Emaitzak: 4
2010 | ||
Frantses estatuak hizkuntza plangintzaren beste eremuak ez | ditu landu. Corpus plangintza, adibidez, elkarteei edo erakunde pribatuei euskaltzaindiaren kasuan utzi die. administrazioan eskualdeko hizkuntzen erabilera ez du onartzen, dokumentuen itzulpenean salbu. ikus horri buruz 2007ko maiatzaren 11an pirinio atlantikoetako departamenduko prefetak eta euskararen erakunde publikoaren lehendariak ipar euskal herriko auzapezei idatzi zieten gutuna7 hots, frantses estatuaren joera orokorra hizkuntza plangintzaren jarduerak eskualdeko eta tokiko kolektibitateei uztea da, iraskaskuntzakoak salbu. aldiz eskualdeetan eskualdeko hizkuntzen alde lan egiteko sortzen diren egitura publikoetan parte hartzen du, bere ikusmoldea baliaraziz. hau da euskararen erakunde publikoaren kasua ipar euskal herrian. noski frantsesaren aldeko politika eta planginza beretzat atxikitzen ditu. eleaniztasunaren alde agertzen baldin bada nazioarteko erakundeetan frantsesa sustatzeko eredua eta ez Frantzian mintzatu diren hizkuntzen erabilera garatzeko. politika hori francophonie delakoaren kontzeptuan eta Frantziako ordezkariek nazioarteko instituzioetan eramaten duten lobbying lanean ageri da. horrez gain, aurreko atalean ikusi dugu hizkunza legeria estatuak berak egiten duela. | |
2013 | ||
Gorago aipatua izan den Soziolinguistika Eskuliburuak, lehen atala soziolinguistika aurkezteari eskaini eta gero, besteak horrela banatzen | ditu lantzen dituzten edukien arabera: bigarrena, hizkuntza aldakortasuna; hirugarrena, hizkuntza ukipena; laugarrena, hizkuntza jarrerei eta hizIñaki Mart� nez de Luna, Estibaliz Amorrortu, Maria Jose Azurmendi, Jean Baptiste Coyos, Jone Miren Hernández, Lionel Joly, Inma Muñoa, Pablo Sotés eta Belen Uranga – Azken urteetako euskal ikerkuntza soziolinguistikoaren azterketa deskribatzailea kuntza ideologia; bosgarrena, hizkuntza politika eta hizkuntza plangintza; azkenik, hizkuntzak aztertzeko ikerketa metodoak. | |
Aitzitik, aurre testu eta ondo testuen azterketa diskurtsiboan argi gelditu da SDan landutako edukietan hobekuntzak gertatu direla; ez hori bakarrik, zenbait egoeratan landu gabeko beste eduki batzuetan ere aurrerapenak gertatu direla ohartu gara. Ebidentzia honetan sakonduz, gogora ekarri nahi dugu SDn lantzen den edukia bakarrik ebaluatzen dela metodologia honetan, eta hizkuntzaren didaktikan ere horixe bultzatu nahi dela, izan ere," Sekuentzia Didaktiko batek ez | ditu lantzen testu bat egoki eta zuzen ekoizteko behar diren ezagutza guztiak" (Mielgo al., 2012: 104). | |
2016 | ||
445 Ez da bere egitekoa, hortaz, lehendik ondo asko landua dagoen Euskal Linguistika, bere esparru ugarietan. Soziolinguistikaren hurbilbide" linguistikoenak" ere (hizkuntzaaldaerak eta mintzamoldeak, errrejistro eta estilo kontuak, dialektologia, ukipen egoerako interferentziak, corpus plangintzaren hizkuntza osaera eta idatzizko zein ahozko hizkuntzaren egokitasun arauak...) iragaitzaz baizik ez | ditu landuko. Bere jardun esparru nagusitik kanpora gelditzen dira, orobat, Hezkuntza elebiduna eta Psikolinguistika, hizkuntzen alorreko Legislazioa eta Glotopolitika. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |