Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 14

2001
‎Hizkuntzaren ikuspegi dialektiko honek ondorio argiak ditu: 1) ikuspegidialektikoz uztartu behar ditugu hizkuntzaren alderdi objektiboa eta subjektiboa; 2) geureganatu egin behar ditugu azterketa formalaren emaitzak; 3) berreskuratu eginbehar ditugu ikuspegi formalaren gehiegikeriaz baztertutako errealitateak: a) hiztuna, b) esanahia, c) semantika, d) kultura, e) pragmatika, f) testua; 4) hitzbatean, berreskuratu egin behar dugu hizkuntza ekintza izateak esan nahi duenguztia.
2004
‎Haren ekimena fundazio pribatu batetik abiatzen da, eta dirudienez, soldata ona eta denbora libre handia duten kardiopatentzat da. Medicareko 65 urtetik gorako pazienteak ere hartu ditugu azterketan, kardiopatiaren diagnostikoa dutenak, eta Medicarek B zatitzat jotzen duen estrategiaz doan balia daitezkeenak. Haien bilakaera ez da gainerako pazienteena bezalakoa izan.
2008
‎• Egia esan, emaitza kezkagarriak lortu ditugu azterketa honetan, batez ere, euskararen eta espainiaren arteko harremanen inguruan. Emaitza kezkagarrien artean ezin dugu aipatu gabe utzi euskaldun (IELa) euskalautonomi erkidegoan (EAEan) tasuna identitate munduan agertzen diren beste hizkuntzekiko joera negatiboak ere —palak badira ere— Gaur egun eraikitzen ari den elebitasunetik eleaniztasunera joan beharreko diskurtso berrian, nola interpretatu euskalduntasun mundua positiboki ez kokatzea?
‎Literaturaren Historia irakastean, testuliburuan zabalen agertzen direnak lantzen eta azaltzen ditugu, eta horiek eskatzen ditugu azterketan. Baina datu gehiegi daudenean, aukeratu egiten ditugu mugimenduetako esanguratsuenak[...] Eta bestalde, ebaluazio bakoitzean liburu bat irakurri behar izaten dute etxean halabeharrez; liburu horri buruzko ulermen azterketa egiten dute, irakurri eta ulertu egin dutela egiaztatzeko.
2010
‎Pertsona izenordainen eta predikatuaren arteko asoziazioak ikusi ditugu azterketa linguistikoa egiterakoan. Zergatik egiten dira asoziazio mota batzuk eta ez beste batzuk?
‎Erantzunik eman ez dutenak 179 ziren. Ez ditugu azterketetan kontuan hartu.
‎Bigarren zatian lanbideak aztertuko ditugu. Erantzunik eman ez dutenak 168 dira eta ez ditugu azterketan sartu.
2013
‎NEKANE: Badakit oso egoera latza dela, baina saiatu ulertzen, faborez... beharrezkoak ditugu azterketa horiek, guk gure beharra egin ahal izateko eta kasua ixteko...
2014
‎33), forma osoak, erdialdeko euskaran eta euskara batuan agertzen direnak. Ikerketahonetan, Goizuetako hizkeraren ezaugarri berezitzat aferesidun hitzak hartuko ditugu.Maiztasun handikoak izateagatik, zazpi aditz hauek aukeratu ditugu azterketarako: ekarri/ karri, eman/ man, esan/ san, etorri/ torri, ibili/ bili, ikusi/ kusi, izan/ zan.Aferesia izan dezaketen hizkuntza aldagai gehiago ez ditugu aintzat hartu. Bestetik, hizkuntza aldagai honetan gerta daitekeen neutralizazioa saihesteko, ez dira kontuanhartu ingurune hauetako adibideak:
2017
‎Askok dakiten moduan, unibertsitateko ikasleok urtarrilean izaten ditugu azterketak, eta herri edota hiri askotan, ikasleei laguntzeko helburuarekin, liburutegiak irekitzen dituzte igande eta jaiegunetan. Oso urrutira joan gabe, Eibarren eta Bergaran liburutegiak egunero irekitzen dira ia kurtso osoan, jaiegun bat bera ere ospatu gabe.
2019
‎Bestalde, gaztelaniaren azentu patroia jarraitzen duten hainbat hitz barneko alternantzia kasuaurkitu ditugu, hau da, azken aurreko silaban azentua eta euskal flexioa konbinatzen duten hitzak.Kasu honetan, alde batera utzi ditugu azterketarako Bizkaia iparraldeko euskalkiaren hiztun direnesatariak; erdialdeko euskara hitz egiten duten esatarien jardunean zentratu dugu azterketa, azkenhauen azentu patroia baita gaztelaniazkoarekin konparatu nahi duguna.
‎Dena den, horrek ekarriko digu aparteko lankarga ere. Ikastaroak antolatzean kontuan hartu ditugu azterketen datak eta horren arabera egokitu ditugu; hala ere, momentuz, antzekoak dira EGAren deialdiek zituzten datak eta C1 irekiarenak. Horrez gain, ikasmateriala ere egokitu dugu, EGAko azterketan egiten ziren hainbat ariketa ez baititugu bere horretan landu.
2023
‎Osakidetzan inoiz eskaini diren lanpostu kopuru handiena ekarriko duen lan eskaintza publikoan izena emateko aukera dago oraindik. Baina betiko arazoarekin gatoz, euskaldunok euskaraz egin ahal izango ditugu azterketa hauek?
‎Akuikulturaz gain, ingurumenari eragin ahal dizkioten arazoak ere aztertzeko helburuarekin egiten ditugu azterketak, arrainen hilkortasunean izan dezakeen eragina ikusteko edo kasuren batean gizakiongan izan dezakeen eragina ikusteko. Udan, hondartzan bainatzen garenean, badaude espezie batzuk azaleko azkura edo arnasketa sisteman aerosolak eragin ditzaketenak, konkretuki substratuen gainean hazten den alga batek eragiten du hori, ez fitoplanktonak, eta horiek ere aztertzen ditugu.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia