Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 21

2007
‎•" Ikerketa honen berezitasuna inon egotekotan metodologian dago. Izan ere, behaketa bidezko datu bilketa da; alegia, orain artean erabilerari buruzko datuak inkesta bidez jaso badira ere (eta hala egiten da Euskal Herrian administrazioak burutzen dituen datu bilketa guztietan, zentsuan zein Inkesta Soziolinguistikoan), ikerketa honetan zuzeneko behaketa erabiltzen dugu. Beste modu batera esanda, inkesta bidez, norberak bere buruari aitortzen dion erabilera maila jasotzen da; hau da, erabilera aitortua edo subjektiboa deitu ohi dena.
‎Horregatik, lege estasusaren baldintzak zein V. Inkesta Soziolinguistikoak euskarazko gaitasunaren eta jarreren inguruan eskaintzen dituen datuak
2008
‎• Abiadura datu basea (http://aholab.ehu.es/aholab/ Resources/ Abiadura Database): hiru abiaduratan ebakitako esaldiak dituen datu basea. AhoLab taldeak egina da, eta eskuragarri dago ikerketarako.
‎• Hizketa sintetizatzeko ahotsak (http://aholab.ehu.es/aholab/): bi hizlariren ahotsak, emakumezkoarena eta gizonezkoarena, dituen datu basea, bakoitzeko 702 esaldi fonetikoki orekatu dituena eta 6 emozio eta ebakera neutroa lantzeko aukera ematen duena. AhoLab taldeak egina da, eta eskuragarri dago ikerketarako.
‎Ebaluazioak emango dituen datuen bidez eta arabera egokituko eta hobetuko da proiektua, eta, ondoren, proiektua ikastola guztietara eta, oro har, euskal eskolara hedatuko da. IKASYS sistema osatzen duten aplikazioak eta edukiak euskaraz sortuak dira, eta, zalantzarik gabe, proiektuak leku berezia izango du euskal irakaskuntzan.
‎Ebaluazioak analisi kualitatiboak eta kuantitatiboak izango ditu kontuan, eta Euskal Herriko Unibertsitateko Filosofia eta Hezkuntza Zientzien Fakultateko Hezkuntzarako Ikerketa eta Diagnosi Metodoen (H.I.D.M.) sailetik bideratuko da. Ebaluazioak emango dituen datuen bidez eta arabera egokituko eta hobetuko da proiektua, eta, ondoren, proiektua ikastola guztietara eta, oro har, euskal eskolara hedatuko da. IKASYS sistema osatzen duten aplikazioak eta edukiak euskaraz sortuak dira, eta, zalantzarik gabe, proiektuak leku berezia izango du euskal irakaskuntzan.
2010
‎3 espainiako estatistika institutuak, inek, ematen dituen datu ofizialez gain egoera ez arautuan eta erroldatu gabe bizi diren pertsonak ere kontuan hartuta.
‎1.1 euskararen bilakaera demolinguistikoa zentsu erroldetako euskararen ezagutza datuei erreparatuta, azken 20 urteotan gertatu da ―datuak ditugunez geroztik lehen aldiz― nafar euskaldunen ehunekoak gora egitea. ...12 dirateke euskaraz ongi egiten dutenak. euskaldunen ehunekoak nafarroako eremu guztietan egin du gora, nahiz eta indar beraz ez egin. aspaldian euskara galdu zuten eremu erdaldunduetan 1986an euskaldunen portzentajeak txikiak ziren eta hamabost urte beranduago nabarmenki berretuta agertzen dira. gainera, 2001eko zentsuak 15 urtetik beherakoendako (orain 25 urte baino gazteago direnendako) ematen dituen datuak kontuan hartuta, euskararen ezagutzaren emendatzea belaunaldi berrietan bereziki gertatu dela da nabari.
‎1 eskerrak eman nahi dizkiegu lana egiten lagundu diguten guztiei: lehendabizi partaideei, erantzun dutenei eta, bereziki, mahai inguruetan parte hartu duten solaskideei. horrezaz gain, eusko Jaurlaritzako hizkuntza politikarako Sailburuordetzari, diruz lagundu baitu artikulu honek oinarri hartu dituen datuak arakatzeko amarauna ikerlari taldeak burutu duen ikerketa. amaraunakide diren itziar idiazabal, andoni barreña eta belen urangaren ekarpenak ezinbestean aipatu eta eskertu beharrekoak dira.
‎Galiziako Mapa Soziolinguistikoak ematen dituen datuen arabera, herritarren %5, 5ak soilik ikasi zuen galiziera eskolan, baina ehuneko horrek %23raino egiten du gora 25 urtetik azpiko hiriko eta erdieta goi mailako klaseetako gazteen artean.
‎2000 urtean, berriz, %19 baino ez. ...artu ziren 1936an, bertan ere galizieraren koofizialtasuna baieztatuz, etab.); baina 1936ko kolpe faxistak, ondorengo 40 urteetako errepresioak, eta hizkuntzalaritza gaietan ezer gutxi edo ezer ez konprometitutako autonomia gobernuen 30 urteak oso kolpe latzak izan ziren galizierarentzat; eta, oraindik ere, kostatuko zaio guztiz suspertzea. horrela, 2004ko Galiziako Mapa Soziolinguistikoak3 ematen dituen datuen haritik, 1877 eta 1974 urteen arteko belaunaldietan 70,8 puntuko beherakada gertatu zen galiziera soilik hitz egiten zuten hiztunen erabileran; eta, aldi berean, bi hizkuntzaren erabilerak 51,1 puntuko gorakada izan zuen. ii. galizieraren gaur egungo egoera SoziolinguiSTiKoa
2015
‎Jone Goirigolzarrik artikulu honetan erakusten dituen datuek oso argi uzten dute euskaraz jarduteko gaitasunak asko eragiten duela hiztun berrien euskararen erabileran. Naiara Berasategik ere, Zalbide (2010) aipatuta, eskolan bakarrik ez, eskolatik kanpo ere" etorri ona" izango duten euskal hiztunen beharra nabarmentzen du.
2016
‎gizarte kontuez egiten den edozein ikerketak ditu honelako ezaugarri mugak (ikerketa kuantitatiboek bereziki) eta errealitatea aztertzeak duen berezko zailtasun hori erantsi egiten zaio ikerketa orokorrari6 Kontuak hala izanik ere, badaezpada gogoratu egin ditugu hemen. Faktore horiek esplikatzen lagun dezakete M. Zalbidek bere txostenean inoiz edo behin" arraro" ikusi izan dituen datuak eta emaitzak.
2017
‎• errealitate soziolinguistikoaren (eSl) eragileak gaitasunak direlakoan gaitasunak neurtzen dituenak neurketaren ondorioz lortu dituen datuetan esku hartu nahiko balu, haiek hobetzera bideratuko lituzke politikak, eta politikak ebaluatzeko berriro gaitasunak neurtu lituzke. bide horretatik, errealitatearen beste alderdi batzuk baztertu edo zokoratu litzake eta azkenean zalantza asko sortu litezke ikerketaren zioaz: gaitasunak ote ziren ikergaia, politiken emaitza ebaluatzea ote zen helburua, gaitasunak hobetze aldera egindako politikek gaitasunak edo horiek neurtzeko moduak aldatu ote dituzten eta abar.
‎Jasotako datu horiek, lehen aipatu bezala, Denbora Aurrekontuen Inkestak ematen dituen datuetan oinarritzen dira. bertan, jendeak jarduera bakoitzean batez beste zenbat denbora igarotzen duen jasotzen da (Batez besteko denbora deiturikoa) eta, hain zuzen ere, denbora datu horiek erabili dira ikerlan honetan, inkestatuen euskararen erabilera zenbatekoa den neurtzeko. galdetegia erantzun duten guztiek atal guztiak eta berberak bete ez dituztenez, baizik eta bakoitzak dagozkionak soil...
2018
‎Egia da, oro har, oraindik eta nabarmenagoa dela hizkuntzaren erabilerak gune euskaldunetan izan duen beherakada. Iurrebasok erabili dituen datuei erreparatuta, 1991n 35 udalerritan hitz egiten zuten euskaraz etxean herritarren %90ek edo gehiagok; 2011n ez dago ehuneko horretara iristen den herririk. Hala ere, erabileraren kasuan izandako beherakadak ez dio joera orokor bati erantzuten, ezagutzaren kasuan azal daitekeen bezala.
2020
‎Gai honek artikulu honen mugak gainditzen baditu ere, azken lan batzuk nabarmendu daitezke: esaterako, Igor Calzadak argitaratutakoa(" Platform and Data Co Operatives amidst European Pandemic Citizenship"), zeinak existitzen diren datuen erauzte gobernantza ereduak alda ote daitezkeen esploratzen duen Europako hiritarren eskubide laboral eta digitalak babestuko dituen datu plataformen eta kooperatiben agerpena sustatuz, COVID krisiaren testuinguruan.
2021
‎Immigrazioko biztanleriaren jatorriaren araberako hurbilketa" proiektuaren emaitza azaldu dute. Ikerketa horretan, jatorri atzerritarrreko biztanleriari buruz EUSTATek eskaintzen dituen datuak aztertu dituzte, EAEra etorritako hizkuntzak identifikatzeko helburuarekin. Jakina, identifikazio hori hipotesi mailakoa da, biztanleei euren hizkuntzei buruz zuzenean galdetzeko modu sistematikorik ezbaitago ezarrita oraingoz.
2022
‎Alberdik (2018) erakusten dituen datuak duela 30 urte ingurukoak badira ere, gogoeta interesgarri batzuk utzi zizkigun, gaurkotasunik batere galdu ez dutenak. Egungo gazte gehienak eskolaren bidez euskalduntzen direnez gero, eta hezkuntzan hitanoa gehiegi lantzen ez den neurrian, gehien gehienek ez dute tratamendu hori menderatzea lortzen.
‎Herriz herri, biztanle kopurua, euskaldunen ehunekoa eta bertako 65 urte edo gehiagoko pertsonen ehunekoa bildu ditugu 1.Taulan, EUSTATek eskaintzen dituen datuekin. (EUSTAT, 2019)
‎2021eko Euskararen erabileraren kale neurketak ekarri dituen datuak neurri batean ezustekoak izan dira, eta, nahi bada, baita etsigarriak ere, batez ere, euskalgintzan ari direnentzat. Gizartearen zatirik handienak oso erabilera baxua dela esango luke, ohiko intuizioaren arabera euskal gizartea sinetsia dagoelako askoz altuagoak direla.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia