Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 9

2005
‎Garatze bidean dauden herrialde guztietan ingurumenaren arazoen inguruko ikerkuntza eta garapen zientifikoa sustatu behar da, bai nazio mailako arazoak bai nazioartekoak hartuz langai. Ildo horretatik, gaurkotutako zientzi informazioaren eta transferentziaren inguruko esperientzien truke libreari behar duen babesa eta laguntza eman behar zaio, ingurumenak dituen arazoen konponbidea errazteko; ingurumen teknologiak garapen bidean dauden herrialdeen eskura jarri behar dira, hedapen handia izateko baldintzetan betiere, eta herrialde horiei gehiegizko zama ekonomikoa eragiteke.
2008
‎Euskalkia eta batua elkarrekin uztartu beharrak sortzen dituen arazoen konponbideak era askotakoak izan daitezke, eta konponbideok kasuan kasuan egokitu behar zaizkio aldian aldiko komunikazio egoerari; betiere batasunari eutsiz eta euskal hiztunen bazterketa gutxietsiz. Egoerak ere desberdinak dira, lurraldearen arabera eta euskalkien arabera.
2011
‎Hori dela-eta, urritasun kognitiboen aurrean hiru esku hartze mota desberdin proposatzen dira: 1) gaitasun kognitibo zehatzen hobekuntzarako estrategiak aplikatzea (adibidez, iraupen handiko oroimenaren hobekuntzarako ariketa zehatzak egitea); 2) urritasunak konpentsatzen irakastea, hots, gaitasun zehatzen gainean esku hartu beharrean egunerokotasunean suertatzen diren zailtasunak gainditzen irakastea, horrela gaitasun kognitiboak zeharka lantzen dira (adibidez, egunerokotasunean dituen arazoen konponbidea bilatzen trebatzea); eta 3) urritasun kognitiboen efektuak gutxitzeko kanpo oroigarriak erabiltzea (adibidez, pegatina, irudi edo aparatu elektronikoez baliatzea leku zehatz batean izan beharreko jokabidea oroitzeko). Gaitasun kognitiboen trebakuntzarako epealdi aproposena lehen krisialdiaren atzetik datorrena izaten da, subjektu horien gaitasun kognitiboak oraindik ere ez baitira eskizofrenia kronikoa dutenenak bezain kaltetuak egoten (De la Puente, Larroy eta Guisado, 1998).
2016
‎Hauxe izan daiteke, berriz, ingurumen hezkuntzaren definizio eguneratua: . Jarduera multzo bat da zeinaren bitartez bultzatu eta bideratu nahi den gizarteak ingurumenaz gehiago jakitea, ingurumenak zer garrantzi duen ohartaraztea eta dituen arazoei konponbidea bilatzen saiatzea.?
2017
‎Marian Iriarte Ormazabal: . Kimika saiatu da eragin dituen arazoei konponbidea aurkitzen?
‎Kimikaren kasuan, aurreko urteetan gauzak behar bezala ez egiteagatik, industria kimikoak arazo asko eragin ditu. Baina egia da, aldi berean, Kimika saiatu dela eragin dituen arazoei konponbidea aurkitzen. Hortaz, etorkizunean ikusi nahi nuke ea kimikariok gai ote garen hondakinek eragiten dituzten arazoak konpontzeko.
2020
‎Gainera, uste du “erreaktibotasun gurutzatua dagoela frogatuta ere, azpimarratu behar da horrek ez dakarrela inolako babesik nahitaez, eta hori, hala badagokio, berriro frogatu litzatekeen emaitza gehigarria izango litzatekeela”. Bere ustez, ordea, aztertzen ari diren txertoek pandemiak planteatzen dituen arazoei konponbide eraginkorrik ematen ez badiete arrazoizko epe batean, justifika liteke ebaluatzea ea zeregin osagarririk izan dezaketen koidaren kontrolan19 Espainiako Txertoen Elkarteak (AEV) ere erakusten ditu Prudentesek. “Teknikoki ongi planteatutako hipotesi bat da, baina ez du kausalitaterik ezartzen.
2021
‎Erantzun horiek ematea da haien egitekoa: «Baimendutako produktuak erabiliz eta tomateak dituen arazoei konponbideak emanez».
2023
‎Proportzionalki hitz egiten ari gara urtean ia ehun pertsona torturatu direla, eta horrek gure gizartean izugarrizko trauma eta izugarrizko arazoa utzi ditu. Hortaz, bai, badakigu hor dagoela, baina oraindik ez dugu bere dimentsioa ulertu, eta ez dizkiegu horrek ekarri dituen arazoei eta ekarriko dituen arazoei konponbideak jarri. Nik uste dut gizarteak tratatu behar duen lehen mailako arazoa dela, eta horregatik da garrantzitsua dokumentala ikustea, jabetzeko arazoaz, ulertzeko nola funtzionatzen duen sistemak berriro pasatu ez dadin; eta jar ditzagun bermeak hau guztia jakin dadin eta eztabaidako lehen planora pasatu dadin.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia