2004
|
|
Epaileak egitateen ziurtasuna lortzea, bai interesdunak aurkeztutako informazioaren bidez, bai berak eskuratu ahal izan
|
dituen
datuen bidez ere.
|
2005
|
|
Erreserbatu beharreko ondasunen inbentarioa eta tasazioa izango dira banaketa eragiketetan epaiketan zein epaiketatik kanpo egin direnak eta, halakorik izan ezean, erreserbagileak horretarako egin dituenak, Prozedura Zibilaren Legeko 1066 artikuluaren hurrenkerarekin, ondasunen balioa agerraraziz eta balio hori zehazteko kontuan izan
|
dituen
datuak zein agiriak aurkeztuz.
|
2007
|
|
Aurreko lerrokadak aipatzen
|
dituen
datuak tratatzeko modukoak izango dira, berebat, tratamendua beharrezkoa denean ukituaren edo beste pertsona baten berebiziko interesa babesteko, ukituak bere adostasuna emateko gaitasunik ez duenean arrazoi fisiko zein juridikoengatik.
|
|
b) Zein pertsona edo kolektiborengandik lortu nahi diren izaera pertsonaleko datuak edo pertsona edo kolektibo horietatik nork eman behar
|
dituen
datuak nahitaez.
|
|
Inskripzioa, lanbide gertakizunen babesa gauzatzea, afiliazioa, altak, bajak eta aldaketak aurreko tituluetan ezarritakoaren arabera aitortzeko baldintza eta betekizunak badirela egiaztatzeko datu eta agiriez gain, Gizarte Segurantzaren Diruzaintza Nagusiak une orotan eska ditzake beharrezkotzat jotzen
|
dituen
datu eta agiriak, edota beharrezkotzat jotzen dituen egiaztapenak egin ditzake, izaera orokorrarekin zein bereziarekin, gerogarrenean ere egintza horiek eragingarriak izateko betekizun eta inguruabarrei eusten zaiela egiaztatzeko.
|
|
Era berean, inskripzio eskabidean bertan edo horri erantsitako adierazpenetan, enpresaburuak agerraraziko ditu Gizarte Segurantzaren Diruzaintza Nagusiak estaltze agiria gauzatzeko behartzailea aukeratzen denean, lanbide ger
|
dituen
datu guztiak, erakunde kudeatakizunak babesteko edo gertakizun arruntek eratorri aldi baterako ezgaitasunaren ondoriozko prestazio ekonomikoak estaltzeko. Babes edo estaldura horretarako mutua bat edo batzuk aukeratzen direnean, datu horiek zuzenean komunikatuko zaizkie mutua horiei.
|
|
Horrek zenbait arazo planteatzen ditu izaera hori zehazteari dagokionez: adibidez, ordezkaritza enpresaburuen elkarteak berak afiliazio mailari buruz ematen
|
dituen
datuetara murriztea, kideen kopurua nork eta nola kontrolatzen duen argi izan gabe; edo izaera hori izateko erabilitako irizpideari dagokionez (enpresa handiei lehentasuna eman ahal die txiki eta ertainen aurretik, edo alderantziz). Arazo horiek saihesteko, legegileak, ordezkaritza handiena zehazteko, afiliatutako enpresen kopuruaz gain enpresa horietako langileen kopurua ere hartu du kontuan; hala ere, esan behar da kritikatzeko modukoa dela elkarte horien izaera publikoa kontuan ez hartzea edo faktore objektibo eta neurgarriagoak kontuan ez hartzea, esaterako errendimenduaren maila edo lortutako onurak.
|
2008
|
|
Edozein kasutan ere, aurreko artikuluaren lehenengo, bigarren, hirugarren, bederatzigarren eta hamargarren adierazpenek zehaztutako informazioa eman behar da. Horrez gain, oroitidazkian oso osorik azaldu behar dira artikulu horren bosgarren adierazpenak aipatzen
|
dituen
datuak.
|
|
a) Merkataritzako erregistroetatik jasotzen
|
dituen
datuak antolatu, jorratu eta horiei buruzko publizitatea ematea, informazio helburu hutsarekin.
|
|
Balantze laburtua egin dezaketen sozietateek oroitidazkitik ken ditzakete aurreko artikuluaren hamabosgarren aipamena eta laugarrenetik hamaikagarrenerakoak. Hala ere, oroitidazkian oso osorik azaldu behar dira artikulu horren seigarren adierazpenak aipatzen
|
dituen
datuak.
|
|
Akziodunen Batzak kapitala gehitzeko erabakia noiz hartu eta, gehienez, aurreko sei hilabeteetan itxi behar dira kontu nahiz laburpenok, salbu eta eragiketa esanguratsuak egiten direnean. Kotizatzen duten sozietateak enpresa talde bateko sozietate nagusiak izanez gero, ondare balio garbia zehaztuko da taldearen kontabilitate bateratuak sozietateari begira ondorioztatu
|
dituen
datuen arabera. Lerrokada honetan aipatu eragiketen kontabilitate erregistroa egingo da Merkataritza Kodean ezarri kontabilitate printzipio eta arauen arabera.
|
|
Hurrengo bideak erabil ditzake zerga oinarria zehazteko: a) bere esku
|
dituen
datu eta aurrekariez baliatzea; b) errentak edo ondasunak daudela zeharka egiaztatzeko balio duten elementuak erabiltzea, baita jarduera alor horretan ohikoak diren sarrera, salmenta, kostu eta etekinen datuak ere, ustiapenaren tamainari egokituz; c) antzeko edo baliobesteko kasuetan eman izan diren datu eta aurrekarietara jotzea, zergadun horietan ematen diren ikur, indize eta moduluak baloratuz...
|
|
Azken aldian PFEZren kasuan zergadun batzuei ofiziozko likidazio proposamenak bidali zaizkie. Administrazioak likidazio proposamena osatzen du bere esku
|
dituen
datuekin. Zergadunak ez badu proposamenarekin desadostasunik adierazi, behin behineko likidazioa egingo da proposamenaren arabera eta zergadunak ez du bere autolikidazioa aurkeztu behar izango.
|
|
Tributu betebeharpekoak uste izango balu autolikidazioak bere bidezko interesei kalte egin diela, hots, berari dagokion zorra baino gehiago ordaindu duelako ala berari dagokion itzulketa baino gutxiago jaso duelako, orduan betebeharpekoak autolikidazioa zuzentzea eska dezake. Horretarako, Administrazioak berari aurkeztutako agiriak aztertuko ditu eta bere esku
|
dituen
datuekin erkatuko ditu. Jarduna amaituta, interesatuari ebazpen proposamena jakinaraziko dio hurrengo hamabost egunetan nahi duena alega dezan; hala ere, ebazpen proposamena interesatuak eskatutakoarekin bat badator, bestelako izapiderik gabe, likidazioa jakinaraziko zaio.
|
|
Likidazioa emateko, Administrazioak erabiliko ditu tributu betebeharpekoak bere aitorpenean sartutako datuak eta Administrazioak bere esku
|
dituen
datuak. Horrez gain, betebeharpekoari agindeia bidal dakioke aitorpenaren datuak argitu ditzan edo datuen ziurtagiriak aurkez ditzan.
|
|
Behin likidatuta, Administrazioak likidazioa betebeharpekoari jakinaraziko dio. Hala ere, Administrazioak erabili
|
dituen
datuak edo balioak ez badira betebeharpekoak bere aitorpenean sartu zituenak, likidazio proposamenean horren berri eman behar da eta hori azaltzeko arrazoiketa ere eman da egitateak eta Zuzenbideko oinarriak aipatuz. Halakoetan, tributu betebeharpekoak nahi dituen alegazioak aurkez ditzake.
|
|
b) Datu aitortuak bat ez badatoz betebeharpekoak berak aurkeztutako beste aitorpen batzuetako datuekin edo Administrazioak bere esku
|
dituen
datuekin.
|
|
Salbuespenez, likidazio proposamena aurretiaz jakinarazi da tributu betebeharpekoak nahi dituen alegazioak egin ditzan, baldin eta bat ez badatoz datu aitortuak eta Administrazioak bere esku
|
dituen
datuak, azken horiek ez direnean b) letran aipaturikoak. Halaber, likidazio proposamena aurretiaz jakinarazi behar da, likidazioa egiaztapen murriztuko prozeduraren txostenetik aldenduz gero.
|
|
Alde batetik, itzulketak ofizioz egiteko prozedura arautu da; bertan zergadun batzuei ofiziozko likidazio proposamenak bidali zaizkie, itzulketa bat zehaztuta. Administrazioak likidazio proposamena osatzen du bere esku
|
dituen
datuekin. Zergadunak ez badu proposamenarekin desadostasunik adierazten, behin behineko likidazioa egiten da proposamenaren arabera eta zergadunak ez du bere autolikidazioa aurkeztu behar izango.
|
|
Likidazio proposamena jakinaraziko da eta, jarraian, alegazioaldia irekiko da. Prozedura amaitzeko likidazioan Administrazioak bere esku
|
dituen
datu, aurrekari eta moduluak erabiliko dira.
|
|
b) Administrazioaren esku dauden datuak eta aurrekariak aztertzea, tributu betebeharraren egitezko kasua edo zerga egitatea gauzatu dela adierazten badute, tributu betebeharpekoak aitortu ez
|
dituen
datuak badira, edo betebeharra sortzeko osagai aitortugabeak badira.
|