2003
|
|
Izan ere, tokiko erakundeek eskumena dute txikizkako merkataritza jardueretan, sukaldaritzan, tokiko ekoizpenean eta hiri garraioan elikagai produktuek osasunerako duten arriskua saihesteko edo minimizatzeko jardueretan. Babestu nahi
|
dituen
interes orokorrekiko jardunaren eraginkortasuna, neurri handi batean, administrazio autonomikoaren, haren erakunde autonomoen eta udalerrien arteko koordinazio, lankidetza eta lankidetza printzipioen ezarpen egokiaren araberakoa izango da. Elikagaien poliziatik estatalismora Udalaren eskumenen egoera ez da beti berdina izan.
|
|
Hala, giza elikadurari begira baldintza jakin batzuekin, salneurri komertzialera iritsi diren eta gaixotasunaren zeinu klinikorik ez duten arrainak merkaturatu edo eraldatu ahal izango dira. Arauak jabeei ezartzen dizkien murrizketak, beren ustiategiei dagokienez, Erkidegoak akuikulturaren merkatuaren antolaketa komunaren esparruan lortu nahi
|
dituen
interes orokorreko helburuei erantzuten diete. Justizia Auzitegiak dioenez, 93/ 53 Zuzentaraua onartzean, EBko legegileak zehaztu zituen EBko estatuek beren lurraldeko arrainen zenbait gaixotasun prebenitu eta ezabatzeko hartu behar dituzten neurri sanitarioak eta profilaktikoak.
|
2006
|
|
Hala eta guztiz ere, legedia sistema bateratutzat jotzen bada, beharrezkoa da edozein aginduzko publizitate arau kontuan hartzea, nahiz eta legezko testu horretan ez jaso, eta lege maila edo legearen balioa duen xedapena ez izan. Hala, adibidez, kanpoko publizitateari buruzko dekretu baten edukian izan daitekeen aginduzko arau bat eskubide eta betebeharren subjektuen borondate askearen aurretik jarriko da, zeren publizitate komunikaziorako edozein prozesuk kaltetzen
|
dituen
interes orokorrek eskatzen baitute aginduzko izaera duten arauen lehentasuna.
|
2009
|
|
Baina azpimarratu du interes orokorrak alderdiarenak baino garrantzitsuak direla. Hauexek dira aipatu
|
dituen
interes orokorrak: aldaketa, Espainiako Konstituzioaren defentsa, indarkeriaren aurkako konpromiso itxi eta eraginkorra eta Euskadiren askatasuna.
|
|
Baina esparru pribatuan ere har daitezke, eta hartu egin behar dira, hizkuntza aniztasuna babesteko zilegi diren neurriak, esparru publikoan baino gutxiago bada ere. Horrela, bada, esate baterako, herritarrak kontsumitzaile legez jasotzen
|
dituen
interes orokorreko zerbitzuetan, kontsumorako hainbat produkturen gaineko informazio oinarrizkoan edo gizarte bizitza zabaleko hizkuntza paisaian eta beste zenbait eremutan lehen mailako lekua behar dute tokian tokiko hizkuntzek. Zilegi da hartarako neurriak hartzea, gehiegikeriak saihestuz, esparru publikoaren mimetismorik gabe, eta, ahal den guztian, betebeharren logikaren gainetik sustapenaren bidea urratuz.
|
2012
|
|
Hala eta guztiz ere, legedia sistema bateratutzat jotzen bada, beharrezkoa da edozein aginduzko publizitate arau kontuan hartzea, nahiz eta legezko testu horretan ez jaso, eta lege maila edo legearen balioa duen xedapena ez izan. Hala, adibidez, kanpoko publizitateari buruzko dekretu baten edukian izan daitekeen aginduzko arau bat eskubide eta betebeharren subjektuen borondate askearen aurretik jarriko da, zeren publizitate komunikaziorako edozein prozesuk kaltetzen
|
dituen
interes orokorrek eskatzen baitute aginduzko izaera duten arauen lehentasuna.
|