Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 20

2000
‎Txillardegik Euskal Kulturaren barne inguruetan bereizten dituen hiru, giro, desberdinetatik bigarrena, hots, 1968tik 1975era bitartekoa18, izango zen Aramaiokodinamika akulturatzaile hura neutralizatzen hasi eta, bestelako baliabideak jorratuz, behinik behin hizkuntz eta kultur arloan nolabaiteko oreka ekarriko zuena.
‎Atal honen azterketa bukatzeko, ekar ditzagun hona teletipoen erabilerari buruz RNEko irratilarientzako eskuliburuak (1980, 64) ematen dituen hiru gomendioak:
‎Jakina, era honetako nazionalismoak ez dira berdinak eta beraien eskabide mailak ezin dira parekatu, baina errekonozimendu soiletik Estatuaren eraikuntzara doan bidearen nolabaiteko eskema egin daitekeelakoan gaude. Horretarako Hroch en ereduan (hain zuzen Puhle k Euskal Herriaren kasuan erabilitakoa) oinarrituta, Coakley ek zehazten dituen hiru sekuentziez baliatuko gara24 Alde batetik, nazionalismoa sortzen den unean Estatu nazioak bere legitimaziorako erabiltzen duen hezkuntza sistemaren aurkako erreakzioa. Bestetik, nazionalismoak, gizarte hedapen handiagoa duen neurrian, hezkuntza sistemaren kontrola lortzeko asmoz eginahal ezberdinak bideratuko dituen fasea.
2001
‎Geure erromantizismoari gagozkiolarik, hona segidan, labur beharrez zirriboraturik, erromantizismoak gurean izan dituen hiru jokabide, kronologiaren araberaemanda:
‎Bihotz bi.Gerrako kronikak, gaztelaniara Amor y guerra titulupean itzulia (Espasa Calpe, 1999). Orain arte liburuak euskaraz izan dituen hiru argitalpenak eta 1997an EuskoJaurlaritzako Kultura Sailak eman zion Zabalkunde Saria, bere arrakastarenlekuko ditugu. Arrakasta hori gaztelaniako itzulpenak jaso dituen laudorioetara ereheda genezake, izan ere, R.
2002
‎Erreferentziazko zientziak direla-eta sortutako arazoen bueltan, eta irakaskuntza/ ikaskuntza prozesuak ulertzeko ezagutzen diren modu ezberdinak sailkatzekoasmotan, hona hemen Abdou (1980) autoreak deskribatzen dituen hiru didaktika belaunaldiak1:
2005
‎Ikastetxeak helburuak lortzeko baliabideak eskura behar ditu ezinbestean. Hauekdira eskolak behar dituen hiru baliabide motak:
2007
‎1 Jar ezazu Galtung ek planteatzen dituen hiru bortizkeria moten adibidebana.
2008
‎Mesedez, idatzi haurrak ESAN dituen hiru esaldi luzeenetakoak
2010
‎Kapitulu honetan hasi eta hurrengoetan lan ordena jurisdikzionalak eskaintzen dituen hiru tutela edo babes jurisdikzional aztertuko dira: adierazpen prozesuaren bitartez egikaritutako adierazpen babesa, betearazpen prozesuaren bitartez ematen den betearazpen babesa eta kautela prozesuaren bitartez egikaritzen den kautelazko babesa.
‎babesteko, denbora igarotzeak haien azken erabakia efekturik gabe uztea ekiditeko, herritarrek kautelazko babesa dutela. Horrela, Botere Judizialak eskaintzen dituen hiru babes edo tutelen gehiketak, funtzio jurisdikzionalak osotoro alegia, prozesuko alderdientzako babes juridiko osoa dakar prozesuaren hasieratik bukaera arte.
2012
‎Izan ere, lurralde plurala isolatzen da, eta independentzia lortu duen eskualdetik independentzia lortu duen eskualderakopolitikak aplikatzen dira. Hartara, «gehiengoaren segmenturik ez egoteak (gehiengoabsolutua duena)», «herrialdeko biztanleria txikiak» eta «segmentuen arteko orekaerlatiboak» bat egiten dute, hots, demokrazia kontsoziazionala36 lortzeko eta harieusteko Lijphart ek lagungarritzat jo dituen hiru baldintzak.
‎15 bitartean dago, eskualdeen banaketa egiten duen erakunde publikoaren arabera. Padrales ekinork ukatzen ez dituen hiru enplegu zonaren ezaugarriak aztertu zituen 2005ean: Bilboko itsasadarraren ezkerraldea, Deba Garaia (Bergara Arrasate) eta ArabakoLautada (Gasteiz). Ezkerraldeak, EAE osoko industriaren, finantzen eta enpleguarenmotorra izan eta gero, inoizko enplegagarritasun tasarik txarrena dauka egun, industria sektore tradizionalek (burdingintzak, ekipo ondasunek, ontzigintzak) izandako krisiaren ondorioz.
2014
‎Bertsoa jasotzekobide ezberdinak ezagutu ditugunok (zuzenekoa, irratia, telebista edo Internet) errazuler dezakegu Whitek adierazi nahi zuena. Planteamendu horretatik tiraka, jarraianegungo bertsolaritzak biltzen dituen hiru alderdi nabarmendu nahiko nituzke, gorputz teoriarekin lotura eskaintzen digutelakoan.
2015
‎Irakasleriaren garapena aztergai duen ikerketaren esparruan, oraindik orain, ibiltzeke bideluzea ikustatzen da. Lerro nagusietan eta eztabaidan mintzagai izan ditugunak ahotan hartuaz, etorkizunera begira inpaktuaren azterketa zeharkatzen dituen hiru eremuri arreta eskaintzeaksaihestezina dirudi. Fronte batetik eta akaso halabeharrezko premiaz, ikasleengan ikaskuntzanmetodologia aktiboek duten inpaktua neurtzea ahalbidetzen duten estrategien definizioakezinbestekoa ematen du; beste alor batean, metodologia aktibo hauek (arazoak/ proeiktuak/ kasuak) curriculumaren hibridazioan duten inpaktuaren analisisistematikoari atenditzea ere beharrezkoa izateko arrazoiak badira eta azkenik, goi mailakohezkuntza instituzioak hezkuntza lidergo banatuari bai eta ikas irakaskuntzara ekarritakoikerkuntzari ere emandako sostengu esplizituaren garapena sakontasun handiagoz analizatzenjarraitzea aldarritzat hartzen da egungo goi mailako hezkuntza sisteman.
‎Nanoteknologien gobernantzak zutabe izan behar dituen hiru printzipio horiek behinidentifikaturik, printzipio demokratikoa, arreta printzipioa eta gardentasun printzipioa, nanomaterial manufakturatuei aplikagarri zaien marko juridiko komunitarioan zein mekanismo etainstrumentu juridikoen bidez inplementatu behar diren sakontzeke dago oraindik. Industriananoteknologikoaren interesen alde EBko Komisioak aurrera eraman duen estrategia normatiboaknorabide aldaketa bat eskatzen du.
2017
‎Honegatik guztiagatik, inkesta hauek analisia burutzeko datu iturri nagusiak izan dira eta genero adierazleen eraikuntzaren bitartez emakume eta gizonen arteko ezberdintasunak azaleratu dira, ikerketa honek hizpide dituen hiru eremuen arteko artikulazioari erreparatuz.
‎Lehenengoak, dialektoaren ezaugarrienezabatzea dakar, bigarrenak, estandarra eta norberaren jatorrizko dialektoa onesten ditu, eta hirugarreneta azkenak, hiztun bakoitzak bere aldaera erabil dezakeela dio zuzenketarik jaso barik. Eredu horretanoinarrituz, eskoletara joko dugu Trudgillek (1983) azaltzen dituen hiru ereduetako zeini atxikitzenzaion Arratiako herri eskoletako bakoitza ezagutzeko eta ostean, azken balorazioak, gogoetak etahobetzeko iradokizunak luzatuko ditugu. Ailegatzen garen puntutik aurrera baita, etorkizunerabegirako zeregin berriak proposatuz.
‎Andrei Tarkovskiren Stalker filmean, Alde an barneratzen diren hiru hezur haragizkogorputzak inguruaren handitasunaz, landaredia oparoaz, gizatasunik ezaz mintzo dira. Beraienpresentzia arrotzik ezean ez ginateke Alde a itotzen duen landaredia basatiaz jabetuko, ezta Alde akbetetzen dituen hiru pertsonaien galerez ere.
2019
‎Hemen aurkeztu dugun ikerlana Nafarroako eremu mistoan kokatzen da. Euskararen ofizialtasunaridagokionez, Euskararen Legeak bereizten dituen hiru eremuetako bat da eremu mistoa (Agoitzaldea, Erronkari Zaraitzu, Iruñerria, Lizarraldeko ipar ekialdeko herriak, Garesaldeko herri gehienak etaTafallaldeko herrien erdiak, beste erdiak eremu ez euskaldunekoak izanik). Bertan, euskara ez daguztiz ofiziala baina legediak aukera ematen du euskara neurri batean bada ere sustatzeko.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia