Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 15

2008
‎Gizakiontzat oso erraza da geure hizkuntza ulertzea, konputagailuari asko kostatzen zaio ordea. Adibidez, testu bateko hitzak irakurtzen ditugunean guk ez ditugu kontuan hartzen ezohiko diren interpretazio bitxiak, baina konputagailuak bai, denak aztertu behar ditu eta.
‎Gizakiontzat oso erraza da geure hizkuntza ulertzea, konputagailuari asko kostatzen zaio ordea. Adibidez, testu bateko hitzak irakurtzen ditugunean guk ez ditugu kontuan hartzen ezohiko diren interpretazio bitxiak, baina konputagailuak bai, denak aztertu behar ditu eta. Programa lematizatzaileak laguntzen dio konputagailuari interpretazio morfologikoen artean egokia aukeratzen testuinguruaren arabera.
‎2 Aurrerago erabiliko ditugun datuekiko homogeneotasuna mantentzearen, Euskal Autonomi Erkidegoko populazio datuak soilik hartu ditugu kontuan hemen. Datu globalak aztertu baino gehiago joerak azpimarratu nahi ditugunez, honek helburu nagusiari kalte egiten ez diolakoan gaude.
‎Lan hau hainbat ikerketen emaitzen sintesia da1 Eusko Jaurlaritzaren Hizkuntza Politikarako Sailburuordetzak hala eskatuta, lau ikerketa zehatzen emaitzak hartu ditugu kontuan eta datu esanguratsuenak nabarmentzen saiatu gara.
2010
‎Urrats asko eman dira euskararen normalizazioaren bidean, baina, bide asko ere geratzen da egiteko. Erronka handiak ditugu aurrean, hainbat pertzepzioen inkesta kuantitatiboaren interpretazioa alderdi hartu ditugu kontuan aurrera egiteko, baina, datozen urteetan guretzat estrategikoak direnak proposatuko ditugu ondorengo lerro hauetan.
‎Erronka handiak ditugu aurrean, hainbat alderdi hartu ditugu kontuan aurrera egiteko, baina, datozen urteetan guretzat estrategikoak direnak proposatuko ditugu ondorengo lerro hauetan.
2011
‎Ideia hori Maturana eta Varela biologo kulturalena da –zinez dira apartak– haien arabera, hizkuntzak ez dira hizkuntzak, baizik eta" languaging": ez dira objektuak, baizik eta ekintza; funtsean, multzo dinamikoak dira. hori ulertzeko, aldi bereko hiru alderdi hauen ikuspegiak izan behar ditugu kontuan: psikosfera, soziosfera eta noosfera; hau da, eskema ideologikoen eta kontzeptualen eremua; esate baterako:
2012
‎2011ko datuei erreparatuz, argi dago Euskal Herriko hiru eremu administratibo nagusiak kontuan hartuta (Trebiñu eta Villaverde Turtzioz ez ditugu kontuan hartu gure azterketan), EAEn erabiltzen dela euskara gehien (Gipuzkoaren eraginez, batik bat). Ondoren datoz Lapurdi, Nafarroa Beherea eta Zuberoa eta, azkenik, Nafarroa Garaia.
‎Mira eta Paredesek (2005) adierazi dute elebitasuna egonkorra izateko funtsezko faktorea dela A eta B hizkuntzak elkarren antzekoak izatea, eta Patriarca eta Leppänenek (2004), A eta B hizkuntzek (biek) bizirik iraun dezaketela baldin eta elkarren ondoan ez dauden lurraldeetan kontzentratuta badaude. Geuk, berriz, frogatuko dugu elebitasunaren oreka egonkorra izan daitekeela A eta B hizkuntzak elkarrengandik urrun egonda ere, alegia, elkarrizketak hizkuntza bakarrean izan behar duenean, eta, esan bezala, ez ditugu kontuan hartuko B hizkuntzaren gotorleku diren eremuetan behin bakarrik jazotzen diren interakzioak. Azkenik, hainbat baliabide erabiliz, bada esan duenik agente elebidunek elebitasunaren oreka egonkortzen dutela eta arau edo hitzarmen linguistikoak sortzen direla (Castelló et al., 2006); adierazi dute hizkuntza batek bestea menperatzen duela epe luzean eta hizkuntza menperatua desagertu egiten dela, eta populazio elebiduna hizkuntza bakarra hitz egiten duten komunitateetan banatzen dela.
‎Gure ikerketarako zehaztu ditugun hipotesietan (H2 eta H3), iturriaren lehen bi ezaugarriak hartu ditugu kontuan –erakargarritasuna eta sinesgarritasuna– Alde batera utzi dugu hirugarrena –boterea–, naIñigo Fernández Ostolaza – Hizkuntza gutxituen eraginkortasuna pertsuasio prozesuetan. Euskararen kasua EAEn barmena iruditzen zaigulako euskarak nekez pertzibiarazi dezakeela pertsuasio iturri bat boteretsuago, euskara erabiltze hutsagatik behintzat.
2015
‎Euskararen sustapenean aurrera egiteko ezinbestekoa da oinarri soziolinguistikoa izatea eta hor guk, batez ere, bi autore izan ditugu kontuan gure proposamena gauzatzeko. Oinarri soziolinguistikoa kontuan hartuta are nabarmenagoa ageri da motibazioa zein ahozko hizkuntza irakasteko beharra erabileran eragin ahal izateko.
2019
‎udalerri txikiak dira gehienak, gipuzkoan daude nagusiki, garraiobide nagusietatik urruti daude, euskal kultura tradizionala aski bizirik dago... horiek guztiak, eta aipatzen dituen beste hainbat, ordea, une historiko jakin batean, arnasguneak arnasgune izaten jarraitu izana azaltzen duten aldagaiak dira kasu batzuetan, eta arnasguneak deskribatzen laguntzen diguten argazki osagarriak beste batzuetan. Baina, eremu bat arnasgune den/ ez den definitzeko garaian, ezin ditzakegu hartu aldagai erabakigarri gisa. aitzitik, zalbideren testua ondo ulertu badugu behintzat, goian zerrendatutako bost alderdi horiek osatzen dute arnasgune izatearen muina. hel diezaiegun, bada, goiko zerrendako ezaugarriei. horiek denak hartu behar ote ditugu kontuan gune bat arnasgune den edo ez erabakitzeko orduan, edo, horrek ondorengo lanketa izugarri erraztu dezakeela jakinik, posible ote da aldagai horietako bakarren batek gainerakoak ere ordezkatzea?
‎Alabaina, ez digute erronkalari guztiek balio. Erronka berei dagozkien aurretiko eta ondorengo datuak alderatzen ari garela ziurtatzeko, honako baldintzak betetzen dituzten erronkalariak soilik hartu ditugu kontuan atal honetan: jarraipen inkesta bat behintzat bete dutenak, eta balorazio eguneratuaren kasuan aurrera begira lehenengo erronkarekin jarraituko dutela adierazten dutenak. horrela, jarraipenak bete dituzten pertsonak hartzen ditugu kontuan eta ziurtatzen dugu eman diguten balorazioa erronka eguneratuaren eremuko erronkari dagokiola.
‎Erronka berei dagozkien aurretiko eta ondorengo datuak alderatzen ari garela ziurtatzeko, honako baldintzak betetzen dituzten erronkalariak soilik hartu ditugu kontuan atal honetan: jarraipen inkesta bat behintzat bete dutenak, eta balorazio eguneratuaren kasuan aurrera begira lehenengo erronkarekin jarraituko dutela adierazten dutenak. horrela, jarraipenak bete dituzten pertsonak hartzen ditugu kontuan eta ziurtatzen dugu eman diguten balorazioa erronka eguneratuaren eremuko erronkari dagokiola. Guztira, bi baldintza horiek betetzen dituzten 420 pertsonen informazioa dugu aztergai atal honetan.
2022
‎Betiere, hiri dinamikak, funtzio eta forma hauek baldintzatuta, botere ezberdinen eraginez aldatuak izan direla ulertu dugu. Honela, espazio publikoaren izaera aztertzeko bi ikuspuntu nagusi hartuko ditugu kontutan: batetik, tokiaren aspektu formal eta zirkunstantzialak; eta, bestetik, aspektu pertsonalak:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia