoa duten, adierazgarriak edo bereziak gertatzen diren elementuak baino ez
|
ditugu
kontuan hartuko, beraz: Mari Xorri laguntzen dion amandrea edo Ama Birjinia, eta objektu edo elementu magikoak.
|