2008
|
|
Oteizarentzat arteak dimentsio unibertsala duela argi geratzen da bere testu guztietan, eta Quousque tandem?! en proposatzen
|
dituen
bi ideia nagusiek, hau da, Ley de los Cambios (Aldaketen Legea) eta Estetika ezkorra ideiek, dimentsio unibertsal hori garbi erakusten dute, kultur testuinguru konkretuen gainetik, leku eta garai guztietan islatu baitaitezke. Artearen dimentsio unibertsal hori pertsona konkretu bakoitzarengan gauzatzen da:
|
|
Bolibakoak urten dau vs Etxebarrikoak urten da/ dau. . Urten, en laguntzaile horrek
|
dituen
bi aukerak azaltzen dira hiztun berarengan (iragangaitza vs iragankorra). Horrek esan nahi du, estandarrak eragina izan duela etxebarritarraren jardunean.
|
2009
|
|
Herstura arrazionalaren eta irrazionalaren arteko ezberdintasuna uste dugu, beraz, izan behar dela abiapuntu aurrerantzeko komunikazio trebaketak izan behar
|
dituen
bi faktore gidatzeko: abilezia komunikatiboen hobekuntza eta/ edo herstura ez arrazionalaren gutxitzea.
|
2011
|
|
...satu bezala ateraz gero, laster Utriusque Vasconiae argitaletxearen edizioan aterako diren hiru liburukietan izan dezake jakin mina berdintzeko aukera gehiago, lehen liburukia hizkuntza eta ideologia eztabaidei eskainia; bigarrena, kazetaritza eta saiakerari, eta azkena, antzerkiari eta 1950eko euskal literaturaren gaineko ikuspegi sintetikoari?, eta halaber Egan aldizkariak zenbait aletan aterako
|
dituen
bi kapituluetan, bata poesiari eskainia eta bestea narrazioari.
|
2012
|
|
Egoera garaikideari dagokion panoraman erabat zentratuta, aurrekari historiko batzuk gogora ekartzea ere halabeharrezkoa izan da Bilbo hiriak izan
|
dituen
bi momentu inportanterekin konparaketa egiteko. XIX. mendearen amaieran eta XX. mendeko azken hamarraldietan gertatutako hiri paisaiaren eraldaketa bortitzek, nola edo hala, paradigma berriak ezarri zituzten eta dituzte hiriko paisaiaren eta espazio urbanoaren ikuskeran.
|
2017
|
|
Honako ikerketa hau Magrebeko eta Latinoamerikako atzerritarretan zentratzen da, Euskal Herrian duten gehiengo presentziarengatik, bertako kulturarekiko duten distantzia kulturala desberdina delako bai erreala (Hofstede, 1991) bai hautemana (Basabe et al., 2004), eta bertako biztanleriak desberdin baloratzen
|
dituen
bi talde direlako (Arnoso et al., 2009; Ikuspegi, 2010). Horrek emango digu aukera neurtzeko distantzia kulturalaren eragina eta eskainiko dizkigu baliabideak erantzunak emateko etorkin kopuru garrantzitsu bati.
|
2019
|
|
Bigarren artikuluan, Marck Augék Las formas del olvidoliburuan proposatzen
|
dituen
bi ideiatan oinarrituz, Mikel Laboaren haurtzaroa eta obra aztertzen ditu Albisuk (2012). Antropologo frantsesarengandik bereganatzen duen ideietako bat da kontakizunek, indibidual zein kolektiboek, eraikitzen dutela gure bizitza, eta aldi berean, kontakizun kolektiboek eragin zuzena dutela kontakizun unibertsalean.
|