Emaitzak: 6
2015 | ||
Egoera aski desberdinak ditugu batetik bestera eta ereduei dagokienez D(+ IIP), B eta A(+ IIP) eredua | ditugu aintzat hartzekoak. Adibide modura hemen dituzue 2014/ 15 ikasturteko eskolatze datuak: | |
2017 | ||
Besteak beste, garai hartan albiste soziolinguistikoak jasotzeko argitalpen gehiegi ez zegoelako. Horrekin batera, informazioa aldizkari dibulgagarrietatik jaso nahi izan dugu, eta ondorioz, aldizkari zientifiko eta espezializatuak ez | ditugu aintzat hartu. | |
Besteak beste, garai hartan albiste soziolinguistikoak jasotzeko argitalpen gehiegi ez zegoelako. Horrekin batera, informazioa aldizkari dibulgagarrietatik jaso nahi izan dugu, eta ondorioz, aldizkari zientifiko eta espezializatuak ez | ditugu aintzat hartu, Jakin edo Euskera esaterako. Dibulgagarrien artean non aukeratu bazegoen: | |
" ohiko hizkuntza" kalkulatu da deskribapen horien arabera, eta ez adierazpen zuzenetatik abiatuta. ikusten dugunez, erdiko hiru profilak bateratzen baditugu, argi gelditzen da kataluniako herritarren zatirik handienak bi hizkuntzak erabiltzen dituela eguneroko bizitzan. horrek bi ondorio ditu: a) hizkuntza bateko eta besteko hiztunak argi bereizi nahi dituzten deskribapenek herrialdearen errealitate linguistikoa nabarmen desitxuratzen dute; eta b) kategorizazio tradizional horiekin urte luzez ez | ditugu aintzat hartu, entzungor egin diegu edo ezabatu egin ditugu milaka istorio eta ikaste esperientzia, milaka erabaki, negoziazio eta aldaketa, eta beste hainbeste beldur eta aurkikuntza; finean, hizkuntzen bidez eta horien konpainian izandako bizipenak. | |
Horrek bi ondorio ditu: a) hizkuntza bateko eta besteko hiztunak argi bereizi nahi dituzten deskribapenek herrialdearen errealitate linguistikoa nabarmen desitxuratzen dute; eta b) kategorizazio tradizional horiekin urte luzez ez | ditugu aintzat hartu, entzungor egin diegu edo ezabatu egin ditugu milaka istorio eta ikasteesperientzia. galderari erantzutea, alegia, atal honen hasierako galdera bikoitzari erantzutea, beraz, konplexua da. perspektibaz ikusita, esan daiteke hizkuntzarekin zer gertatzen zen baino gehiago interesatzen zitzaigula jakitea zer gertatzen den katalana izatea ulertzeko eta bizitzeko era jakin batekin:... zenbat ginen; gehiago edo gutxiago izatera ote gindoazen; ea heGazte katalanen muda linguistikoak – Joan Pujolar, Isaac González eta Roger Mart� nez | |
2019 | ||
Erreferentzia horiek makulu aztertu da euskara suspertzeko lan ildoak nondik datozen, nolakoak diren eta norantz bidera litezkeen. Asmo hori laburbilduz, horrela irudikatu | ditugu aintzat harturiko kontzeptuak eta beraiek osatzen duten katea: |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
ditugu | 6 (0,04) |
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
ukan aintzat | 1 (0,01) |
Konbinazioak (3 lema)
ukan aintzat hartu | 1 (0,01) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |